fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרים פיירברג שבה ללשכתה בעיריית נתניה

אחרי שהסתיימה תקופת הרחקה  מעיריית נתניה שנמשכה שלושה חודשים,  חזרה היום (שלישי) ראשת העיר מרים פיירברג- איכר ללשכתה. מחר  תשתתף בחנוכת מתחם הסינימה סיטי. החייםץ
מרים פיירברג (צילום: רענן כהן)
מרים פיירברג (צילום: רענן כהן)

בית משפט השלום בראשון לציון אישר את הסכמת הצדדים בעניין תנאי ההגבלה שמוטלים על ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג.

פרשה 255 שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל בשת״פ רשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

בית המשפט קבע כי יוארך תוקף איסור יצירת קשר עם גורמים שהוגדרו, לרבות כל גורמי מחלקת ההנדסה ומגוון רחב של וועדות ופורומים. בנושא תכנון ובניה ואיסור מעורבות עקיפה או ישירה בכל הנוגע לפרוייקטים הרלוונטיים לחקירה עד ליום 1.3.17.

מרים פיירברג (צילום: רענן כהן)
מרים פיירברג (צילום: רענן כהן)

"אני מתרגשת היום כמו שהתרגשתי בפעם הראשונה, לפני 18 שנה, בעת שנבחרתי לכהן כראש עיריית נתניה, העיר בה גדלתי וזכיתי לעמוד בראשה ואני גאה בכך. אני רוצה להודות לציבור הרחב, בכלל ולתושבי נתניה, בפרט שחיזקו אותי לאורך כל הדרך ומשוכנעים בצדקתי. מי שמכיר אותי, יודע שאין כל שחר לחשדות הנטענים וחבל שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפגוע בשמי הטוב ולהשתלט על העיר. אני יודעת שלא דבק בי כל רבב וסמוכה ובטוחה כי אף רשויות החוק יגיעו למסקנה זו".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות עמדת בית המשפט, כפי שנאמרה בדיון האחרון בעניין זה וכצעד למימוש החלטותיו ועמדתו, קיימה היחידה שיח עם באי כח ראשת העיר והגיעה עמם להסכמה שלא לבקש את הארכת התנאים הנוספים, קרי ראשת העיר רשאית לחזור לתפקידה ולבניין העירייה תחת מגבלות. עמדת המשטרה היא שבעלי תפקידים בכירים כגון ראש עיר, לא צריכים לחזור למקום העבודה כאשר מתנהלת בעניינם חקירה מסוג זה, אולם  כאמור, עמדת בית המשפט נאמרה באופן ברור. החקירה נמשכת ואין בשינוי התנאים כדי להצביע בשום אופן על התקדמותה".

 

ובעיריה נושמים לרווחה. חוקר המשטרה אמר כבר באחד הדיונים: "אין חולק שהיא דמות מאוד דומיננטית בנתניה…". ולפי הלך הרוחות אכן כן.

עובד עירייה בכיר: "זאת הבשורה הכי טובה בשבילי היום ובשורה טובה מבחינה עירונית מהסיבה שפיירברג היא הכי טובה לעיר. דברים אלה אני אומר לאחר שלושה חודשי היעדרות שלה. חסרונה היה מורגש בכל מקום אך העיריה עבדה כאילו היא נמצאת. היא התוותה לנו את הדרך ואנחנו מדקלמים את דבריה. המשכנו את הדינמיקה שלה. אני מכיר את היעדים שלה, היכולות שלה והציפיות שלה ואני פועל בדרך שהיא רוצה. לא היה קשה טכנית בלעדיה כי אנחנו אנשים מקצועיים, אבל ציפינו לשובה".

קורין בן ארויה: "לא האמנתי מלכתחילה כששמעתי על הפרשה ועדיין אינני מאמינה שדבק בה שמץ מהשמועות. היא אישה חכמה מדי מכדי להתעסק בדברים לא חוקיים. אני מצרה על התארכות החקירה אבל משאירה לרשויות את מלאכתם ומקווה ששמה יטוהר במהרה ושתחזור לפעילות פוריה כהרגלה".

חבר מועצת העיר לשעבר מהליכוד, עו"ד אשר מכלוף: "אני מאוד שמח על חזרתה של מרים ללשכתה. הבית הטבעי שלה המגבלות עליהן מדובר, איסור קשר עם אגף ההנדסה הן מגבלות שמרים הטילה על עצמה לפני יותר מעשר שנים, כאשר החליטה להעביר את כל סמכויותיה בנושא תכנון ובניה לסגניה. ולא השתתפה בישיבות של הועדה המקומית לתכנון ובניה ולא בוועדת המשנה לתכנון ובניה. כך שבסך הכל חזרתה ללשכתה,היא חזרה לתפקוד מלא. תושבי נתניה שמחים מאוד בשמחתה.הצלחתה היא הצלחת כולנו.

הרצל קדוש: "מרים גדלה בנתניה, פיתחה את העיר בצורה מדהימה ואנחנו כתושבי העיר נתמוך בה ובצוותה וניתן לרשויות לבצע את עבודתם נאמנה כפי שמרים פעלה לאורך כל הקדנציות שלה והייתה עקבית ונאמנה לנתניה".

אורן פרטוק: "יש הרבה כבוד לעשייה של הגברת פיירברג אך אני היום כתושב נתניה ואזרח במדינה הזו מתבייש שככה המדינה והעיר הזו מתנהלת. נכון שהכל לכאורה אך אחרי כל ההקלטות והמעצרים, ההרחקה למשך כל כך הרבה זמן ומחזירים אותה ללשכה כאילו כלום לא קרה? מבחינתי לו הגברת זכאית לחלוטין היא צריכה לתבוע את המשטרה על מיליונים. אבל וזה האבל הגדול כל עוד החקירה לא הסתיימה ואין הכרעה לא לחיוב ולא לשלילה זה טמטום וביזיון אחד גדול להחזיר אותה לתפקיד שלה כראש עירייה. אני אישית מתבייש במשטרה ובכלל במדינה שלנו שככה דברים מתנהלים! חשדות כל כך כבדים וכנראה מבוססים לכאורה וככה מחזירים אותה לתפקיד כאילו כלום לא קרה? או שתסגרו את התיק או שעד שלא מסתיימת החקירה ויש הודאה ברורה מהמשטרה שהיא נקייה מכל חשד לא מחזירים לתפקיד נקודה. ואישית אני מאחל לה שיהיו אלה חשדות חסרי שחר".

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות