fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מוזיאון נתניה ובית הבאר יתאחדו למוזיאון לתולדות העיר

עיריית נתניה תאחד את שני הגופים ל"מוזיאון לתולדות נתניה", במטרה לקבל הכרה ותקצוב מהמדינה
מוזיאון נתניה צילום ברמן
מוזיאון נתניה צילום ברמן

עיריית נתניה החליטה בימים אלה על איחודם של מוזיאון העיר נתניה ובית הבאר ל"מוזיאון לתולדות נתניה".  את המוזיאון תאצור ותנהל חווה אפל והוא יפעל במסגרת עמותת היכל התרבות והעמותה לחינוך בלתי פורמלי. הנהלה ציבורית שתוקם תאשר ותפקח על פעילות המוזיאון. המהלך נועד לקדם הכרה של משרד התרבות במוזיאון ובתוך כך לאפשר מתן תקציבים והשתתפות בפרויקטים  ארציים לקידומו.

מוזיאון העיר נמצא במבנה ששימש בשנות החמישים כבית מלאכה לעיוורים בשם "בית אורה". במוזיאון מוצגת תערוכה קבועה החל משנת  2014 העוסקת בתולדותיה של העיר מראשיתה בשנת 1929 ועד סוף שנות השישים. התצוגה מספרת על חזונם של מייסדיה שהקימו אותה כמושבת פרדסים בחולות השרון ועברו עד מהרה לפיתוח עיר קיט ונופש. פרק חשוב מוקדש לתקופת המנדט הבריטי, לחלקה של העיר במאבק לעלייה וההעפלה, כאשר בפרק העוסק בחלקה של נתניה במאבק להקמת המדינה, מוקדש קיר מיוחד למחתרות ולסיפורי הגבורה. תצוגה מיוחדת עוסקת בתקופת שנות החמישים, עת נתניה קלטה המוני עולים. כמו כן מוצג חדרו האותנטי של מייסד העיר עובד בן עמי, דגם של מלטשה לעיבוד יהלומים, כלי עבודה, סליק מתקופת המחתרות  ועוד.

כמו כן מוצג במוזיאון ארכיון של תולדות העיר וכן צילומים וספרי זיכרונות פרטיים של תושבי העיר והוא פתוח לקבל מסמכים, מוצגים ותמונות מתושבים וותיקים ובני משפחותיהם, מתוך רצון להמשיך ולתעד את מפעל הקמת העיר.

בית הבאר בניהולה של תמי בן בסט הוא בניין היסטורי ואתר מורשת בעיר נתניה, הממוקם במרכז שכונת פרדס הגדוד בצפון נתניה. המבנה הוא שריד לחוות פרדס הגדוד שהוקמה ב-1927, שנתיים לפני היווסדה של נתניה, על ידי חמישה שותפים יוצאי הגדוד העברי, שהצליחו לקבל זיכיון מהנציב העליון לרכישת הקרקע כמשוחררי מלחמה. בית הבאר משמש כמוזיאון מקיף לעשרים שנותיה הראשונות של העיר נתניה ויש בו תצוגת תצלומים מתקופת עשרים השנים הראשונות של נתניה ותצוגת חפצים וכלים אותנטיים.

עם האיחוד יפעילו שני המוסדות תכניות הדרכה והעשרה משותפות לתלמידי כיתות ד' אותן הכינו יחד צוותי החינוך של מוזיאון נתניה. במהלך השנה יציג המוזיאון שלוש תערוכות מתחלפות. כמו כן יפעל במקום מחסן אוסף חפצים, על פי הקריטריונים המחייבים של משרד התרבות, אשר יאצור מוצגים מוזיאליים שונים.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות