fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרוקר ממגדל העמק איננו

מייק לוגסי ממגדל העמק, שהיה סולן להקות הרוק "מייק והגולדסטרים" ו"פרפר אטומי" ואחד מחלוצי הרוק של מדינת ישראל הלך השבוע לעולמו
הלך לעולמו. לוגסי (צילום באדיבות המשפחה)
הלך לעולמו. לוגסי (צילום באדיבות המשפחה)

את צעדיו הראשונים בעולם הרוק התחיל מייק לוגסי במגדל העמק של תחילת שנות השישים. אהבתו למוזיקת רוק הפכה אותו במשך השנים לאחד מעמודי התווך של התפתחות הרוק הישראלי והכנסתו למיינסטרים. לוגסי היה מלחין, כותב ומבצע ופעל בשתי להקות שהקדימו זמנן ברוק הישראלי "מייק והגודלסטארים" ו"פרפר אטומי". השבוע, בגיל 67, הלך לעולמו. ליוו אותו מאות בני משפחה, חברים וחובבי רוק מכל רחבי הארץ בדרכו האחרונה לבית העלמין בעירו, מגדל העמק.

 

הלך לעולמו. לוגסי (צילום באדיבות המשפחה)
הלך לעולמו. לוגסי (צילום: באדיבות המשפחה)

תחילת הרומן של מייק לוגסי עם מוזיקת הרוק החלה בשנות העשרה במגדל העמק. בגיל 16 החל להתעניין במוזיקה ואת שנות נעוריו בילה בהאזנה לרוקנרול ששלט אז באותה תקופה וכלל את הלקות הגדולות לד זפלין, סגול כהה, בלאק סאבאת' ועוד. שהיה בן 21 החליט להקים עם חבריו את הלהקה "מייק והגולדסטרים" שהחלה לכבוש את רחובות המועדונים ברחבי הארץ. את הלהקה הרכיבו מייק לוגסי כסולן וזמר, מישל ביטון גיטרה מובילה, ז'קי אביסדן ז"ל על גיטרה בס, אלי חדד על התופים ואריה גדסי על אורגן וקלידים.

הלהקה הופיעה עם שירי הרוק המוכרים ובשנת 1969 זכתה במקום הראשון בפסטיבל רוק בקולנוע "ארמון" בחיפה. הלהקה המשיכה להופיע במועדונים של אז, אך לא זכתה להכרת הממסד. לפני כשנתיים בראיון שהעניק לחוקר המוזיקה דודי פוטימר אמר מייק: "בזמנו לא התייחסו ללהקות רוק כבד ברשתות השידור, זה היה נטע זר בארץ". למרות זאת, בשנת 1972, ממש לפני פירוק הלהקה, הסכימו בחברת "התקליט" מחיפה להקליט תקליטון ראשון ללהקה באולפני "טריטון" שכלל את הלהיטים "מה זה שווה שיש לי אותך" ו"ילדי הטוב".

הייתה זאת קפיצת המדרגה לה חיכה לוגסי שלמד את עולם המוזיקה לבדו. לאט ובכישרון רב לימד את עצמו, בנה קריירה והפך מודל לחיקוי לדור מוזיקאים שצמח במגדל העמק.

הכתבה המלאה, מחר, שישי, ב"ידיעות הגליל" ובמהדורה הדיגיטלית

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות