fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השכונה השיתופית הראשונה בישראל תוקם בחריש

שכונת "בצוותא" בחריש. הדמיה: Viewpoint
שכונת "בצוותא" בחריש. הדמיה: Viewpoint

קבוצת שפיר הציגה השבוע את התקדמותה בבניית שכונת ה"תכנן ובנה" הראשונה בישראל, בעיר חריש. השכונה שתקרא ב"צוותא" הינה השכונה השיתופית הראשונה בישראל. השכונה בחריש תכלול 1,524 יח"ד ב-86 בניינים, שני בתי ספר יסודיים, 11 כיתות גן, מרכז מסחרי, מתנ"ס, אולם ספורט ומגרש ספורט משולב.

שפיר, שזכתה במכרז של ממשלת ישראל לפני כשנה והיקפו מוערך ב-1.6 מיליארד שקל, כבר השלימה את תכנון השכונה והיא נמצאת בביצוע מתקדם של עבודות תשתית. הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, בראשות דוד מגן, הנפיקה היתרי בנייה ל-700 הדירות הראשונות בשכונה. האישורים נחתמו בהתאם להתחייבות הוועדה המיוחדת לתכנון ובנייה לאשר את הבקשות בלוחות זמנים קצרים במיוחד על פי התהליכים הנדרשים.

בשכונת בצוותא ייבנה מרכז מצוינות והעשרה לרווחת התושבים. המרכז יספק לילדי השכונה מקום לקיום שיעורי העשרה, חוגים, פעילויות, סדנאות ושטחי לימוד משותפים. כמו כן יוקם חלל אירועים שיתופי לעריכת ימי הולדת, בר מצווה ועוד לתושבי השכונה. תוקם גינה שיתופית בה יעמדו לרשות תושבי השכונה ערוגות משפחתיות, כלי גינון, אמצעי השקיה ומחסן.

בשכונה תוקם חנות שיתופית ראשונה במרכז המסחרי. מדובר בחנות בה יוכלו תושבי השכונה להחליף מוצרים ולהעמיד לרשות השכנים כלי עבודה, גינון, כלים לעבודה עצמית DIY, ציוד קמפינג ועוד.

המרכז המסחרי של "בצוותא" יכלול גם חנות SHARE MARKET – סופר קהילתי לרווחת תושבי השכונה. החנות תאפשר לתושבים ליהנות ממחירים זולים מבלי לבזבז שעות בדרכים. הסופר יהווה אלטרנטיבה לתושבי השכונה בדמות עסק בר קיימא אשר יתנהל על פי ערכי הסולידריות, ההוגנות, השקיפות והקיימות. הסופר יוקם באמצעות קואפרטיב או בהתקשרות עם גורם חיצוני אשר ינהל את המיזם כמיזם שיתופי ויציע לתושבי השכונה מוצרים במחירים מופחתים.

חברת שפיר הודיעה במסיבת העיתונאים כי החל שיווק הדירות. דירת 3 חדרים בשטח של 75 מ"ר תימכר החל מ-888 אלף שקל, דירת 4 חדרים בשטח של 94 מ"ר במחיר של החל מ-970 אלף שקל ודירת 5 חדרים בשטח של 115 מ"ר במחיר של החל מ-1.13 מיליון שקל. תמהיל הדירות בשכונה מגוון וכולל גם דירות גן ופנטהאוזים ומתפרסים על פני 86 בניינים שונים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות