fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טבעונים נהנים יותר

חשבתם בטעות שהמטבח הטבעוני הוא דל היצע, נזירי משהו ומיועד לכמה קיצוניים שחיים על במבה וקישוא? 3 ראשי ערים - אחד מהם שנון במיוחד, שולחן עמוס ומגוון והמון שמחת חיים נטולת רגשי אשם (בלי פגיעה בחיות..) מילאו את החוגגים שהגיעו לפתיחה החגיגית של מסעדת לודנס אקספרס בעיר תחתית חיפה. וכששמענו את מחירי המנות, היה לנו ברור שאנחנו עוד נחזור
אורן פטאל מיכל שוחט פטאל יונה יהב שלומי ומיטל איטח צילומים: סטודיו אנג'י
אורן פטאל מיכל שוחט פטאל יונה יהב שלומי ומיטל איטח צילומים: סטודיו אנג'י

"ביקשנו להביא את הבשורה של אוכל טבעוני, טעים ובריא וזול, כאשר מנה עיקרית הינה בעלות של 25 ש"ח וארוחה עסקית ב – 36 ש"ח בלבד”, הכריזו אורן פטאל ומיכל שוחט פטאל, בעליה של רשת לודנס, רשת המזון מהיר הטבעונית הראשונה בישראל, שבחרה לפתוח בחיפה את סניפה הראשון, (סניף האם של לודנס ממוקם ברעננה והוא אינו אקספרס).
אם לוקיישן הוא כמעט הכל בכל הנוגע למסעדות, אז לודנס אקספרס 'יושבת טוב', שכן היא ממוקמת ברחוב נתנזון 22, ומשרתת את כל באי העיר התחתית שעובדים בה או צריכים לסדר משהו במשרדי הממשלה שנמצאים שם (והאוכל של לודנס בהחלט יעשה לכם רגוע בבטן לפני או אחרי עוד סידור ביוקרטי בביטוח לאומי, או במס הכנסה). העכבר הקרייתי למשל, הגיע לו בשיא הנוחות במטרונית, ירד בתחנת הכרמלית, ותוך שתי דקות הליכה אפו כבר רחרח במסעדה.

הזכיינים שלומי נדב ומיטל לי נדב בעלי חברת ההפקות הקרנבל של מיטל, הצליחו להביא לאירוע חוץ מחברים, משפחה ואנשי תקשורת גם את ראש עיריית קרית אתא יעקב פרץ, ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור וראש עיריית חיפה יונה יהב שחנך את המקום באופן רשמי, גזר את הסרט וגם סיפק כמה פנינים פה ושם.

"שיהיה לכם פרנסה טובה ואוכל טוב, זה בדרך כלל הולך יחד", הוא אמר למיכל שוחט, “בפעם הבאה את צריכה להבטיח לי שלא תיקחי זכיינים כאלו רזים, אם הייתי נראה כמוהם הייתי יושב בקרמשניט כל חיי".

טורטיה "שניצל" צילומים: סטודיו אנג'י
טורטיה "שניצל" צילומים: סטודיו אנג'י

השף גל ברזילי התוודה באומרו שבתחילה לא היה בטוח שאפשר לעשות אוכל טבעוני טוב בתמחור של 25 שקלים למנה, “אבל אז החלטתי שכן, זה אפשרי. לכל רכיב יש את מה שהוא נותן בסוף למנה הסופית, זה עניין של הכנה ותפעול ויש כאן צוות מדהים. לודנס אקספרס זו הבשורה שלנו, עוד 30 שנה לא יאכלו בשר ועוף כמו שאנחנו מכירים היום. זה נשמע לכם אולי מוזר, אבל לא", הצהיר. יהב שהקשיב בעיון, זרק לעברו “קיבלתי טלפון ממקדונלדס והם רוצים את הפרטים שלך…”.

אז מה אכלנו שם? בתפריט מוצעות מגוון מנות כגון בוריטו שווארמה, נקניקיה מחלבון אפונה, קציצת פלאפל ועוד, המגיעות בטורטייה או לחמנייה מחיטה מלאה או ללא גלוטן וכן תוספות שונות כגון אורז, פוטטו, מרק וכדומה. ניתן להזמין גם סלט בהרכבה אישית, מבחר תבשילים ומרקים המשתנים במהלך השבוע וכן מיצים סחוטים, שייקים ואפילו אייס קפה טבעוני. מנות נוספות בתפריט: מנת השף- המבורגר המורכב מקייל, קינואה, כוסמת, אגוזים, עדשים ולוביה מונבטת, סלק ועוד לצד סדרת רטבים, קטשופ, פלפלים קלויים, מיונז מגרעיני חמנייה וטחינה מלימון כבוש, קציצות ירק אפויות המגיעות גם ללא גלוטן- בטטה, כרישה, סלק ותרד וכן קציצות קינואה, עדשים, בורגול המוגשות עם מטבלי הבית, בורגר עדשים: קציצה מנבטי עדשים, פטריות, אגוזי מלך, סלרי וטחינה מלאה מוגש עם חסה, עגבניה, בצל סגול, מיונז אלף האיים וחרדל, תבשיל הודי עדשים כתומות, סופר בורגר קציצה מכוסמת, קינואה, קייל, לוביה מונבטת, פטריות, גזר, זרעי פשתן, צ'יה וסלק.

המסעדה מתפרסת על שטח של 100 מ"ר הכולל 40 מקומות ישיבה וכן עוד שטח של 30 מ"ר ברחבה חיצונית כאשר הישיבה הינה חופשית במתחם המסעדה, בפנים ובחוץ עם הזמנה מהדלפק, ללא שירות מלצרים. הכי מתאים להפסקת צהריים בשמש, במיוחד שתחזרו לעבודה עם הרגשה קלילה (בלי בשר שיכביד לכם בבטן), אבל עדיין שבעים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות