fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ח"כ רזבוזוב: כמה עובדים סוציאליים דוברי רוסית יש בעיריית כרמיאל?

ח"כ יואל רזבוזוב, יש עתיד: "על עיריית כרמיאל, להקפיד להעסיק עוד עובדים דוברי השפה הרוסית"
ח"כ רזבוזוב צילום אלעד גוטמן
ח"כ רזבוזוב צילום אלעד גוטמן

 

כמה עובדים סוציאליים דוברי רוסית יש היום בעיריית כרמיאל? האם מספרם תואם את מספרם היחסי בעיר כרמיאל? דומה כי מערכת הבחירות הכלליות, וכמובן אלו אשר לרשויות המקומיות נמצא בעיצומו, שאחרת לא ניתן להבין את פשר פנייתו של ח"כ יואל רזבוזוב מסיעת יש עתיד אשר קבל על מספרם הזעום, לכאורה, של עובדים סוציאליים דוברי רוסית. בהודעה לעיתונות שנשלחה נכתב: "למרות שיעור העולים הגבוה, מתוך 30 עובדים סוציאליים במנהל לשירותים חברתיים בעיריית כרמיאל, רק 17 הם דוברי רוסית, על עיריית כרמיאל, להקפיד להעסיק עוד עובדים דוברי השפה הרוסית"‎ .

ח"כ רזבוזוב צילום אלעד גוטמן
ח"כ רזבוזוב צילום אלעד גוטמן

בהמשך ההודעה מוסבר: "בעיר כרמיאל אחוז עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר גבוה במיוחד. בכלל מדינת ישראל אחוז העולים שעלו מאז שנת 1989 עד 2017 עומד על 14% (1,239,579). מתוכם 72% עלו ממדינות ברית המועצות לשעבר. אלא שבכרמיאל מתוך 53,300 התושבים, שיעור העולים עומד על 36%. כאשר מתוכם שיעור העולים מברית המועצות בעיר עומד על 89%."

מנתוני המחקר עולה שלפי דיווח המינהל לשירותים חברתיים בעיריית כרמיאל, מספר בתי האב של עולים המטופלים בו הוא 1,140 – כ-1000 מהם יוצאי ברית המועצות לשעבר והיתר יוצאי אתיופיה. למינהל יש 30.16 תקנים לעובדים סוציאליים. מתוך 28 העובדים אשר דוברים שפה נוספת, 17 מהם דוברי השפה הרוסית. עובדים אלה מטפלים בעיקר בתחומים אלה: זקנה, אלימות במשפחה, התנדבות ונוער. יש לציין שלרשות המינהל בעיר כרמיאל עומדים גם מתנדבים דוברי שפות זרות, כולל במסגרת שירות ייעוץ לאזרח.

שולה מנחם צילום אלכס הובר
שולה מנחם צילום אלכס הובר

עוד הוצג במחקר כי לפי הערכת ראש המינהל לשירותים חברתיים בעיר כרמיאל, ד"ר שולה מנחם, ההנגשה הלשונית המוצעת לעולים בעיר בשירותי הרווחה מספקת, ולדבריה במכרזים לקליטת כוח אדם במחלקה נותנים את הדעת גם על ידיעת שפה זרה.

תגובת עיריית כרמיאל: "עיריית כרמיאל ידועה באיכות השירות ויכולות קליטת העלייה. בכרמיאל מופעל מינהל קליטה העסוק בכל יום במתן מענה לציבור העולים בכרמיאל בכל השפות. המינהל לשירותים חברתיים נחשב לאחד המינהלים המובילים בארץ. 17 עובדים סוציאליים הינם כ-45% מכלל העובדים הסוציאליים וזה מספר הגבוה מאחוז האוכלוסיה דוברת רוסית בעיר העומדת על כ- 40%. טוב יעשה חבר הכנסת רזבוזוב עם יחפש כותרות במקום אחר. לא הוא ילמד אותנו כיצד לתת שירותים לעולים."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות