fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת חוף הכרמל מזהירה: הנחשים יצאו מהחורים

נחש צפע
נחש צפע (צילום אילוסטרציה)

עונת הנחשים החלה, ובמועצה האזורית בחוף הכרמל, המתאפיינת בשילוב של יישובים עירוניים וכפריים, מודעים למשמעות הדבר ומזהירים את התושבים כיצד אפשר לצמצם את הסיכון מפניהם.

במועצה מרחיבים: "מזג האוויר השרבי גורם לנחשים לצאת ממקומות המסתור שלהם. נחשי ארצנו ניזונים בעיקר ממכרסמים, אלא שתכונת החולדות להתקרב לטריטוריה של בני האדם בחיפושים אחר מקורות מזון גורמת לציידי החולדות, הנחשים, לחפש את טרפם במקרים מסוימים אפילו בבתינו. על כן ישנה חשיבות יתרה לנקוט פעולות כך שביתכם לא יהווה אטרקציה למכרסמים מחד ולצמצם עד כמה שניתן את מקומות המסתור שעשויים לשמש את הנחשים מאידך. צמצום מפגעים עשוי למנוע ביקור נחשים בחצר הבית, יש להקפיד על הניקיון, לסדר את החצר, לסלק גרוטאות, לנכש עשבים ולפנות אשפה וגזם. בכל אופן מומלץ תמיד לנועל נעליים, ולא ללכת יחפים על מצעי דשא או עשב גבוהים. הימנעו מהפיכת אבנים, החדרת הידיים לגומות וגומחות בטבע ובחצר ביתכם".

נחש צפע
נחש צפע (צילום אילוסטרציה)

במועצה מוסיפים: "במידה ואתם מזהים נחש, יש לנהוג באיפוק ולא לעשות תנועות פתאומיות וחדות. נחש המרגיש מאוים יתקוף וינסה להכיש ועל כן יש להימנע מתנועות שיפחידו את הנחש. להתרחק לאט ובזהירות. בכל אופן, אין לנסות לתפוס את הנחש או לגעת בו. במקרה של הכשה יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לבית חולים . יש להרגיע את הנפגע, שכן לחץ מוביל לדפיקות מואצות ולעלייה בלחץ הדם ואלה מאיצים את התפשטות ארס הנחש בגוף האדם. יש לוודא שהנפגע יבצע פעילות מינימאלית, במידה וקיימת אפשרות יש לקבע את האזור המוכש. יש להשקות את הנפגע במים למניעת התייבשות. בשום פנים ואופן אל תנסו למצוץ את הארס או לחתוך את אזור ההכשה. נסו לזכור את מראה הנחש: צבעו, גודלו, סימנים על גופו ועוד, זאת על מנת שיסייע במתן קבלת הטיפול".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות