fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפגש אמניות יוצרות בגליל

מפגש מרתק עם אמניות ויוצרות גליליות צפוי להתקיים בסוף השבוע הקרוב בין כותלי מוזיאון אוצרות בחומה בעכו.
צילום פרטי
פעם בשנה מפנה המוזיאון את הבמה לטובת יוצרות גליליות שבשאר ימות השנה ספונות כל אחת בסטודיו שלה עם מלאכתה. המיוחד באירוע הוא התרחשותו בין כתלי המוזיאון והזיקה המיוחדת הנוצרת בין האמניות והיוצרות לבין המלאכות המסורתיות המוצגות במוזיאון.
כל אמנית יושבת בדוכן הרלונטי לה: אמנית הקרמיקה העכשווית, תציג לצד פינת הקדר. אמנית הקווילט תציג לצד בחייט, אמנית הפסיפס לצד סלון משובץ צדפים, רוקחת התמרוקים בבית המרקחת וכדומה.
נבחרת הנשים המציגות הפכו אמנותן למקור פרנסתן. כמוזיאון ששם דגש על המלאכות המסורתיות ועבודות היד, גאה המוזיאון לתת להן את הבמה הצנועה שלו.
במהלך סוף השבוע יציגו האמניות את עצמן, יספרו על מלאכתן ויציעו עבודות למכירה.
צילום פרטי
צילום פרטי
בנוסף תוצג במוזיאון תערוכת צילומים: "נשים בראי המאה" של הצלמת מיקי איינהורן- נלקנבאום.  צילומיה חושפים את הפן הנשי בתרבויות העולם בהיבטים שונים.  נשים עובדות, נשים כאמהות, נשים במלוא עוצמתן וחיוניותן. בין האומניות המציגות ייצוג מכובד לתושבות יישובי משגב. אחת מהן איילת בראון צור מהיישוב קורנית, בעלת תואר .M.A בניהול חינוך, A.B. בניהול חינוך ואמנות יצירה מאוניברסיטת חיפה,  מציירת אקוורל, משי וציור איכרים מסורתי.

בראון צור: "בהשכלתי ובעבודת היום יום אני משלבת חינוך, אמנות וטכנולוגיה במבט אקולוגי; יוצרת כותבת ומציגה. מרצה, מלווה ומפתחת הדרכה בתחומי חשיבה יצירתית, פיתוח חשיבה, מיומנויות מחשב, אינטרנט ואמנות. הדרכה ליחידים, קבוצות ולבעלי צרכים מיוחדים. במוזיאון אוצרות בחומה אציג את צעיפי המשי שלי, מלאכה בה אני עוסקת כ-30 שנה. אמנות הציור על משי הינה אמנות עתיקה מאוד שמקורה בסין. הציור על משי דומה במשהו לציור אקוורל, צבע מים, אותו אני אוהבת במיוחד. השקיפות, האווריריות וזרימת הצבע על הבד יוצרים הרמוניה של צבע וטקסטורה. בעבודתי אני משלבת את זרימת הצבע הטבעית במעט הכוונה, שילוב של טכניקות ציור מסורתיות ומודרניות לקבלת התוצרים המיוחדים שלי".
יום שישי, 11.3, בין השעות 10:00-15:00, יום שבת, 12.3, בין השעות 10:00-16:00, עלות כניסה: 10 ש"ח. טל: 04-9911004

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות