fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועמדת חדשה לראשות מועצת שלומי

באה לשנות. אור מרוני (צילום: דורון גולן)
באה לשנות. אור מרוני (צילום: דורון גולן)

אקטיביסטית, פמיניסטית, שמאלנית. אור מרוני הכריזה השבוע על מועמדותה לראשות מועצת שלומי בדיוק ביום הולדתה ה-51.  מרוני מצטרפת למועמדת שפרה וקנין שהכריזה לפני חודשיים על ריצה מול ראש המועצה גבי נעמן.  ביישוב שלומי מתגוררים כ-7000 שתושבים.

לפני שלוש שנים רמזה מרוני בראיון לצפון- 1 כי  הפוליטיקה בוערת בה.  לדבריה ניסתה לחולל שינוי בשלומי אך הבינה ששינוי זה יגיע רק אם ההנהגה בשלומי תוחלף.

באה לשנות. אור מרוני (צילום: דורון גולן)
באה לשנות. אור מרוני (צילום: דורון גולן)

מרוני עברה להתגורר בשלומי עם זוגתה לפני שלוש שנים. במקצועה היא מגייסת כספים לעמותות רשמיות.  היא נולדה בתל אביב ובמהלך חייה עסקה בדוברות ויחסי ציבור בעיקר לארגוני נשים וכנגד תקיפות מיניות. לשלומי היא הגיע חדורת מוטיבציה למנף את הגליל המערבי. "יש לי את היכולות ואת הכוח והמקצועיות לשנות את שלומי, אני פועלת בשליחות. בשלוש שנים שאני גרה כאן אנשים מתביישים להגיד שהם גרים פה. הנוער רק חולם לעוף מפה ואין שום דבר שמשאיר פה את האנשים חוץ מכוח ואנחנו גרים במקום הכי יפה בארץ".

לדבריה נפגשה פעמיים עם  נעמן בשנים האחרונות והציעה לו לשנות, אך לא קרה דבר. "יש אנשים שסיפרתי להם על הריצה שלי והיו עם דמעות בעיניים.  אנחנו הולכים לקראת שינוי וכל מי שגר פה יודע שצריך לעשות שינוי. זה שנעמן בונה זה חשוב, ואנשים קונים נדל"ן כי זה משתלם אך כמה מהם יישארו לגור בו או רק כי זו השקעה ומשתלם במס הכנסה. אין פה פרנסה, אין תרבות יש פה הרבה לכלוך וזוהמה ברחובות. יש פה סטראוטיפים  של אנשים על עצמם ודעות קדומות וחבל מאד. הלב נצבט לי שאני עוברת ליד כפר ורדים אפילו ליד מעלות- תרשיחא. יכולתי ללכת לגור שם אבל שלומי חשובה לי ואני מוכנה לשנות".

מרוני ציינת כי הזהות שלה  לא קשורה ליכולותיה. "אני אקטיביסטית ויכולה לקחת את שלומי ולהפוך אותה לפנינה ואין  כל קשר לחיי האישיים. הציבור צריך לבחור בשל יכולות מקצועיות כדי לעשות שינוי, כי עד היום היה לכם את האדם בדיוק בדמותכם ולאן הגעתם לרמה סוציואקונומי חמש? בזה גאים. בשלומי לא גרים רק דתיים ומסורתיים וכבודתם במקומם, אבל זה לא רק.  אני חושבת שש"ס חשובים, אין לי משהו נגדם אבל לא רק ש"ס כי  בשלומי גרים גם חילוניים, אז איפה הם?.

"יש פה צעירים ודיברתי עם מאות מהם שכולם בלי יוצא מהכלל רוצים לעוף משלומי אחרי הצבא.  מה העתיד כאן? לעבוד בזוגלובק?  צריך להביא הייטק, צריך לייצר פה מעגל חיים מודרני ותפיסת חיים שתצעיד לשנות האלפיים.  יועץ החינוך  של המועצה שי פירון מקבל 17 אלף שקלים ואין דוח אחד מה עושה עשה כאן על מה שכרו".

האם שוחחת עם המועמדת השנייה שיפרה וקנין?

"כן שוחחתי איתה. ככל שיהיו יותר נשים יהיה סיכוי לשינוי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות