fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי אחראי לבעיות הבטיחות בדרך פיק"א בפרדס חנה?

המקטע בדרך פיק"א. צילום: נירית שפאץ
המקטע בדרך פיק"א. צילום: נירית שפאץ

דרך פיק"א היא כביש ראשי וסואן למדי החוצה את פרדס חנה לרוחבה, והרכבים הנכנסים ויוצאים לכיוון חדרה, כולל האוטובוסים, משתמשים בו באופן סדיר. גם הולכי רגל רבים נדרשים לחצות אותו מצפון לדרום, או ללכת לאורכו. אך בקטע הכביש שבין רחוב הבוטנים לשדרות הדקלים אין מדרכות בשני צדי הכביש. השוליים בצד הדרומי של המקטע הם צרים ביותר, ובשולי העפר שבצדו הצפוני חונות בשעות אחר הצהריים והערב מכוניות החוסמות את הדרך, וכדי שהולכי רגל יעברו לאורכו הם נאלצים לחרוג לתוך הכביש. בחושך, בעיקר, הרכבים מתקשים לראות את העוברים.

כתוצאה מכך, הורים המתגוררים בסביבה חוששים לשלוח את ילדיהם לכיוון פעילויות במרכז המושבה, לפעילויות קן הצופים שברחוב ח"ן, או לכיוון המתנ"ס והספרייה המרכזית הנמצאים ברחוב הבוטנים – גם אם מדובר במרחק הליכה מבתיהם, וגם אם מדובר בילדים מעל גיל 9 שמסוגלים בעיקרון לחצות כבישים. בקרוב, עם שעון החורף, יחשיך מוקדם והסכנה תגדל.

דרך פיק"א. צילום: נירית שפאץ
דרך פיק"א. צילום: נירית שפאץ

בעיה נוספת בכביש באזור היא שבאזור צומת רחוב פיק"א-הבוטנים אין מעבר חציה ושדה הראייה של החוצים גרוע, מכוניות הבאות מכיוון מערב מתגלות לעיניהם רק ברגע האחרון, והורים חוששים לשלוח את ילדיהם גם מצפון לדרום.

"זה מגביל", מספר אב תושב האזור. "בני חוצה ללא חשש את הכבישים והכיכרות של אזור כיכר הדקלים במרכז המושבה, יש שם תנועה סואנת, אך במרכז המושבה המכוניות נוסעות לאט יותר, יש מדרכות מסודרות והצמתים מוארים ומוסדרים בכיכרות ומעברי חציה, ואני סומך על כך שהילד יספיק לעבור והנהגים יבחינו בו. כשהוא צריך ללכת לפעילות הצופים, לעומת זאת, אני נאלץ לקחת אותו במכונית ונוצר פקק מיותר של מכוניות הורים ברחוב ח"ן, רחוב קטן ושקט שלא מיועד לתנועה הזאת. פעם ליוויתי אותו ברגל, וראיתי כמה זה מפחיד. עוברים בשעות הערב ממש על הכביש כשמכוניות חונות חוסמות את השוליים, והנהגים צופרים לנו בכעס כשהם מבחינים בנו ברגע האחרון, כאילו שיש לנו מדרכה שנוכל ללכת בה". אם אחרת מספרת: "אני גרה מדרום לדרך פיק"א ולא מעיזה לתת לבתי, שהיא ילדה עצמאית, ללכת בעצמה או עם חברה שלה לחוג של המתנ"ס, כי לחצות את הכביש שם זה לא כמו לחצות כביש רגיל, ואני לא יכולה לסמוך עליה. מכוניות מגיחות פתאום משמאל".

ברחוב המייסדים בכרכור, שבו יש בעיה חמורה של שילוב בין כביש סואן והעדר מדרכה, התעוררה פעילות של הורים שילדיהם עוברים על הכביש ונמצאים בסכנה והתריעו על כך, הנושא הועלה בישיבות המועצה, והמועצה הזמינה בדיקת מומחה תעבורה ובודקת את האפשרויות לסלילת מדרכה למרות הקשיים. האם יש סיכוי כלשהו לשיפור המצב במקטע המסוכן של דרך פיק"א?

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "דרך פיק"א הינו כביש בטיפול  נתיבי ישראל . אנחנו מקדמים הטיפול בכביש מול החברה ומול משרד התחבורה. במסגרת זו נקבע מועד לפגישה עם משרד התחבורה, לדיון בכלל סוגיות התחבורה במושבה שהינן  תחת אחריות המשרד, לרבות נושא זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות