fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי מועצה, יש לכם בעיה? פנו למוקד 106

המערכת הפוליטית המקומית רועשת וגועשת בעקבות מכתב שהוציא ראש העירייה האוסר על חברי מועצת העיר לפנות ישירות לראשי המינהלים. רותם בז'רנו: "אם זו ההתנהלות, 'מוסד חברי המועצה', למעשה מיותר לחלוטין, זו דיקטטורה"
מועצת העיר - צילום עליזה רוזן הברמן
מועצת העיר - צילום עליזה רוזן הברמן

 

מועצת העיר - צילום עליזה רוזן הברמן
מועצת העיר – צילום עליזה רוזן הברמן

עיריית כרמיאל אוסרת על חברי מועצת העיר, בכללם גם אלה המתמודדים מחדש על מקומם במועצה והמתמודדים על ראשות העירייה, לפנות ישירות לראשי המינהלים בעירייה, כפי שנהגו לעשות עד כה בתוקף היותם נבחרי ציבור. תחת זאת, מנחה העירייה את חברי המועצה לפנות אל המוקד העירוני כמו כל תושבי העיר.

לפני כשבועיים נשלח לחברי המועצה מכתב, בחתימתו של ראש העירייה עדי אלדר, שבו נאמר: ״לאחרונה, כנראה בגלל מערכת הבחירות הקרבה, רבו המקרים בהם חברי מועצה פונים למנהלים בעירייה בפניות ישירות לטיפול בנושאים שונים. הוריתי למנהלים שלא לקבל תלונות ופניות מחברי המועצה. לצורך הטיפול הנכון והמסודר, יש לפנות בעת הצורך למוקד העירוני 106, שם יירשמו את התלונות שיטופלו על הצד הטוב ביותר״.

יצוין כי, כאשר כתבת העיתון, פנתה לחברי מועצת העיר לקבלת תגובותיהם, התברר, כי לא כולם קיבלו את המכתב, אלא רק חלק מהם.

במקביל, נשלח מכתב נוסף לראשי המינהלים תחת הכותרת "קשר עם חברי מועצת העיר", גם הוא חתום על ידי אלדר. כך נכתב בו: "אנו נכנסים לתקופה רגישה מאוד לקראת מערכת הבחירות. חברי מועצת העיר פונים לגורמים שונים בעירייה בדרישות נקודתיות לטיפול בענייני תושבים. אני מבקש כי על כל פנייה כזו של חבר מועצה, יש להשיב כי עליו לפנות למנכ"ל העירייה".

בקרב חברי המועצה יש מי שסברו כי מדובר בניסיון לסתימת פיות של נבחרי ציבור. לדבריהם, מעולם לא היו הנחיות מסוג זה בעבר, גם לא במערכות בחירות קודמות. הם הביעו תמיהה לגבי מה עומד באמת מאחורי צעד זה. נזכיר, כי לפני מספר חודשים, ניתנו הנחיות מפורשות לעובדי העירייה שלא להגיב ברשתות החברתיות להודעותיהם של המועמדים השונים.

אבי קוריאט, חבר מועצת העיר, המתמודד ברשימתה של רינה גרינברג, אומר בתגובה: "בכל הכבוד לראש עיר, תושבי העיר ממשיכים לחיות ולצרוך את השירותים הבסיסיים גם בתקופת בחירות. כחבר מועצת עיר וכממלא תפקידים ציבוריים עירוניים, אני לא פועל רק בתקופת בחירות אלא לאורך כל הקדנציה להבדיל מחברי מועצה אחרים. ההנחיה אינה במקומה ומשרתת מספר קטן מאוד של חברי מועצה ואני מצפה מעובדי העירייה לשתף פעולה עם חברי המועצה גם בתקופה זו".

חבר מועצת העיר רותם בז'רנו, המתמודד על ראשות העירייה: "מדובר בשערורייה. הוצאתי מכתב בנושא למנכ"ל משרד הפנים. אני אמור לקבל היום תשובה. ראש העירייה מנצל את הכוח שיש לו וגורם לפגיעה באיכות השירות לתושבים. עד היום, כל התערבות שלי זירזה תהליכים והביאה לפתרונם. תכלס, עושים צחוק מנבחרי הציבור. בושה שמפנים אותי כנבחר ציבור להגשת תלונות במוקד 106. אם זו ההתנהלות, 'מוסד חברי המועצה' מיותר לחלוטין, זו דיקטטורה".

סגן ראש העירייה רותם ינאי, המתמודד על ראשות העירייה: "אני שליח של הציבור ולא של ראש העירייה או של פוליטיקאים אחרים. פעלתי לאורך כל הקדנציה וטיפלתי במאות פניות של תושבים במאור פנים ובצורה מקצועית ועניינית אל מול אנשי המקצוע וראשי המנהלים בעירייה. כך אמשיך גם בעתיד, וזו התרבות שאנחיל כראש העירייה לכל חברי המועצה ונותני השירות לתושבי כרמיאל. ריבוי הפניות בתקופה האחרונה מעיד על הרבה דברים שדורשים תיקון בהנהגה המקומית כמו גם היחס לחברי המועצה. הופתעתי מעצם קיומו של המכתב, מכיוון שאלי הוא מעולם לא הגיע. בנוסף, אשים דברים על דיוקם ואדגיש שמעולם לא קיבלתי הנחיה שלא לפנות לראשי המינהלים. לידיי הגיע מכתב הפוך, האוסר על ראשי המנהלים להתייחס לפניותינו ומבקש מהם להפנות אותי, כסגן ראש העירייה, למנכ"ל העירייה, בעיניי זה אבסורד".

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״מדובר ברענון הנחיה שקיימת שנים רבות בעירייה, וזאת כדי לבצע הפרדה בין הפוליטיקאים, הדרג הנבחר לבין עובדי העירייה שהם הדרג המבצע, במטרה למנוע קשרים פסולים בין הפקידות לנבחרי הציבור. הנוהל קובע כי חברי מועצת העיר יפנו אל מנכ״ל העירייה או אל לשכת ראש העיר והם ירכזו את העבודה מול הגורמים המקצועיים״.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות