fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הקריות פוטנציאל משמעותי ביותר לעליות מחירים"

כביש עוקף קריות. צילום ארכיון: רודי אלמוג
כביש עוקף קריות. צילום ארכיון: רודי אלמוג

חיפה והצפון הופכים בשנתיים האחרונות ויהיו בשנים הקרובות מבוקשים יותר ויותר היות והמחירים במרכז הארץ בכלל ובמדינת תל אביב בפרט הפכו לבלתי אפשרים עבור רוב הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור.  מומחים בתחו הנדל"ן הסבירו כי תושבי המרכז מתחילים להבין את ההגירה החיובית לפריפריה הרחוקה מעט אומנם אך נגישה יותר מעבר.

ד"ר חיים גולובנציץ, הבעלים של חברת אתגר, מומחה לשיווק נדל"ן: "מבחינה זו מטרופולין חיפה, השני בגודלו במדינת ישראל, שהינו עתיר מקומות עבודה איכותיים, שכונות חדשות, ושירותים של כרך גדול, מהווה תמורה מצוינת לרוכשי הדירות.

לדוגמא: דירת 4 חדרים בתל אביב תעלה כ-5 מיליון שקלים ובעיר לווין טיפוסית של תל אביב דוגמת רעננה או הוד השרון תעלה כ-2.5 מיליון שקלים, תעלה בחיפה כ-1.5 מיליון שקלים ובקריות אף פחות מכך, שלא לדבר על דירות יד שנייה בנות 4 ו-5 חדרים שניתן להשיג בטווח שבין מיליון למיליון וחצי שקלים. אם נוסיף לכך את השיפור המשמעותי בתשתיות התחבורה אל מטרופולין חיפה, דוגמת כביש חוצה ישראל, עוקף הקריות, הרכב, מנהרות הכרמל ועוד, נבין מדוע מטרופולין חיפה והקריות מהווה אולי את הפוטנציאל המשמעותי ביותר לעליות מחירים בשנים הקרובות".

שיר הספרי (צילום: יח"צ)
שיר הספרי (צילום: יח"צ)
רו"ח גנאדי גורביץ
רו"ח גנאדי גורביץ

גנדי גורביץ, הבעלים של המרכז להתחדשות עירונית ובעבר סמנכ"ל חברת אלמוגים מחיפה, תושב חיפה מסביר כי  במהלך השנים נוצר פער מתרחב והולך בין רמות המחירים בחיפה לבין אלה של מרכז הארץ. פער זה מוסבר בעובדה שתל אביב השכילה במהלך השנים למרכז אליה את מיטב החברות המובילות במשק וייצרה רבבות מקומות עבודה, עם יתרון יחסי ברור לעומת חיפה.

גורביץ: "בשנים האחרונות הפער הזה הולך ומצטמצם בהדרגה כתוצאה מפעולה משולבת של פיתוח מואץ באזור חיפה והקריות, המתאפיין לא רק בשכונות חדשות ושדרוג התשתיות הקיימות, ולא רק בפיתוח תחבורתי, אלא גם בשדרוג תעסוקתי ובד בבד התחלה משמעותית של התחדשות עירונית שלהערכתי תאפיין את העשור הקרוב במשטר פולין חיפה. בדקנו ומצאנו כי בחיפה לבדה קיים פוטנציאל לרבבות יחידות דיור חדשות בפינוי בינוי, וכך גם בקריות ועוטף חיפה. אין לי ספק שמבחינה זו חיפה תדע בשנים הקרובות להעניק "פייט" מצוין לתל אביב והמרכז ובכך תשיב את העטרה ליושנה".

שיר הספרי ,מומחית למיתוג ערים הוסיפה כי הצפון בכלל וערים מסוימות בפרט תמורה מצוינת למי שמעוניין לרכוש דירה ואין ביכולתו להגיע לסכומים האסטרונומים של מרכז הארץ. "בנוסף לכך הרכבת, לדוגמא, מייצרת אפשרות גם למי שעובד קרוב יותר למרכז הארץ להתגורר בצפון ולהמשיך ולעבוד במרכז. לדוגמא, מתחנת קריית מוצקין ועד לאזור התעסוקה של נתניה, מרחק של כ- 45 דקות נסיעה בלבד".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות