fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחקת באוכל

מעיין אלרואי מכרכור תמיד בישלה, אבל רק לפני שנה וחצי התמסרה באמת לאהבה הישנה וניסתה להתפרנס ממנה. הערך המוסף לא איחר להגיע: סדנאות טיפול בבישול, או במילים אחרות: אוכלים טוב ועל הדרך מטפלים בנפש
"התבלינים, הירקות, האגוזים וכל השאר הם שולחן היצירה שלי". מעיין אלרואי (צילום: נועה זני)

בישול בריא יכול להיות שמח, טעים, מגוון ומרגש, והבישול הוא קרקע מצוינת לפגוש רגשות ויחסים בין אנשים, וזו דרך לעבוד עליהם. בכך מאמינה מעיין אלרואי, בת 45, נשואה ואם לשניים מכרכור.

"גדלתי בקיבוץ ומילדותי אהבתי לבשל", היא מספרת. "ביום העבודה השבועי הייתי במטבח, ואחרי הצבא נתנו לי לרכז את פינת הצמחוני. פתאום נפתח בפניי עולם שלם. התחלתי לאסוף מתכונים ולהתנסות. נהניתי מאוד להמציא ולחדש, והתגובות היו מעולות. ראיתי שאני מאוד נהנית לבשל לאנשים".

אלרואי גם הבינה שהיא אוהבת לטפל באנשים, ולכן הלכה ללמוד עבודה סוציאלית. "במשך שנים רבות הייתי עובדת סוציאלית ולמדתי טיפול משפחתי וזוגי. לפני שנה וחצי החלטתי לעזוב את התחום ולהתמסר לאהבה הישנה שלי – האוכל".

זה התחיל כשאחותה של מעיין, לירון, הייתה שותפה עם בעלה בקפה כרכור בתחילת ימיו, ומעיין הכינה להם את התפריט. "היה טבעי שלירון תפנה אלי. בנינו תפריט בריא ויצירתי שאהבנו מאוד. פעמיים בשבוע היו 'ספיישלים', מרקים מיוחדים שהייתי עושה, ואנשים התחילו לשאול אותנו איך לבשל את הדברים האלה".

להבדיל מבתי אוכל רבים אחרים, ששומרים בסוד על המתכונים שלהם, מעיין ולירון נידבו את המידע בשמחה, וגם פתחו סדנאות בשם "מעיין ולירון משחקות באוכל". לפני כשנה פנתה לירון, מורה ליוגה במקצועה, להשקיע את משאביה בתחום היוגה ומעיין המשיכה עם האוכל. היום העסק נקרא "האוכל של מעיין", והוא התגוון והשתלב באופן מקורי בתחום השני שלה, הטיפול.

פעם בשבוע היא מוכרת אוכל, רובו הגדול טבעוני, והעיקרון בו הוא הגיוון. "אני מאוד אוהבת לשחק באוכל. אני מוכרת אוכל כבר שנה ומעולם לא חזרתי על מתכון. הייתי יכולה למכור יותר, אבל כדי לשמור על הרעננות אני מגבילה את עצמי לפעם בשבוע. האלתור וההמצאה הם הכיף מבחינתי. התבלינים, הירקות, האגוזים וכל השאר הם שולחן היצירה שלי". בבית, היא אומרת, הבישול פחות יצירתי, מכיוון שמדובר בילדים שאוהבים להיצמד לדברים המוכרים. היצירתיות מתבטאת בבישול לבעל ולחברים בסוף שבוע, באוכל למכירה ובסדנאות.

בסדנאות מעיין שמה דגש על פיתוח היצירתיות והאלתור. "העיקר לא להיצמד למתכון, להתנסות ולנסות. כל משתתף מתנסה בהמצאת מתכון משלו, בליווי שלי. בשיטות שונות שמעודדות זאת, כמו 'שיטת המקרר הריק', שבה שאריות שנותרו במקרר מתחברות לחיבורים מעניינים שלא חשבתי עליהם קודם. זה יכול להתאים לכולם: לנוער, לקשישים, לאמהות, כי כולם אוהבים אוכל, ולא צריך לדעת לבשל כשהכל מונחה. אני מלמדת איך להתגבר על מחסומים, זה פותח, ואני מאוד נהנית מהמפגש עם אנשים. כך הגעתי לטיפול בבישול".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל הפרדס".

"התבלינים, הירקות, האגוזים וכל השאר הם שולחן היצירה שלי". מעיין אלרואי (צילום: נועה זני)
"התבלינים, הירקות, האגוזים וכל השאר הם שולחן היצירה שלי". מעיין אלרואי (צילום: נועה זני)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות