fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה: להציל את גרשון

המעבר של רמי גרשון לעמדת המגן השמאלי צפוי להיות לפי הבדיחה ולא בטוח שזה מגיע לו. מכבי חיפה מתפקדת עונה שלישית ללא מגן שמאלי ראוי, ומה תגידו על הטיל של ערן לוי? יש סיכוי שהוא ישחק בסמי עופר ולא במדים האדומים?

במכבי חיפה, ככל הנראה, לא מחשיבים את עמדת המגן השמאלי כעמדה חשובה מספיק, אחרת אי אפשר להסביר איך יכול להיות שמאז שמריו מוסה עזב בינואר לפני עונה וחצי, אין מגן אחד ראוי שעבר במכבי. סאן מנחם נוסה בתפקיד, אבל עדיין לא מגן מספיק טוב ופרד רוטן מעדיף אותו כרגע בתפקיד קדמי יותר. עמרי בן הרוש, מלכתחילה לא ממש מגן תוקף ובכל מקרה לא הצליח להחזיק את העמדה בעונה שעברה וירד לספסל. מי שאמור למלא את התפקיד, לפחות בינתיים, הוא רמי גרשון. הבלם, שהגיע מבלגיה בעונה שעברה, מלווה בציפיות עצומות לרשת את דקל קינן במרכז ההגנה כמנהיג ההגנתי, היה חלש מאוד בעונה שעברה, כמעט כמו כל חבריו לקבוצה. אבל כרגע, גרשון רואה שבמרכז ההגנה של מכבי יש את איעד חבשי, שהגיע אחרי עונה לא רעה בבני יהודה, אליסון דוס סנטוס, שהיה גרוע לפחות כמו גרשון בעונה שעברה ואטיין ריינן, שהגיע בינואר ולא הצליח לתפוס מקום בהרכב גם בעונה כמו הקודמת. את דוס סנטוס מכבי בכלל חושבת עדיין לשחרר, ולמרות זאת גרשון לא מועדף במרכז ההגנה. יכול להיות שרוטן לא מחזיק ממנו כבלם, עד כדי כך שהוא מעדיף שם שחקנים שהוא עדיין לא משוכנע שמתאימים למכבי? ואיך בדיוק יגיב הקהל בטעות הראשונה של גרשון מהאגף? גרשון יכול להסתדר באגף מבחינה הגנתית, אבל התקפית הוא לא ממש בונה משחק, מה שאומר שמכבי שוב תתקוף בעיקר מצד ימין דרך מאבוקה. לא מעט שאלות עולות מהתפקוד הזה, ונקווה שבליגה גרשון יוכל לענות על כולן.

הראה לא מעט ניצוצות. מיכאל קרמר (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הראה לא מעט ניצוצות. מיכאל קרמר (צילום: אדריאן הרבשטיין)

קרמר לא רע, אזולאי בסדר

בשבת פתחה מכבי את העונה במשחק ביתי מול מכבי נתניה. כמות מכובדת מאוד של 9126  אוהדים, שהחליטו לתת אמון במכבי של רוטן ואלאך, הגיעו למשחק לראות את מיכאל קרמר בהופעת בכורה. ג'ורג' מנדז'ק הקמרוני לא שיחק, ובהיעדרו רוטן פתח ב-4:3:3, כשלויטה בשער, גרשון כאמור מגן שמאלי, חבשי ודוס סנטוס בלמים ומאבוקה בימין. החלק המעניין היה דווקא בקישור, שם שלומי אזולאי שיחק מאחורה, יחד עם נטע לביא, כשאופיר מזרחי שיחק מתחת לקרמר, וסינטיהו סלליך ומוחמד עוואד שיחקו על הקווים. כאן מגיעה לטעמי מילה טובה לרוטן, שמנסה לאלתר מחוץ לקופסא. אזולאי אמנם לא קשר 50-50 קלאסי, אבל יכול להיות שבמשחקים מסוימים, בעיקר מול קבוצות שתבואנה לסגור מאחורה, הוא יספיק במרכז לצידו של מנדז'ק. על החסרון בפיזיות אזולאי מפצה במסירות נהדרות, והכוונה של רוטן הייתה לחסוך את הזמן מהרגע שההגנה מחלצת כדור ועד שהכדור מגיע 35 מטר מהשער לאזולאי. עכשיו אזולאי קרוב יותר להגנה ומקבל כדור ראשון ויכול למסור קדימה לקרמר. ההולנדי החדש של מכבי הראה לא מעט ניצוצות, בעיקר במשחק עם הגב, והכין שני מצבים טובים מאוד למזרחי ועוואד. השילוב הזה של אזולאי, שמוצא לפני שהגנת היריב מתארגנת, את קרמר, שמוריד לאחד השחקנים המהירים שמגיעים עם הפנים לשער ורץ לתפוס מקום ברחבה, יכול לעבוד ולשפר מאוד את משחק ההתקפה של מכבי. כמובן שמוקדם לקבוע אם זה יעבוד, אבל זה בהחלט כיוון מעניין. עכשיו נשאר לקוות רק שמנדז'ק יביא לכאן את היכולת מצרפת ולא את היכולת מפראג.

למחוא כפיים לערן לוי

במשחק עצמו נתניה קיבלה פנדל, מספק הכשלה של חבשי, והחמיצה אותו. מכבי חיפה השתלטה על מרכז השדה מבערך הדקה ה-25, והגיעה לכמה מצבים לא רעים, עד שמאבוקה הכין למרכז, מזרחי החטיא ורוקאביצה, שנכנס כמחליף, הפציץ את השער מקרוב והעלה את מכבי ל-0:1. המשחק הסתיים ב-1:1, כשאת ההצגה גנב ערן לוי, שנכנס כמחליף, עם שער שמועמד כבר עכשיו לשער העונה. טיל אדיר של השחקן הנפלא הזה מ-30 מ' פגע במשקוף ופנימה. שער שגם שלושה שוערים יחד לא היו עוצרים. פשוט לקום ולמחוא כפיים. מכבי שיחקה מול סכנין ביום שלישי, אחרי כתיבת שורות אלו, ותארח מחר ב-21:00 בסמי עופר את עירוני קרית שמונה למשחק במסגרת המחזור השלישי בגביע הטוטו.

הסיפור של לוי קיבל תפנית לא צפויה, כשביום ראשון הוא שוחרר מנתניה. הדיווחים מספרים על זה שלוי קרוב להפועל חיפה, אבל האם דווקא מכבי צריכה לעשות מהלך ולהביא אותו? מכבי חיפה ניסתה משך כל הקיץ להנחית את ניקו אולסק מנתניה, שישחק את ה-50/50 ולא הצליחה, כך שלמרות הנסיונות של רוטן לתפקד שם את אזולאי, או את נטע לביא לצידו של מנדז'ק, למכבי עדיין חסר שחקן במרכז השדה. היות ואין אף ישראלי מתאים (חוץ מביבראס נאתכו, שעדיין מחפש קבוצה, אבל מה הסיכוי שהוא יגיע?) מכבי תיאלץ להביא זר בעמדה הזו, מה שאומר שהיא לא תוכל להביא זר בעמדה קדמית, למרות שגם בעמדת הקשר הקדמי חסר למכבי עוד שחקן שמייצר מצבים. כל זה בהנחה שמכבי תמכור לפחות את קאיו, או את אחד הבלמים שנמצאים. אבל בכל מקרה הרכש הישראלי כרגע כולל את חבשי, שחזר מהשאלה ואת סאן מנחם, שחזר גם הוא מהשאלה ועדיין לא בטוח שבכלל יישאר במכבי. ערן לוי אולי לא מתאים לפרופיל של מה שמכבי מחפשת. הוא כבר בן 32, הוא רץ מעט על המגרש ויכולות לעבור עשר דקות שהוא נעלם ובכלל לא נוגע בכדור, ולמכבי היה שחקן בסגנון הזה, שלא ממש הצליח ועבר להפועל חיפה בינואר הקודם (גילי ורמוט). אבל לערן לוי יש יתרון אחד כיום על כל השחקנים בליגה שלנו. הוא לא צריך כלום כדי להבקיע, חוץ מאשר את הכדור. הוא יכול לבעוט כדורים אדירים מהמקום, והנוכחות שלו מאיימת על היריב. הוא מבקיע, הוא מוסר והוא הנשק המושלם מול קבוצות שמסתגרות שחייבות לצאת אליו והוא יכול לבעוט או למסור וגם במעבר כשהוא מוסר את אחת ממסירות העומק המוכרות שלו. האם ערן לוי יכול לשחק כל משחק במכבי חיפה 90 דקות? ברור שלא, אבל כתוספת כח הוא יכול מאוד לעזור לירוקים שמשוועים ליצירתיות בחלק הקדמי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות