fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצב חגי דותן יועמד לדין משמעתי בלבד

במסגרת הסדר עם ב"כ החשוד, סוכם כי בהליך המשמעתי חגי דותן יודה בהתנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה ובהטרדה מינית. דותן פרש מתפקידו ונטל אחריו אישית וציבורית ולכן יעמוד רק לדין משמעתי
מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן (צילומים רותם כבסה)

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה החליטה, על דעת פרקליט המדינה, להעביר את התיק בעניינו של ניצב חגי דותן לטיפול מחלקת המשמעת של משטרת ישראל לצורך העמדת הקצין לדין משמעתי.

במסגרת הסדר עם ב"כ החשוד, סוכם כי בהליך המשמעתי חגי דותן יודה בהתנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה ובהטרדה מינית. על פי כתב קובלנה משמעתית, שבעובדותיו הודה דותן, עת כיהן במגוון תפקידי פיקוד בכירים, פנה דותן במספר הזדמנויות למספר שוטרות ששרתו תחת פיקודו, באמירות פוגעניות בעלות אופי מיני באופן שאינו הולם. בין האמירות "איך הייתי מת לנשק אותך". באחד המקרים קיים דותן קשר אינטימי עם שוטרת שהייתה כפופה לו תוך קבלת החלטות בעניינה.

 מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן (צילומים רותם כבסה)
מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן (צילומים רותם כבסה)

ההחלטה להסתפק בהעמדה לדין משמעתי התקבלה נוכח העובדה שדותן קיבל אחריות על מעשיו, בחלק מהמקרים כבר בשלב החקירה, וחסך בכך את מעמד העדות מהשוטרות; נוכח פרישתו מהמשטרה; נוכח הסכמתו להודות בעובדות הקובלנה; ולאור העובדה שמעשי ההטרדה היו מילוליים  בלבד- ולא הגיעו לכלל מעשה- והשיח המטריד לא  היה ברף חומרה גבוה יחסית.

לגבי השוטרת עימה דותן ניהל קשר אינטימי בלא שהדיר עצמו מהחלטות שנתקבלו בעניינה- פער הגילאים בין השניים היה מצומצם יחסית, לא היו ראיות לניצול יחסי מרות, ומדובר היה במקרה אחד מסוג זה-  להבדיל מהתנהלות סדרתית שאפיינה מקרים אחרים, אשר הופנו לטיפול בדין הפלילי.

לפיכך, הוחלט כי בנסיבות המעשים שנעשו, על רקע פרישת הקצין ונטילת אחריות אישית וציבורית מצדו, די במישור המשמעתי, כדי לתת מענה הולם ומידתי לפרשה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות