fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת תשלומי ההורים עברה בזכרון יעקב ובפרדס חנה

דובינר ומצרפי במדרחוב זכרון יעקב (צילום: נופר לוביץ' בסון)
דובינר ומצרפי במדרחוב זכרון יעקב (צילום: נופר לוביץ' בסון)

שיירת המחאה "ממטולה עד אילת", קבוצה של עשרות הורים שנסעה במשך חול המועד ממטולה עד אילת במחאה על תשלומי ההורים ולמען חינוך חינם לכל ילדי ישראל עצרה בזכרון יעקב ופרדס חנה-כרכור.

עם הגעת השיירה לזכרון יעקב נערכה פגישה של מובילי מחאת ההורים – מארגן השיירה, יו"ר ארגון "דרישת העם חינוך חינם" ותושב קציר, פיצ'י דובינר, ותושבת פרדס חנה ופעילת "בשם הציבור, פרדס חנה-כרכור", עינב לוביץ'-מצרפי, עם המטיילים הרבים ותושבי המקום שהגיעו לבלות בחופשת הפסח במרכז המושבה ובמדרחוב .

קבוצת הורים פעילי המאבק ערכו הסברה להורים המטיילים, חולקו עלונים והניפו כרזות. בפרדס חנה-כרכור קיימו ההורים הפגנה מול בניין המועצה המקומית במחאה על מכתבי האיום בתביעה שנשלחו להורי בית הספר התיכון החקלאי ברנקו וייס בגין חוב על תשלומי רשות, שהמוחים טוענים שהוא חוב מדומה ושאינו מוצדק. בסוף היום חנתה השיירה ללינת לילה מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט, ברעננה, ומשם המשיכה בדרכה.

שיירת החינוך מול מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נופר לוביץ' בסון)
שיירת החינוך מול מועצת פרדס חנה כרכור (צילום: נופר לוביץ' בסון)

"המחאה למען חינוך חינם תופסת תאוצה", אומרת לוביץ'-מוצרפי. "נפגשנו עם קהל היעד, משפחות, הורים וילדים, וניכר כי הקהל הביע תמיכה גדולה במטרת מאבקנו: חינוך חינם שוויוני ואיכותי לכל ילדי ישראל. יש לי הרגשה שאנשים מתחילים להבין ולהפנים את המסר שלנו: תשלומי רשות אינם גזירת גורל ואפשר פשוט להפסיק לשלמם. על דבר אחד הסכימו כולם, ללא יוצא מן הכלל: שהחינוך במדינת ישראל צריך להיות חינם איכותי ושיווני".

"המסע שיצאנו אליו הוא מסע חוצה גבולות", אומר דובינר. "יצאנו מן המדיה אל הרחוב, אל האנשים. פגשנו אנשים מכל המגזרים ומכל שכבות האוכלוסייה. אנשים החלו לחשוף בפנינו את הסיפורים האישיים שלהם, ושמענו על חוויות קשות של אנשים שכיום הם כבר הורים וסבים ועדיין זוכרים את ההרגשה הקשה שחוו כתוצאה מהדרה מפעילויות ומטיולים. נראה שנגענו בעצב החשוף של החברה בישראל. אני מתרגש בכל פעם מחדש לנוכח החיזוק החיובי שאני מקבל מאותם אנשים. ככל שאנו מתקדמים במסע אני מבין עד כמה המאבק חשוב והכרחי. עם הספר לא יכול להרשות לעצמו להפריט את החינוך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות