fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי חיפה החדשה

אחרי תקופת שפל ארוכה סוף סוף ראינו סגל רחב במכבי חיפה, עם קישור מצוין ועומק בהתקפה. קבוצתו של מולנסטיין הפגינה המון נחישות נגד מכבי ת"א, אך ירדה מאוכזבת. ביום שני באשקלון מתחיל המסע של הקבוצה לפלייאוף העליון. רק ניצחון יחזיר אותה לתמונה
מהיר, טכני ומוסר מצוין. עמית זנטי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

במהלך כל החודש וחצי האחרונים הקפידו להגיד במכבי חיפה שלמרות התוצאות הגרועות וההידרדרות בטבלה זו לא מכבי חיפה שתסיים את העונה. ביום שני קיבלנו הצצה ראשונה למכבי חיפה המחודשת, זו עם שישה זרים ועומר דמארי, והאמת? אפשר להיות מעודדים. מכבי חיפה שיחקה טוב מאוד מול מכבי תל אביב, ולא פחות חשוב, הגיעה מוכנה מאוד למשחק ואלמלא טעות קבוצתית בהגנה, שלוותה ביכולת סיום נהדרת של וידאר קיארטנסון, האיסלנדי של הצהובים, גם הייתה יורדת מנצחת מכר הדשא. אבל, למרות האכזבה מאובדן שתי הנקודות יש לא מעט נקודות חיוביות שאפשר לקחת מהמשחק הזה להמשך.

סוף סוף יש קישור  

מולנסטיין ניסה לא מעט שחקנים בעמדות הקישור, אם זה בגלל הפציעה של קמיל ואצק, או בגלל ההרחקה של נטע לביא, אבל מול מכבי ת"א הוא העלה את לביא יחד עם ואצק, ואליהם הצטרף בהופעת בכורה מעודדת מאוד אניס אלושי, הרכש החדש של מכבי. ופתאום היה אפשר לראות שמכבי מסוגלת גם להניע כדור ולא רק להעיף כדורים ארוכים לחלוץ, שלא לדבר על העובדה שכל השלושה יכולים לחלץ כדור ולצאת קדימה. אמנם אף אחד מהם עדיין לא הראה יכולת מבריקה במסירה האחרונה ובהשארת שחקן מול השער, אבל היכולת של השלישייה הזו להחזיק את מרכז השדה יכולה לתת לגילי ורמוט ולאלירן עטר, לכשיחזור מהפציעה שלו, להתמקד במשחק ההתקפה. את לביא וואצק אנחנו מכירים, אבל דווקא אלושי הראה שיש לו לא מעט כדורגל. הוא משחק בנגיעה ובא לקבל כדור כשמכבי יוצאת לתקוף דרך האגפים, וסוף סוף ראינו מצבים שבהם שחקן מקבל כדור באחד האגפים ולא מיד מוקף בשלושה שחקני יריב. עם זאת אלושי איבד כמה כדורים במקומות מסוכנים והוא חייב להפנים שאצלנו בליגה אי אפשר לשחק באופן קשוח כמו שהשופטים של הבונדסליגה השנייה מאפשרים. בכל מקרה מדובר בתוספת כח למכבי, ועכשיו למולנסטיין יש אפשרות לשחק עם שלושה קשרים טבעיים במרכז, וגם לשחק עם שניים מהם, יחד עם קהת, כך שהמצב של מכבי בקישור ישתפר לקראת המשך הליגה.

תוספת כח משמעותית לקישור. אניס אלושי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
תוספת כח משמעותית לקישור. אניס אלושי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

עומק בהתקפה

מכבי פתחה עם עמית זנטי הצעיר בימין, עומר דמארי במרכז ההתקפה, וורמוט שיחק באגף שמאל. אפשר להחמיא למולנסטיין על הפגיעה בזנטי, ובאופן כללי בהרכב הנכון שהוא בחר לעלות למשחק הזה. ורמוט בשמאל גרם לאלי דסה לחשוב פעמיים לפני שהוא עלה להתקפה, והשילוב של ורמוט עם סאן מנחם ודמארי היה לא רע בכלל. בדקות שהיה לורמוט אויר הוא היה מצוין, אבל מהדקה ה-55 בערך הוא התעייף והפסיק לעזור בהגנה כמעט בכלל. זנטי בישל את השער הראשון לדמארי בכדור רוחב, שלא היה מבייש שחקנים גדולים כמו לואיס פיגו או אריאן רובן. זנטי מהיר וטכני ויודע למסור בצורה מצוינת, ומסירה נוספת שלו כמעט הפכה לשער נוסף של דמארי, אבל פחות אהבתי את הנטייה של זנטי לרמות קצת בהגנה. כשהוא מאבד כדור, או עושה ספרינט ולא מקבל מסירה, הוא חייב לחזור מהר להגנה ולעזור בהשגת הכדור חזרה. אבל, הסך הכל שלו היה טוב מאוד. דמארי לא ממש מפתיע, מכיוון שידענו מה הוא מסוגל לתת בליגה שלנו, השאלה היחידה הייתה מתי הוא יכנס לכושר, ואם נשפוט לפי המשחק האחרון הוא לא רחוק. דמארי הבקיע שער אחד, החמיץ עוד אחד ובאופן כללי שיחק טוב מאוד. למכבי יש עכשיו שחקן התקפה שיכול גם להחזיק בכדור, גם להיכנס לעומק, וגם יכול להכין מצב לשחקנים שמגיעים מאחוריו. דמארי הוא בהחלט שיפור גדול לעומת מה שהיה למכבי קודם בעמדה.

חוץ משחקני ההרכב אפשר היה לראות שלמולנסטיין סוף סוף יש ספסל איכותי. אם מול קרית שמונה למכבי לא היו אפילו שבעה שחקנים כדי לרשום בטופס המשחק כמחליפים, הפעם עלו מהספסל רועי קהת, ניקיטה רוקאביצה ופיטים אזמי. זהו שיפור גדול באפשרויות של רנה וכל זה כשאלירן עטר עדיין לא נכלל בסגל בגלל הפציעה שלו. עכשיו למכבי יש מספיק אפשרויות גם בקישור וגם בחלק הקדמי, ואין שום סיבה שהקבוצה לא תתחיל לחבר ניצחונות ולהתקדם בטבלה.

מהיר, טכני ומוסר מצוין. עמית זנטי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מהיר, טכני ומוסר מצוין. עמית זנטי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפלייאוף בסכנה

אחרי השער של רועי קהת בדקה ה-87, כשכל הקהל של מכבי עמד על הרגליים ושר, האצטדיון כולו רעד. היה אפשר להבין כמה כח מגרש כזה יכול לתת. אבל צריך לזכור, לא כל משחק הוא בקנה מידה כל כך גבוה כמו מול מכבי ת"א. זה משחק שתמיד נותנים בו קצת יותר. מכבי פתחה בלחץ את המשחק, אבל ההזדמנות הראשונה הייתה דווקא של ברק יצחקי, שסחט הדיפה מלויטה. מכבי הבקיעה משער של דמארי, שהחטיא מיד אחר כך, ובאופן כללי הייתה יותר טובה במחצית הראשונה, עד לדקה האחרונה בה בניון החטיא נגיחה מקרוב. למחצית השנייה מכבי עלתה במערך הגנתי יותר ומכבי ת"א יצאה קדימה ותקפה, בעיקר מאגף ימין, בו אלי דסה לא הפסיק לעלות, ומצד שני לורמוט נגמר הכח והוא לא ממש ירד לעזור למנחם. מולנסטיין קצת התמהמה בחילופים שלו, מכבי ת"א השוותה ואז מולנסטיין ערך את כל החילופים שלו, שינה את המערך מ-4:3:3 ל-4:2:3:1, כשורמוט שיחק במרכז מתחת לאזמי וקהת, ורוקאביצה בכנפיים. קהת העלה את מכבי לקראת הסיום ל-1:2 וקיארטנסון כאמור השווה בתוספת הזמן. מכבי חיפה יוצאת מאוכזבת, אבל היא חייבת לנצח את אשקלון בחוץ, וזה יהיה משחק שונה לחלוטין. אשקלון לא תגיע לשחק כל כך התקפי כמו מכבי ת"א של קרויף, וזה יהיה משחק שמכבי דווקא תהיה זו שתתקוף. מולנסטיין צריך לוותר על אחד מהקשרים שלו לטובת קהת, או במידה והוא מעדיף להשאיר את אותה השלישייה במרכז הקישור, להורות למנחם וגארי קגלמאכר לצאת הרבה יותר קדימה ולעזור להתקפה. מכבי כרגע מדורגת במקום השביעי וחייבת להתחיל לאגור נקודות, ואם היא לא תצליח לנצח באשקלון, היא עלולה לא להעפיל לפליאוף העליון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות