fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח״כ חנין: למנוע את סגירת מרפאת בריאות הנפש בכרמיאל

דב חנין (צילום: יח"צ)
דב חנין (צילום: יח"צ)
 
ח״כ דב חנין, יו״ר השדולה למען הבריאות הציבורית בכנסת, קרא למנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ״להשהות את סגירת המרפאה לבריאות הנפש בכרמיאל, לבחון מחדש את המהלך ולערוך בחינה מעמיקה, בטרם תילקח החלטה בעלת השלכות דרמטיות על חייהם של למעלה מאלף מטופלים״.
 
בעקבות פניית ציבור, שהועברה אל ח״כ חנין באמצעות ארגון ״בנפשנו״, שיגר ח״כ חנין קריאה דחופה לבר סימן טוב. לפי הפנייה, מדובר במרפאת בריאות הנפש היחידה באזור הנותנת מענה למבוטחי הקופות מכבי, מאוחדת ולאומית, ומעבר לכאלף המטופלים הקיימים כבר עכשיו, ישנה זרימה מתמדת של מטופלים חדשים אל המרפאה. ״ידוע לי כי העובדים, המטופלים וגם נציגי קופות החולים מסתייגים ממהלך זה״, הבהיר ח״כ חנין.

תגובת משרד הבריאות: "כפי הידוע, ישנה בישראל מצוקה חריפה של חוסר ברופאים פסיכיאטרים, אשר מהווים נדבך מרכזי במערך שירותי בריאות הנפש. עובדה זאת גורמת לתנועת רופאים בין מסגרות שונות, כשלאחרונה, עזבו מספר רופאים גם את המרכז לבריאות הנפש "מזור" שבעכו, שמחזיק מלבד מחלקות אשפוז גם מרפאות בקהילה בעכו, נהריה, מעלות וכרמיאל. בשל כך, תיאלץ המרפאה בכרמיאל להתחיל בתהליך מדורג של צמצום הפעילות תוך מתן תקופת היערכות לקופות השונות להתארגנות למתן שירות חליפי למטופלים, ותוך שמירה על הרצף הטיפולי. הנהלת מזור תעמוד בקשר הדוק עם נציגי הקופות השונים באזור על מנת לתאם את המהלך מתוך דיאלוג ושותפות ובאופן שיוודא מתן מענה הולם ונגיש לכל מטופל ומטופל, ובהתחשב בתוכניות ההיערכות של הקופות באזור. יש להדגיש שביגוד לפרסומים, השירות בכרמיאל לא ייפסק בספטמבר הקרוב, אלא ימשיך לפעול עד שלכל מטופל יימצא מענה קליני מתאים בהתאם למצבו בשיתוף מלא של קופות החולים והמטופל".

תגובת מכבי שירותי בריאות: "שירותי בריאות הנפש חשובים מאוד בעינינו ועד לרגע זה לא קיבלנו הודעה על שינוי כלשהו בפעילות המרפאה של משרד הבריאות בכרמיאל. אנו מקווים שהיא תמשיך לפעול כסדרה".

תגובת עיריית כרמיאל: " עיריית כרמיאל איננה צד בסוגיית סגירת מרפאת בריאות הנפש. למיטב ידיעתנו ובדיקתנו הסגירה נובעת כתוצאה מרפורמה בה שרותי בריאות הנפש יבוצעו בקופות החולים. לאחר בדיקה עולה כי קופות החולים בכרמיאל נערכו בצורה משביעת רצון ומתן שירותי בריאות הנפש בכרמיאל לא ייפגע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות