fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ירוק עד: הגיע הזמן לחשיבה שונה

חמש שנים מכבי חיפה מחכה לחודש מאי כדי לתכנן ולארגן את העונה שאחרי. ההנהלה צריכה עכשיו לקבל החלטות. יעקב שחר חייב להחליט אם הוא רוצה להשאיר את רוני לוי או למנות מאמן חדש, ולצרף לפחות ארבעה שחקנים ישראלים ושני זרים ברמה. מכבי חייבת לפתור את בעיית המגנים, להביא עוד שחקן כנף מהיר וחלוץ ברמה/ עמית פרוסנר
מגיב מהבטן או בדרך לבית"ר. יוסי בניון צילום: אדריאן הרבשטיין
מגיב מהבטן או בדרך לבית"ר. יוסי בניון צילום: אדריאן הרבשטיין

בשעה טובה, בסיום המחזור ה-25, כשנותר עוד משחק אחד עד לסיום הליגה הסדירה, מכבי חיפה הבטיחה את מקומה בפליאוף העליון. עדיין לא ברור באיזה מקום מכבי תסיים, את זה נדע רק אחרי הדרבי ביום ראשון, אבל האמת שזה לא ממש משנה מכיוון שמכבי לא תשיג את בית"ר ירושלים שבמקום השלישי, והסיכוי לאירופה יגיע רק דרך הגביע. יש למכבי עכשיו אחד עשר משחקים כדי להתחיל ולהתכונן לעונה הבאה ובעיקר לנסות ולסיים את העונה בטעם טוב ככל האפשר. לקבוצה עם תקציב כל כך גבוה ביחס לליגה, זה לא ממש הישג גדול להזדחל ברגע האחרון לפליאוף העליון, אבל זה כמובן עדיף מלהיקלע בטעות למלחמות התחתית.

טוב שיש מכבי נתניה

0:3 הוא תמיד ניצחון נאה, אבל חייבים לזכור שמכבי שיחקה מול קבוצה שעד למפגש בשבת הפסידה שמונה משחקי ליגה רצופים, ולמעשה ירדה ליגה כבר מזמן. נתניה עשתה סוג של מכירת חיסול בחלון ההעברות בינואר, שחררה את חמזה בארי, ארון שוינפלד, ורומריו פירס והסגל שלה היום מתאים יותר לצמרת הליגה הלאומית מאשר לליגת העל. את רוני לוי זה לא ממש עניין והוא עלה עם הקישור וההתקפה הטובים ביותר שיש כרגע למכבי להציע. נטע לביא ועטאא ג'אבר שיחקו במרכז, יוסי בניון, גילי ורמוט ואלירן עטר שיחקו לפני גלינור פלט. נתניה אמנם הגיעה לכמה מצבים ליד השער של ולדימיר סטויקוביץ', אבל זה לא ממש משנה. כשמכבי משחקת בצורה הזו היא הרבה יותר מוכשרת מרוב קבוצות הליגה. כל עוד כל החלק הקדמי בריא מכבי תנצח את הרוב המוחלט של המשחקים שיתנהלו מרחבה לרחבה. מכבי עצמה הגיעה ללא מעט מצבים, והמשחק יכל להסתיים גם עם חמישה שערים. אז לפעמים מכבי תחטוף מאיזו מתפרצת ובוודאי שההרכב הזה, בו החלק הקדמי עוזר מעט מאוד להגנה, לא יחזיק מעמד מול מכבי תל אביב והפועל באר שבע. אבל, לפני שמתסכלים למעלה, אולי כדאי לחשוב קודם על שאר הליגה ולנצח את החלק התחתון. בפליאוף העליון, ורמוט, עטר, בניון ופלט יספיקו מול סכנין ורעננה. מול בית"ר, באר שבע והצהובים מתל אביב בכלל לא בטוח.

מגיב מהבטן או בדרך לבית"ר. יוסי בניון    צילום: אדריאן הרבשטיין
מגיב מהבטן או בדרך לבית"ר. יוסי בניון צילום: אדריאן הרבשטיין

ללמוד מטעויות העבר

בשבועיים האחרונים שמענו קולות ממכבי שהחליטו בינתיים להקפיא את ההכנות לעונה הבאה עד אחרי השבוע של המשחקים מול נתניה בליגה ובני יהודה בגביע. לצערי זה בדיוק אותו המתכון שהביא לנו חמש עונות מאכזבות מאוד. לא ברור מה הקשר ולמה צריך את החפיפה הזו. המאמן והשחקנים צריכים להתרכז במשחקים, והמעטפת צריכה לעבוד כבר עכשיו כדי למצוא פתרונות לעונה הבאה. הרי ברור לחלוטין שלודביק אוברניאק לא יישאר, שפירס לא ממש הקשר במרכז השדה שישדרג את מכבי, שחייבים לפתור את בעיית המגנים ושצריך עוד שחקן כנף אחד מהיר, וזה אם ניקח בחשבון שמרק ואליינטה, פלט וסטויקוביץ' נשארים. מכבי חייבת לפחות ארבעה שחקנים להרכב הראשון ושני זרים מתוכם ואת זה חייבים לחפש כבר עכשיו. אם מכבי תמשיך להתמהמה כמו בעונות שעברו, שוב נגיע לתחילת העונה והסגל לא יהיה מושלם. את זה מכבי כבר ניסתה כמה שנים רצוף. הגיע הזמן לחשיבה קצת שונה. את זה אי אפשר להשיג כשמתחילים להתכונן לעונה הבאה רק במאי. יעקב שחר חייב להחליט אם הוא רוצה להשאיר את רוני לוי או למנות מאמן חדש.

חובה לצרף חלוץ ברמה

שאלת בניון תשפיע על מכבי חיפה לא פחות מאשר שאלת המאמן לעונה הבאה. כשבניון בכושר הוא השחקן הכי טוב במכבי חיפה. גם בגיל 36 יש לו איכויות שפשוט אי אפשר ללמד, וכשזה מגיע יחד עם רצון אובססיבי לשחק כל הזמן, אין פלא שבניון עדיין מסוגל להראות לכולם שהוא יכול לשחק בליגה שלנו. אבל אין מה לעשות, בניון לא מצליח להישאר בריא לאורך זמן, ומה שלא קרה בשנתיים האחרונות לא יקרה בשנה הבאה. בגיל 37 המצב הבריאותי של בניון לא ישתנה וההחלמה מפציעות לא תעשה קצרה יותר. כל עוד בניון רוצה לשחק כל הזמן ולא מוכן להיות השחקן שעולה מהספסל, מכבי בבעיה. בניון מרוויח בערך חצי מליון דולר, יחד עם 400 אלף היורו של אוברניאק, זה אומר שמכבי מבזבזת כמעט מיליון דולר על העמדה מתחת לחלוץ. מכבי חייבת לשקול ברצינות לשנות את הגישה, לקצר את הסגל ולהחתים שחקנים בשכר גבוה יותר להרכב הראשון. אני לא רואה את שחר משתגע ופורץ את מסגרת התקציב שלו, ולכן אין שום הגיון להחזיק על הספסל שחקנים של 300 ו-400 אלף דולר לעונה. וחד משמעית-בלי שחקן מוכח מתחת לחלוץ, שישחק בצורה סדירה וייתן מספרים ויכריח את ההגנה לצאת אליו ובכך יהפוך את החיים של פלט ועטר לקלים יותר, מכבי גם בעונה הבאה לא תגיע לשום מקום. שחקן כזה חייב להיות בראש הרשימה של מכבי. ורמוט יכול לשחק בעמדה הזו, אבל הוא לא שחקן שנוהג להבקיע יותר מדי ומכבי חייבת למצוא עוד אופציה לאיים על השער ליד צמד החלוצים שלה.

יוסי בניון לאן?

לא רק בעמדת הקשר הקדמי מכבי נמצאת בדילמה. אין סיבה להחזיק את אופיר קריאף וקובי מויאל, ששניהם נוטים להיפצע, במשכורת של מאות אלפי דולרים. עדיף לחפש זר יותר איכותי בכסף גדול יותר במקום שניהם. בלי חיזוק משמעותי, בעיקר במרכז המגרש, מכבי לא תוכל להתחרות אפילו בבית"ר בעונה הבאה. אפרופו בניון, הוא הודיע אחרי המשחק מול נתניה שהוא מתכוון לעזוב. אני הייתי מציע לקחת את הדברים בערבון מוגבל. זו לא פעם ראשונה שבניון מגיב מהבטן לכל מיני התגרויות מהקהל, ויש סיכוי סביר שהוא יירגע בעוד כמה ימים. צריך לזכור גם שבניון מסיים חוזה ורשאי לחתום בכל קבוצה כך שכל האופציות שלו פתוחות. מצד שני, מכבי תל אביב ובאר שבע לא צריכות אותו, כך שהוא יכול להישאר במכבי, או ללכת לבית"ר, או לרדת בכמה רמות ולשחק בקבוצת מרכז טבלה. את זה אני מתקשה לראות. אני לא רואה את בניון מסיים את הקריירה בקבוצה בסדר הגודל של רעננה או עכו.

צריך לזכור שבניון מסיים חוזה ורשאי לחתום בכל קבוצה כך שכל האופציות שלו פתוחות. מצד שני, מכבי תל אביב ובאר שבע לא צריכות אותו, כך שהוא יכול להישאר במכבי, או ללכת לבית"ר, או לרדת בכמה רמות ולשחק בקבוצת מרכז טבלה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות