fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד הפנים נדרש להתערב במינויים של סגני ראש עיריית קרית ביאליק

ישיבת מועצת עיר קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
ישיבת מועצת עיר קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

מינויים של סגנים ומשנה לראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקרסקי, מעורר הדים במערכת הפוליטית בעיר ומשרד הפנים נדרש להתערב בנושא על מנת להחליט אם להכשירם.

בישיבת מועצת העיר הראשונה בקדנציה החדשה, הודיע דוקורסקי על מינויים של ארבעה סגני ראש עירייה, בהם סגן אחד בשכר, יוסי אזריאל. שלושת סגני ראש העירייה האחרים הם מינוי ללא שכר: עמירם מסס, ניומה רצ'בסקי ושני אוצ'יקובסקי. כמו כן הודיע דוקורסקי על מתן תואר של משנה לראש העירייה לרויטל סבירסקי.

חבר מועצת העיר, יוסי ברבי, פנה השבוע במכתב לדוקורסקי וציין כי בבדיקה שערך אין למועצת העיר סמכות חוקית להצביע על מינוי סגן רביעיומינוי משנה לראש העירייה. "מדובר בחריגה מסמכות מנהלית" אומר ברבי, "אשר נוגדת את עיקרון חוקיות המינהל, מאחר ואין כל מקור חוקי לאשר מינוי סגן רביעי לראש העירייה ומינוי משנה לראש העירייה על פי דין". ברבי מציין עוד כי לפני כשבע שנים ניסה דוקורסקי למנות אז את ירון מזוז לסגן ראש עירייה, רביעי במספר, אולם משרד הפנים מנע זאת.

עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי
עו"ד מימון פאר. צילום: עצמי

עו"ד מימון פאר, שמתמחה בדיני רשויות מקומיות והיה הראשון להתריע על הבעייתיות של המינויים, פנה השבוע לממונה על המחוז במשרד הפנים, פאיז חנא. פאר ציין כי למרות שיש בחוק הוראה ברורה  הנוגעת למינוי סגני ראש עירייה, החליטה מועצת העיר להתעלם ולאשר את מינוי ארבעת הסגנים. עוד הוסיף פאר כי תפקיד המשנה לראש העירייה אינו מופיע כלל בפקודת העירייה או בחוק הרשויות המקומיות ולאור זאת מתבקש משרד הפנים לבטל לאלתר את המינויים הבלתי חוקיים.

מעיריית קרית ביאליק נמסר: "בישיבת מועצת העיר הוקראה חוות דעת היועץ המשפטי של משרד הפנים, כי מינוי משנה לראש העיר הוא חוקי.  יצוין, כי סיעתו של חבר המועצה יוסי ברבי החזיקה בקדנציה הקודמת בתפקיד המשנה לראש העיר, כך שטענתו יותר מתמוהה. מינויו של שני אוצ׳קובסקי כסגן רביעי לראש העיר יישלח לאישור משרד הפנים בקרוב. אנו ממשיכים בתנופת העשייה".

ממשרד הפנים נמסר: "מבירור עולה כי טרם הגיעה בקשה מקרית ביאליק. לכשתגיע תטופל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות