fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי יעצור את ההשחתה בבית העלמין תל רגב?

איומים ולחצים אדירים מופעלים על חברת קדישא בבית העלמין בתל רגב במאבקים על אדמות וקרקעות. אתמול נערך דיון מיוחד בכנסת ח"כ אורי מקלב: "אנחנו קוברים את הבעיה. אם זה היה קורה בבית חולים או בלשכת עבודה כבר הייתה פורצת שביתה"
קבורת הכוכים בתל רגב. הקבר של מרים ברמן (צילום: נטע פלג)
קבורת הכוכים בתל רגב. הקבר של מרים ברמן (צילום: נטע פלג)

אתמול (שלישי) התקיים בכנסת דיון על מצבו של בית העלמין תל רגב בקריות, זאת לאחר שמנהל בית העלמין אריה פרג'ון, קיבל איומים על חייו. במהלך כל השנה מנסים בבית העלמין למגר את תופעת הפשע ובזיזת הרכוש והשחתה של קברים ואף נשכרה חברת אבטחה.

"הם מנפצים כלי רכב, וכשאני פונה למשטרה הם עונים לי – 'שנעשה את העבודה שלך?' הוזעקתם? תגיעו. לא אחרי 42 דקות", כך דיווח לוועדת הפנים ניר מנחם, בעליה של חברת האבטחה אדירים, בדיון על טיפול המשטרה בהתנכלות ליו"ר מועצת בתי העלמין תל רגב, "הנראות של ניידות המשטרה בבית העלמין היא פעמיים-שלוש בשבוע. מאז שאריה פרג'ון יו"ר מנהלת בתי העלמין בתל רגב, הוא פגע בהכנסות של משפחה שהתפרנסה מדמי שמירה. אני כמאבטח, בסך הכל אזרח עם רישיון לאקדח. אני לא יכול להשתמש באקדח. הם הפילו עמוד ופגעו בשני שנאים והחשיכו רבעים בקריית אתא כדי להפיל עמוד עם מצלמות. אני לא מבין למה קצין הביטחון של חברת חשמל לא הגיש תלונה".

כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)
כיכר הכניסה ובניין ההנהלה בתל רגב (צילום: יובל פלג)

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ בצלאל  סמוטריץ: "במחוז דרום הייתה מכה של גניבת תשתיות. תוך חצי שנה גמרו את הסיפור. מטפלים מודיעינית וגם כלכלית. לתפוס את ראש הנחש. הסיור המשטרתי הוא הכסף הקטן. צריך לפעול יזום ולתת ביטחון לעובדי ציבור. תפקיד חברת השמירה לתפוס גנב קטן שמקלף נחושת. כנופיות זו עבודה של המשטרה. במחוז דרום מפקד המחוז ביקש גם לתדרך שופטים, שיכניסו עד תום הליכים. אנחנו מדינה דמוקרטית, צריך לאסוף ראיות, אבל בשביל זה צריך לעשות הרבה יותר".

 

ח"כ אורי מקלב: "יש מצב מתמשך של איומים ולחצים על כל החברות קדישא. בתל רגב זה חסר תקדים בחומרתו. אנחנו קוברים את הבעיה. אם זה היה קורה בבית חולים או בלשכת עבודה כבר הייתה פורצת שביתה. קשה לי באותו דיון לדבר על כסף ועל חיי אדם. הדבר הזה לא הולך להעלם מהשטח. יש פה מאבק על הקרקע הכי יקרה. יש מחסור בקרקעות ויש שוק שחור".

ח"כ שולי מועלם רפאלי: "נשלח חומר למשרד האוצר. לא נולדנו עכשיו. הסיפור של בני הסה ז"ל נעלם מעיניכם. לא ברור לי איך אחרי רצח לא משנים מדיניות. זה כמו במערכת הבריאות – מה שאפשר למנוע בעלות נמוכה, אף אחד לא רוצה להתעסק, רק כשמישהו יכול למות מזה. פה אדם מאוים ומספרים לנו כמה זה עולה. יש ידיעה ברורה מי הם המאיימים. תמצאו את הדרך למנוע את האיומים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות