fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לשנות חשיבה

ירוק עד / עמית פרוסנר

מכבי חיפה עדיין בגביע וזה בדיוק הזמן לשנות חשיבה, להפסיק לשחק כדורגל של קבוצת צמרת, ולהבין שהגיע הזמן להוציא נקודות דרך הציפורניים ולא דרך העקבים.

כמו במשחק הליגה האחרון מול עכו, אין ממש טעם לנסות ולנתח את משחק הגביע מול הפועל תל אביב מבחינה מקצועית. שחקני מכבי חיפה והמועדון כולו נמצאים במשבר כל כך עמוק, והשחקנים מפחדים כל כך מהכדור, שבאמת אין מה להתייחס ליכולת של שחקן כזה או אחר, כל עוד הקבוצה צונחת במהירות לעבר הקו האדום. מול הפועל ת"א בגביע ראינו רבע שעה לא רעה של כדורגל, בה שחקני מכבי יצאו קדימה כדי ללחוץ על הגנת הפועל ת"א ובעיקר ראינו את מוחמד עוואד. שלוש הזדמנויות היו למכבי חיפה במהלך 90 הדקות. באחת, עוואד בישל בצורה נהדרת לרוקאביצה את ה-1:0, בשנייה, עוואד חטף כדור, ובמקום למסור למרכז לשני שחקנים פנויים הוא ניסה ללכת לבד, ובשלישית, הכין מהאגף כדור רוחב לרועי קהת שפספס את השער בכמה סנטימטרים.

מצד שני מכבי חיפה עשתה שתי טעויות בהגנה. אחת מהן הייתה נגיעת יד לא מחויבת המציאות של רמי גרשון שאפשרה, לאור אוסטווינד להשוות ל-1:1, ועוד החלקה של דוס סנטוס, שגלזר הציל. חוץ מזה חזינו במשחק מלא בעבירות ובעיקר משעמם. החלק המשמח מבחינת מכבי, חוץ מהניצחון, היה הפנדלים. נכון, מכבי לא אמורה בכלל להגיע לפנדלים מול קבוצה מהליגה הלאומית, אבל בתקופה הזו זה מה שמכבי חיפה מסוגלת לעשות ולראות חמישה שחקנים של מכבי מבקיעים את הפנדלים היה מעודד מאוד. לא פשוט להבקיע פנדל בבעיטות הכרעה, ובטח בלחץ העצום שנמצאים בו שחקני מכבי, אבל כל מי שניגש לבעוט הבקיע. מכבי ניצחה 3:5 בדו קרב הפנדלים ועלתה לשלב הבא למשחק סופר מסקרן מול מכבי תל אביב, שיתקיים עוד שבוע וחצי, קצת יותר משבוע אחרי המשחק הביתי של מכבי בליגה ביום שני הקרוב מול אותה מכבי תל אביב.

זמן להתעורר

משחק הגביע מול הפועל ת"א היה המשחק הראשון בשבוע הזה, כשמשחק הליגה מול רעננה, שנערך ביום רביעי, הסתיים אחרי ששורות אלה נכתבו. אבל מכבי חיפה חייבת לשנות את כיוון המחשבה. הקבוצה משחקת בסגנון של 4:2:3:1, שמקדש החזקת כדור. מכבי מחזיקה את הכדור, מאפשרת ליריבות להסתגר מולה, והיות שהיא מתקשה לייצר מצבים איכותיים ליד שער היריב, היא מסתכנת בטעויות של ההגנה, שעולות בלא מעט מקרים בשערי חובה, שמהם קשה מאוד לקבוצה לחזור, גם בגלל חוסר המחץ וגם בגלל הלחץ המטורף. כל זה מניע גלגל מחזורי שמזין את עצמו יותר ויותר. רוב מאס ואיתי מרדכי צריכים לעשות לסיפור הזה סוף ולעלות לשלושה, או ארבעה משחקים, כמו קבוצת תחתית. להפסיק לחפש הנעת כדור, להפסיק לשלוח הרבה שחקנים למעלה. להשאיר כל הזמן חמישה שחקנים מאחורי הכדור, לשלוח שני חלוצים לרחבה ולהעיף את הכדור למעלה. אולי ייצא מזה משהו, ואולי לא. נכון, זה מכוער, זה לא ממש כדורגל שבחיפה רוצים לראות וזה גם נוגד את האתוס שעליו מושתת המועדון הזה כ-60 שנה, מאז ימי הקבוצה הגדולה של עלמני, מנצ'ל ואמר.

הגיע הזמן להסתכל למציאות בעיניים. מכבי חיפה רחוקה חמש נקודות מהקן האדום, ומפסידה ליריבות הישירות שלה, כמו עכו. היא חייבת לעצור את הסחף, ולהשיג נקודות בכח, גם אם זה אומר לשעמם למוות את הצופים. שלומי אזולאי כבר חזר סוף סוף מול הפועל ת"א ושיחק כמעט 60 דקות, ובתקווה שהוא יישאר בריא, וגיאורגי קוסטדינוב יחזור גם הוא, ואז מכבי תוכל לחזור ולשחק קצת יותר התקפי. כרגע, כל עוד האמצע של מכבי כל כך רך, אין לה ברירה אלא לשחק כדורגל בסגנון אחר.

מבשלים משהו לחלון העברות? יעקב שחר ומו אלאך (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)
מבשלים משהו לחלון העברות? יעקב שחר ומו אלאך (צילום: מכבי חיפה האתר הרשמי)

אל תאמינו לשמועות שרצות

בזמן האחרון אנחנו שומעים כל מיני מקורות בתוך מכבי חיפה שמדברים על זה שמו אלאך, המנהל המקצועי, לוקח את הזמן בבחירת מאמן, וגם בשחקני הרכש, ולא מתכוון להביא שחקנים שהוא לא יהיה שלם איתם. בשלב מסוים שמענו שיש סיכוי שמכבי לא תחתים אפילו שחקן אחד. אני מציע לחכות בסבלנות ולא להתייחס יותר מדי להכרזות האלה. יורגן קלופ דיבר בשבוע שעבר וענה על שאלה שקשורה למצבת הבלמים של ליברפול, ש"הוא בכלל לא מחפש בלם". יום אחרי נחת בליברפול וירג'יל ואן דייק, ההולנדי מסאותהמפטון, בסכום שיא לשחקן הגנה -75 מיליון פאונד. אני מניח שקלופ ידע שואן דייק בדרך ולמרות זאת אמר משהו אחר לחלוטין. אלאך מעדיף לשמור את הקלפים שלו צמודים לחזה וזה בסדר גמור. אלאך רואה כמו כולנו שלמכבי חסר באופן בהול מגן שמאלי וקשר אחורי ויותר חשוב, חסר למכבי שחקן שיכניס סוג של רוח חדשה, כמו שהכניס רומאריו פירס, כשהגיע בינואר בתקופת רוני לוי, וכל זה בלי להיכנס לסוגיית החלוץ.

4 חלוצים – 7 שערים ב-16 משחקים

בסופו של דבר למכבי חיפה יש שלושה חלוצים בסגל, ארבעה עם מכלילים את ניקיטה רוקאביצה. קלאוס, הבקיע שער ליגה אחד עד עכשיו, דמארי שניים, עוואד אפס ורוקאביצה עם ארבעה. סך הכל ההתקפה של מכבי חיפה הבקיעה שבעה שערים ביחד ב-16 משחקים. כשלזה מצרפים את קאיו, שהיה אמור לתת מספרים לצד החלוצים ועדיין לא הבקיע העונה. המצב במכבי חיפה בהתקפה לא פחות חמור מאשר בקישור או באגף שמאל בהגנה, אבל כבר ראינו לא מעט דוגמאות של שחקן אחד שהגיע לעמדה מסוימת ופתאום כל הדומינו התחבר. כשאדגר דווידס הגיע לברצלונה של פרנק רייקארד, היא הייתה במרכז הטבלה הספרדית ורייקארד היה עם רגל וחצי מחוץ לברצלונה. דווידס הגיע, הזיז את צ'אבי הרננדז לשחק

50-50 קדימה, וכל הקבוצה פתאום נראתה הרבה יותר טוב. ברצלונה סיימה את העונה ההיא במקום השני, ועונה אחרי כבר לקחה אליפות. אז לא, אני לא אומר שמכבי חיפה יכולה להביא שחקן כמו דווידס, אבל מכבי חיפה יכולה בהחלט להביא שחקן אחד שישחרר את קהת ושאר השחקנים קצת יותר קדימה, ופתאום נראה קבוצה אחרת לחלוטין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות