fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כרמיאל: נתפסה חולייה ששדדה מעל מיליון שקלים מקשישים תושבי העיר

תכשיטים שנתפסו
התכשיטים שנתפסו צילום דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל חשפה הבוקר (חמישי) חוליה מאורגנת ומתוחכמת שפרצה באופן סידרתי ומאורגן לדירות של קשישים רובם יוצאי מדינות חבר העמים בעיר כרמיאל. החוליה גנבה מהם תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי מוערך של מעל מיליון שקלים.

לאחר חקירה אינטניסיבית ומאומצת יחידת התביעות של מחוז צפון תגיש כנגד חמשת החשודים כולם תושבי חדרה למעט אחד תושב ראשון לציון (37, 32, 33,34,33) שהיו עצורים במשך כ-30 ימים כתב אישום ובקשה למעצרם עד תום ההליכים.

השתלשלות התפיסה מתחילה בתאריך 4.2.18 כאשר בעקבות פעילות סמויה של שוטרי משטרת כרמיאל נעצרו שלושה חשודים כאשר היו בדרכם לפרוץ בתים. בהמשך, עם התפתחות החקירה נעצרו שניים נוספים.

הקורבנות הקשישים שהתלוננו במשטרה סיפרו על כספים שחסכו למען הקבורה שלהם חלקם אף חסכו לטובת ילדיהם והנכדים לחלקם  היו תכשיטים שעוברים מדור לדור ואותם עברייני בליעל גנבו מהם את כל רכושם.

במהלך חקירה ממושכת ומורכבת שכונתה בשם "פרשיית בבושקה" גילו חוקרי המשטרה כי מדובר בחוליה בת חמישה חברים, מאורגנת ומצוידת היטב כאשר לכל אחד מחברי החוליה תפקיד מוגדר. לכל אחד מהחברים בחוליה היה טלפון מבצעי "טיפש" שכרטיס הסים בו הוחלף בתדירות גבוהה כדי למנוע עליה על עקבותיהם.

תכשיטים שנתפסו
התכשיטים שנתפסו צילום דוברות משטרת ישראל

כך פעלה השיטה: חברי החוליה היו מחליטים על האזור המיועד לביצוע התפרצויות אז התחלקו  לשני צוותי עבודה: צוות מטה וצוות שטח. צוות המטה החזיק ברשותו תוכנת מרשם האוכלוסין בה נמצא מאגר הנתונים הדמוגרפיים של כלל אזרחי ישראל, באמצעותה פילח את האוכלוסייה באזור ההתפרצויות תוך התמקדות במספר תבחינים העשויים להצביע על רכוש גנוב ויקר ערך ועל רמת הקושי לביצוע ההתפרצות.

צוות המטה בדק בין היתר את: ▪גיל  בעלי הדירות – לרוב חיפשו אנשים מבוגרים מעל גיל65, ארץ המוצא כאשר הם חיפשו בעיקר יוצאי ברית המועצות. תאריך עליה לארץ , החוליה העדיפה בעלי דירות שעלו בשנים 1990 עד 2001 . בנוסף בדקו האם קיים טלפון נייח בדירה. לאחר שבחרו את הקורבנות המתאימים , צוות המטה היה מתקשר לטלפון הנייח בדירה באמצעות טלפון ששימש רק לשיחות אלו , אם לאחר מספר פעמים הצלצול , היה נותר ללא מענה היו נותנים אור ירוק לצוות השטח  להתפרץ לדירה.

אם היה מענה לשיחת הטלפון צוות המטה היה מציג את עצמו כמי שמחפש אישה בשם בתיה או שם אחר והשיחה הסתיימה ב"טעות במספר". בין צוות המטה לצוות השטח היה קשר רצוף כאשר צוות המטה מזרים מידע לצוות השטח ולהיפך.

החוליה החזיקה ברשותה גם חמישה כלי רכב: ג'יפ יונדאי טוסון, שני רכבי טויטה קמרי, ניסן אלמרה ופורד פוקוס, רכבים אלו נתפסו  ובכוונת המשטרה לבקש את חילוטם .

מעט מהדוגמאות:

�בדירה בכרמיאל גנבו מגבר בשנות השישים לחייו שעלה לארץ מברית המועצות בתחילת שנות ה-90 – 28,000$ ו- 20,000 שקלים.  מגבר בשנות השבעים לחייו שעלה לארץ מברית המועצות בתחילת שנות ה- 90 נגנבו  תכשיטי זהב ויהלומים , 25,000 שקלים,  1,500 $ ו-1,500 יורו.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל נלחמת סביב השעון במטרה להגן ולשמור על תושבי מדינת ישראל ורכושם במסגרת זו היא פועלת בכל המישורים הגלויים והסמויים לאתר את אותם עברייני רכוש המהווים איום לביטחונם של התושבים ולשלום רכושם."

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות