fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משגיחי הכשרות בכרמיאל הצטרפו להסתדרות

ועד משגיחי הכשרות עם יואב קליין צילום הסתדרות מרחב כרמיאל
ועד משגיחי הכשרות עם יואב קליין צילום הסתדרות מרחב כרמיאל

התארגנות ארצית חדשה של משגיחי הכשרות בארץ נרקמה בעת האחרונה בקרב כ-4000 משגיחים.

היום (חמישי) התקיימה פגישתה היכרות וחלוקת כתבי מינוי לחברי ועד הפעולה בכרמיאל.

ועד משגיחי הכשרות עם יואב קליין צילום הסתדרות מרחב כרמיאל
ועד משגיחי הכשרות עם יואב קליין צילום הסתדרות מרחב כרמיאל

המהלך החל כאשר לראשונה בעיר הוקם ועד משגיחים עירוני במטרה למנוע פגיעה תעוקתית בעובדים, בהמשך להתארגנות הארצית של משגיחי הכשרות. זו נרקמה בהמשך להחלטת הבג"צ כי על הרבנות ליישם את תכניתה שלפיה משגיחי כשרות לא יקבלו שכר מבעלי העסקים.

תזכורת: בחודש מאי 2017 בג"ץ הקציב 14 חודשים ליישום התוכנית, שתפתור את הנורמה הבעייתית שלפיה המשגיחים מקבלים את משכורתם ישירות מהעסק שבפיקוחם. בג"ץ הוציא אז צו מוחלט המורה לרבנות הראשית ליישם את תכניתה לניתוק התלות הכלכלית בין משגיחי כשרות לבעלי העסקים שעליהם הם משגיחים תוך 14 חודשים. מדובר באחד הכשלים המרכזיים במערכת הכשרות הממלכתית בישראל, שנובעת מכך שהמשגיחים מקבלים את משכורתם ישירות מבעלי העסקים.

משכך, משגיחי הכשרות בנתניה בכרמיאל התאגדו בהסתדרות. בכך הצטרפו ליותר ארבעת אלפים משגיחים שהתאגדו בשנתיים האחרונות על רקע הרפורמה המתוכננת במערך הכשרות של הרבנות הראשית .

המשגיחים חששו כי יהפכו להיות עובדי קבלן ותנאי העסקתם יפגעו. בשל כך הניעו את המהלך בשבוע שעבר, נבחר ועד משגיחים ראשון מסוגו בעיר, שכולל את היו״ר ליאור בוכריס ושני חברים  שמעון שלום ומאיר בר מוחה.

כאמור היום (חמישי) נפגשו חברי הוועד בבניין מועצת הפועלים עם היו"ר קליין, ועם מזכירת האיגוד המקצועי מזל הקש.

במעמד זה אמר יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל יואב קליין: "היום התקיימה בלשכתי יחד עם מזכירת האיגוד המקצועי מזל הקש , פגישת הכרות וחלוקת כתבי מינוי לחברי ועד הפעולה בכרמיאל: ליאור בוכריס יו"ר הוועד, מאיר בר מוחא ושלמה שמעון חברי הועד.

מאחל לוועד ולכל מובילי המהלך הצלחה כבירה במאבק להכרה בזכות הלגיטימית של העובדים להיום מועסקים ביחידת מיקוח אחת.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות