fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יונה יהב מתכנן עתירה כנגד הרחבת בז"ן

ראש עיריית חיפה יונה יהב הנחה את היועמ"ש לעירייה להגיש לאלתר עתירה לביטול ההחלטה לאישור הגדלת בתי הזיקוק בחיפה. הפגנה תושבים תיערך בשבוע הבא
אשמת זיהום מקורות מים. בז"ן (צילום: אבישג שאר ישוב)
אשמת זיהום מקורות מים. בז"ן (צילום: אבישג שאר ישוב)
 יונה יהב (צילום: צבי רוגר)
יונה יהב (צילום: צבי רוגר)

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובניה הודיעה בשבוע שעבר כי החליטה לאשר את התכנית להרחבת מתקני הייצור במתחם בז"ן. על אף שההחלטה מציבה לכאורה מגבלות מחמירות ומונעת אפשרות להגדלת זיהום האוויר לעומת המצב הקיים, עיריית חיפה והעומד בראשה אינם מסתפקים בכך ועמדתם נותרה בעינה; בעת הזו לא תהא כל תוספת של מתקנים ויצור חומרים מסוכנים במפרץ חיפה. במקביל  פעילים כנגד התרחבות בז"ן וזיהום האוויר במפרץ חיפה יקיימו הפגנה גדולה בחוף מרידיאן ביום שני הקרוב. הפגנה במחאה על החלטת המועצה הארצית להרחיב את בתי הזיקוק.

מיד עם החלטת ועדת הערר הודיעה עיריית חיפה כי איננה מקבלת את הגזירה וכי בכוונתה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, הן הציבוריים והן המשפטיים על מנת לבטל אותה.

ראש עיריית חיפה יונה יהב: "רק לפני חצי שנה אישרה ממשלת ישראל "תכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר וסיכונים סביבתיים במפרץ חיפה והסביבה". עוד לא יבש הדיו על חתימתם של חברי הממשלה, והמדינה מאשרת את הגדלת בז"ן. לא זאת בלבד שהמדינה אינה פועלת להקטנה משמעותית של גורמים מזהמים בבית שלנו, היא אף פועלת להרחבתם. זה אבסורד וזה פשוט לא יקרה! לא נכון לאשר כל פעולה להגדלת יצור הדלקים או אחסנת החומרים המסוכנים במפרץ חיפה, קודם שנדע את כל האמת על השלכת התעשייה הפטרוכימית על בריאותם של ילדנו.  בכוונתי להיאבק כתף אל כתף עם פעילי הסביבה והתושבים כנגד כל החלטה הנוגדת את האינטרסים המידיים של תושבי העיר. הפעולה המשפטית היא רק מישור אחד בתכנית בה אנו מתכוונים לפעול בשבועות הקרובים. או שיד ימין של הממשלה לא יודעת מיד שמאל, או שמנסים לזרות חול בעיניהם של כמיליון מתושבי מדינת ישראל. בשני המקרים, לא נעבור לסדר היום על ההחלטה ההזויה והאומללה הזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות