fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרשויות בקריות מצטרפות למחאה נגד אלימות נגד נשים

מוחים נגד אלימות נגד נשים. אילוסטרציה: פיקסהביי
מוחים נגד אלימות נגד נשים. אילוסטרציה: פיקסהביי

מתחילת השנה נרצחו 23 נשים והיום (שלישי) נערכת מחאת הנשים על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בתופעה הקשה של אלימות נגד נשים. רשויות ואירגונים שונים כבר הודיעו על תמיכתן בנשים והצטרפות למחאה.

"כולנו יחד במחאת הנשים ונגד האלימות כלפי נשים. נאפשר לכל עובדת עירייה שתרצה להשתתף בהפגנת המחאה ביום ג' הקרוב להיעדר מהעבודה מבלי לפגוע בשכרה" כך נמסר מעיריית קרית מוצקין. בנוסף הושבתו שירותי קבלת הקהל למשך שעתיים ביום שלישי בבוקר ונערכה הרצאה לכלל העובדים בנושא זה. ראש העירייה, חיים צורי, אמר: "תומכים במאבק! בשבוע שעבר העלתי את הצילום הזועק הזה וחשתי את הכאב והסולידריות אין מקום לאלימות במשפחה בחברה הישראלית. מדי יום ביומו אנו צריכים לשאול את עצמנו ולהיות עירניים לסובב אותנו על מנת למנוע מקרים קשים מנשוא שמחרבים את חייהן של נשים ומשפחות רבות ובמקביל להפעיל לחץ על מערכת המשפט להחמיר עם הענישה".

מחאת עובדות עיריית קרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה
מחאת עובדות עיריית קרית מוצקין. צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ביאליק מצטרפת למחאה הציבורית על רצח נשים ותכיר כיום עבודה בשכר לעובדות העירייה אשר תגשנה הצהרה, כי היעדרותן מהעבודה היא בשל הזדהותן עם המאבק נגד רצח נשים. ראש העיריה, אלי דוקורסקי: "רצח נשים הנו תופעה נפשעת יהיו נסיבותיה אשר יהיו, יהיה הרוצח אשר יהיה. אני שותף לדרישה ליצירת הרתעה וענישה. לגבר אין זכות לקחת את חייה של אישה או נערה. שני מעשי הרצח האחרונים של נערות גרמו לי זעזוע קשה. לקיחת חיים כך סתם, כי מישהו חיפש נקם".

מחאת עובדות עיריית קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה
מחאת עובדות עיריית קרית ביאליק. צילום: דוברות העירייה

ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, הודיע כי הוא מצטרף בעצמו למחאת הנשים בישראל והוא תומך תמיכה מלא בשביתה ביום שלישי ויאפשר לעובדות שירצו בכך לשבות ללא פגיעה בשכרן. "האלימות בחברה הישראלית בדגש על אלימות נגד נשים ועובדי ציבור הפכה למכת מדינה שהדעת אינה סובלת ושאיש מאיתנו לא יכול עוד לעבור עליה לסדר היום" אמר אבן צור.

היחידה לקידום מעמד האישה בעיריית קרית אתא קיימה ערב נשים בנושא אלימות במשפחה והשפעותיה. האירוע כלל את ההצגה "אחותי" העוסקת בנושא כאשר לאחר מכן נערך דיון בשיתוף הקהל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות