fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הפוליטיקאים לא אוהבים אנשים חזקים"

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ הגיע להרצאה בקרית אתא ומתח ביקורת מרומזת על המינויים האחרונים במשטרה. לדבריו, למשטרה לבדה אין יכולת להשפיע על היקפי הפשיעה
אסף חפץ, מפכל המשטרה לשעבר (צילום: דורון גולן)
אסף חפץ, מפכל המשטרה לשעבר (צילום: דורון גולן)

 

"המשטרה לא משפיעה על הפשיעה. גם אם יגדילו אותה פי שניים וישימו את אלוהים המפקד שלה" _ כך אמר השבוע מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, בשיחה עם "הד הקריות" בעת שהגיע לספרייה העירונית של קרית אתא לשאת הרצאה. חפץ גם מתח ביקורת על המינויים בצמרת המשטרה ואמר כי הפוליטיקאים מעדיפים למנות אנשים בינוניים.

בתפקידו האחרון בצה"ל, היה חפץ ראש ענף לוחמה בטרור ולאחר מכן גויס למשטרה והיה המפקד הראשון של יחידת הימ"מ. בהמשך, מילא שורה של תפקידים עד שמונה למפכ"ל המשטרה. במהלך שירותו קיבל חפץ את עיטור האומץ מטען המשטרה לאחר שהרג שני מחבלים בקרב פנים אל פנים ושבה מחבל נוסף בפיגוע כביש החוף ב~1978.

"עבריין לא מעניין אותו מה המשטרה חושבת". חפץ בקרית אתא (צילום: דורון גולן)
"עבריין לא מעניין אותו מה המשטרה חושבת". חפץ בקרית אתא (צילום: דורון גולן)

לדברי חפץ, כדי לצמצם את הפשיעה, יש להתחיל בגילאי 5_0, לאתר את המשפחות הבעייתיות שיש להן ילדים בגיל זה ולטפל במשפחות האלו, ורק כך בתוך 10 שנים תהיה ירידה בפשיעה. "אולם איזה פוליטיקאי זה בכלל מעניין אותו? איזה מפכ"ל בכלל מתעניין 10 שנים קדימה?", אמר חפץ.

הטיפול בפשיעה, לדברי חפץ, הוא לא רק של המשטרה, אלא גם בתחום הציבורי. "פה, לראשי ערים אין בכלל אחריות, והמשטרה לא מוותרת על האחריות הזו מתוך טיפשות. עבריין לא מעניין אותו מה המשטרה חושבת, הוא צריך לגנוב. אם הוא לא יכול פה, הוא יעשה את זה שם. מערכת האכיפה לא מרתיעה אותו".

חפץ מתח ביקורת מרומזת על המינויים בצמרת המשטרה כשאמר: "הפוליטיקאים בדרך כלל לא אוהבים אנשים חזקים, הם אוהבים את אלה שלא יאיימו עליהם. הם ממנים את האנשים הבינוניים והבינוניים האלה ממנים בינוניים מהם".

בהתייחסו לנשק הבלתי חוקי שנמצא במגזר הערבי אמר חפץ ל"הד הקריות", כי מערכת הביטחון מודעת לעובדה זו וב~10 השנים האחרונות העניין הזה אף גדל. "לא ניתנו תקציבים ולא תשומת הלב ולא נאבקו בזה מספיק אם מתפרעים באים לזרוק עליך אבנים על הפרצוף, יכולים להרוג אותך, אין לך ברירה ואתה משתמש בנשק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות