fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"מותו הוא אבידה גדולה לכולנו, קוראים כחברים"

חברי היישוב הקהילתי יובלים נפרדים מחברם הסופר אמיר גוטפרוינד שהלך לעולמו השבוע
אמיר גוטפרוינד צילום: מוטי קיקיון
אמיר גוטפרוינד צילום: מוטי קיקיון

 

הסופר אמיר גוּטפרוינד הלך לעולמו בערב שבת בגיל 52, לאחר מאבק ממושך במחלה. גוטפרוינד הותיר אחריו חמישה ילדים ואישה. אשתו הראשונה נפטרה לפני ארבע שנים מסרטן. גוטפרוינד, מהסופרים הבולטים בישראל, חתן פרס ספיר, התגורר ביישוב יובלים שבמשגב. למרות שלא היה מוותיקי המקום, הותיר גוטפרוינד חותמו, זכה להערכה וחיבה רבה במעגלים הקרובים ביישוב ובמעגלים רחבים של תושבי משגב שהתוודעו אליו בהרצאות וסדנאות בספרייה וכמובן, כקוראים.

ראש המועצה האזורית רון שני: "אמיר היה אדם מעורר השראה. הכרתי אותו כסופר ואחר כך כחבר בקהילה וכמרצה מחונן .על כל המפגשים האלה שרה אותו מבט מפוכח-מחוייך, ספקני ואוהד גם יחד. מותו הוא אבידה גדולה לכולנו, קוראים כחברים".
חגית לודר תושבת יובלים: " כמה עצוב. אומרים שהברק לא מכה פעמיים באותו המקום. זה פשוט לא פייר!!!! בשבילי אמיר הוא לא רק סופר. אמיר הוא אבא של רומי, נמרוד ונדב. אמיר היה בן אדם מצחיק, מלא אופטימיות, רק דברים טובים  אז למה?".

אמיר גוטפרוינד צילום: מוטי קיקיון
אמיר גוטפרוינד צילום: מוטי קיקיון

 גוטפרוינד נולד בחיפה בשכונת נווה שאנן, להורים ניצולי השואה. התגייס לצה"ל כעתודאי, לאחר שסיים תואר ראשון בטכניון במתמטיקה שימושית. שירת בחיל האוויר בענף חקר ביצועים. בעת שירותו הצבאי השלים תואר שני בטכניון בחקר ביצועים ופרסם את שלושת ספריו הראשונים. השתחרר משירות קבע בצה"ל בגיל 42 בדרגת סגן-אלוף.

ספרו הראשון 'שואה שלנו' זכה בפרס בוכמן בשנת 2001, וספרו השני אחוזות החוף זכה בפרס ספיר בשנת 2003. בשנת 2013 זכה גוטפרוינד בפרס היצירה לסופרים ומשוררים על שם לוי אשכול. גוטפרוינד היה חבר מועצת יד ושם. הוא הובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין במשגב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות