fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברה מכרמיאל עשתה אקזיט בשווי 56 מיליון דולר

אלי דגן יהודה יובל
צילום אתר החברה

האקזיט של טופטיקס . החברה מכרמיאל, שפיתחה מערכת למכירת כרטיסים, נמכרה לחברה אמריקאית תמורת 56 מיליון דולר.

 

טופטיקס בע"מ (TopTix) נמנית כיום בין חברות התוכנה הגדולות ביותר בעולם בתחום הכרטוס וניהול הלקוחות לשוק התרבות, הספורט, הבידור והפנאי. החברה מספקת פתרונות טכנולוגיים לתאטראות, אולמי קונצרטים, בתי קולנוע, מוזיאונים, אצטדיונים, אטרקציות וסוכנויות כרטיסים. מעל 400 מוסדות תרבות בארץ ובעולם כבר נעזרים במוצרי טופטיקס ליעול פעילותם ולהגדלת רווחיותם.

אלי דגן יהודה יובל
צילום אתר החברה

החברה מכרטסת מדי שנה 80 מיליון כרטיסים ב-16 מדינות שונות, ועל לקוחותיה נמנים מוזאונים ותיאטראות מובילים, קבוצות כדורגל וכדומה.

ב-TopTix, שפיתחה פלטפורמה להזמנת כרטיסים אונליין, הושקעו רק 4 מיליון דולר, בלי הון סיכון. המייסדים הם אלי דגן, מהיישוב גילון שמכהן כמנכ"ל ויהודה יובל מחיפה, שמכהן כסמנכ"ל שותפויות.

בשבוע שעבר נמכרה החברה ל-SeatGeek האמריקאית תמורת 56 מיליון דולר במזומן. לצורך מימון הרכישה, SeatGeek -בעצמה חברת הזנק – תבצע סבב גיוס רביעי שבמסגרתו תגייס את הכסף ממשקיעים חדשים וקיימים. TopTix גייסה מאז הקמתה בשנת 2000 רק 4 מיליון דולר, כלומר מדובר בהחזר ממוצע של פי 14 על הכסף.

על דגן כתוב באתר החברה כי לפני שהקים את TopTix עבד בתעשיית הכרטוס, וכי החזון שלו לגבי טכנולוגיית הכרטוס SRO (ראשי תיבות של Standing Room Only) היה להעניק לרוכשי כרטיסים את הגמישות המקסימלית בתהליך ההזמנה, וכך לייעל כמה שיותר את חוויית המשתמש.

יובל (66) היה בעברו סמנכ"ל כספים של חברת החזקות מסחר מובילה. אחרי המכירה, דגן (60) ימשיך לנהל ולהוביל את צוות המו"פ בישראל. לחברה הרוכשת יש 250 עובדים בתשעה סניפים בשש מדינות. יובל מעיד כי ימשיך להרפתקה הבאה: "זה כיף לעבוד".

כמובן שלעובדי החברה יש חלק בתמורת המכירה,  דרך אופציות למניות, והם גם קיבלו בונוסים במזומן מתמורת המכירה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות