fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרוח של אירלנד

המוזיקאית חפציבה זר-אביב, התאהבה בקסם של המוזיקה האירית במהלך טיוליה בעולם והקימה את להקת "דה ספיריט אוף אירלנד" - חבורה של ישראלים המנגנים מוזיקת עולם מרגשת. בשבוע הבא הם יופיעו לראשונה בברל'ה קיבוץ להבות חביבה
חפציבה זר אביב. אירלנד בברלה (צילום: אילן בר)
חפציבה זר אביב. אירלנד בברלה (צילום: אילן בר)

בכל העולם המוזיקה האירית נחשבת לאיכותית ושמחה ומתברר שגם בישראל יש לה הרבה מאוד קהל. להקת "דה ספיריט אוף איירלנד", מורכבת מנגנים ישראלים שמופיעים במשך שבע שנים ברחבי הגלובוס. ביום רביעי הבא, 18 בנובמבר, הם יעלו לראשונה על הבמה של מועדון הברל'ה בלהבות חביבה.

מי שהקימה את הלהקה היא חפציבה זר-אביב, בת 50, חלילנית קלאסית במקור.  זר-אביב עבדה עם תזמורות קלאסיות והשתתפה בקונצרטים קלאסיים גדולים  ועם התזמורת הסימפונית של חיפה. במהלך טיוליה בעולם, נחשפה למוזיקה האירית, התאהבה בקצב, בפולקלור ובמגוון החלילים העצום שהמוזיקה הזו מייצרת.

"לפני 15 שנה 'לורד אוף דה דאנס' הגיעו לישראל לראשונה ושיגעו פה את כולם. וגם אותי. החלטתי לא להסתפק בזה והקמתי להקה. החלום קרם עור וגידים", מספרת זר- אביב, "מוזיקה אירית כוללת כמה סוגים: רוק אירי, יצירות עכשוויות, מוזיקת פאבים וכפרים וכמובן ריקודים. הייתי באירלנד, למדתי המון סגנונות ועברתי שעות על גבי שעות בחדרי חזרות. בסופו של דבר יצא מופע מדהים".

חפציבה זר אביב. אירלנד בברלה (צילום: אילן בר)
אירלנד בברל'ה. חפציבה זר-אביב. (צילום: אילן בר)

 

מוזיקה עם המון קסם

בלהקה של זר-אביב חברים הפסנתרן איתי טרגנו שמלווה את דוד ד'אור; המתופף אסף קורנברג שבא ממשפחת נגנים של מוזיקה אירית ואורי מילס שנחשב לאושיה עולמית בתחום חמת החלילים. זר-אביב: "היתרון הגדול שלנו הוא שלמעשה כל אחד מחברי הלהקה הוא סולן בפני עצמו, והשילוב יוצר משהו מיוחד מאוד". המופע כולל גם שני רקדנים ויכלול נעימות קלטיות יפיפיות, ריקודים עממיים וקטעים מרגשים מאת מלחינים איריים עכשוויים מתוך River Dance ו-Lord of the Dance שזורים בצלילים אקזוטיים מאגן הים התיכון".

המופע שלכם לא רגיל, אין בו שירים אלא רק מוזיקה. איך הקהל מגיב?
"הקהל מתאהב, כי במוזיקה האירית יש המון קסם. המופע עצמו מאוד מושקע, צבעוני, ססגוני, עם תלבושות והמון כיף. הקהל יוצא מהמופע בתחושה שהוא היה באירלנד. אני מגדירה את המופע כמופע של מוזיקת עולם. ואני מנסה להביא את החליל לקדמת הבמה מכל זווית אפשרית. אם זה אגן הים התיכון, שזה האזור שלנו, ועד כמובן כל גוני מוזיקת העולם. זו תהיה ההופעה הראשונה שלי בברל'ה, אנחנו רגילים להופיע במקומות גדולים וזו אמורה להיות חוויה מיוחדת. אינטימית יותר, אין לי ספק שאנשים ייצאו מאושרים ועם חיוך".

"דה ספיריט אוף אירלנד", מופע אירי, ד', 18.11, ברל'ה מיוזיק קלאב, להבות חביבה

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות