fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המראות באסון השיטפון היו לא פשוטים ואפילו קשים"

רס"ר דותן שרף, מדריך חילוץ ממים זורמים לוחם היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנת גליל גולן השתתף ביום חמישי באסון השיטפון בנגב בו ניספו עשרה נערים ונערות.
שרף, היה בצוות המחלצים הראשונים שהגיעו לאירוע  ביחד עם מפקד יחידת היל"מ בית שמש רשף יוסי אסרף .

 

שרף: "במסגרת הדרכות של חילוץ ממים זורמים שיוסי ואני העברנו השבוע בירדן ההררי הצעתי לתפוס כוננות באזור ים המלח בעקבות צפי למזג האוויר הסוער ביום רביעי בצהריים. יוסי ואני תפסנו כוננות בתחנת ערד, במהלך סיור באזור מלונות ים המלח ומדבר יהודה קיבלנו הודעה על אוטובוס שהתהפך בשטפון ויש 14 נעדרים.

החילוץ מנחל צפית (צילום כיבוי
החילוץ מנחל צפית (צילום כיבוי מחוז צפון)

היינו במרחק של חמש דקות ממקום האירוע, מיד עם קבלת הדיווח יצאנו לאירוע והגענו בין הראשונים למקום. לאחר הערכת מצב ראשונית התברר שמדובר בטיול רגלי של 25 נערים ונערות ויש מספר רב של נסחפים בשטפון.
במקביל ביקשנו צוות של יחידת יל"מ שיגיעו עם סירת ראפטינג וציוד מים. עם הגעת הצוות נכנסנו לסריקות איתור וחילוץ ההרוגים לצערי.
איתרנו שני נעדרים ובנוסף עזרנו בחילוץ של עוד שני נעדרים שהתבררו כהרוגים בסופו של החילוץ. האירוע היה אירוע רב נפגעים והמראות היו לא פשוטים ואפילו קשים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות