fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המחאה נגד מחירי הצהרונים הגיעה לכנסת אולם ראשי הרשויות שזומנו לא הגיעו

רועי חבושה ואפרת בן אפרים. צילום: פרטי
רועי חבושה ואפרת בן אפרים. צילום: פרטי

זה כמה חודשים מתנהלת מחאה של הורים מכל רחבי הארץ נגד מחירי הצהרונים לילדים והשבוע נערך דיון בעניין זה בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. אל הדיון שבו התבקשו ראשי רשויות להציג את הנתונים שברשותם על עלות הצהרונים, זומנו גם שלושה ראשי הרשויות: חיפה, קרית אתא וקרית ים, אולם איש מהם לא הגיע לדיון.

מחאת ההורים נגד מחירי הצהרונים החלה על ידי רועי חבושה מקרית חיים, אב לשלושה ילדים, שמצא עצמו משלם מדי חודש כשלושת-אלפים שקלים עבור השהייה של ילדיו בצהרונים, לאחר שעות הפעילות של גני הילדים. "לא יכולתי לעמוד יותר בתשלומים האלה ונאלצתי להוציא את הילדים מהצהרונים" הוא אומר. המחיר הכלכלי הכבד הוביל אותו לפתוח במחאה שאותה הוא מנהל עם אפרת בן אפריים.

רועי חבושה ואפרת בן אפרים. צילום: פרטי
רועי חבושה ואפרת בן אפרים. צילום: פרטי

בעמוד הפייסבוק שכותרתו "מחאת מחירי הצהרונים והקייטנות" יש כבר כמעט 25 אלף חברים שהמכנה המשותף להם הוא הרצון להביא להורדת המחירים של הצהרונים שמגיעים גם לסכומים של 1300 שקלים לחודש עבור כל ילד. חבושה אומר כי מבדיקות שנעשו מתברר כי הרשויות המקומיות יכולות להוריד את מחירי הצהרונים בעשרות אחוזים, אולם הן נמנעות מלעשות כך במכוון מפני שמדובר בהרבה כסף שמגיע לקופתן.

נכון להיום אין פיקוח משמעותי על הצהרונים "הצהרונים מתנהלים כיום כשוק פרוץ, אין פיקוח על המחירים, אין פיקוח על איכות המזון שילדינו אוכלים, אין פיקוח על הצוותים המטפלים בילדינו ואין פיקוח על הגוף המפעיל את הצהרון" טוענים ההורים ומציינים כי כיום אף משרד ממשלתי אינו מוכן לקחת אחריות על הנושא. יו"ר הועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), אמרה בדיון כי בשנים האחרונות עלו מחירי הצהרונים בממוצע פי שניים ומספר הילדים שנמצאים בהם עלה פי שלושה. לדבריה, משרד החינוך הוא זה שאמור להיות הגוף שאחראי על נושא הצהרונים ויש להביא להפחתה משמעוית בתשלומי ההורים.

על פי עמדת המועצה הלאומית לשלום הילד "על פי הערכות, שוהים במדינת ישראל מאות אלפי ילדים במסגרות חינוכיות הפועלות ללא רישיון וללא פיקוח, בהם גם צהרונים הפועלים ברחבי הארץ. כיום, ולהבדיל ממסגרות חינוכיות אחרות כדוגמת בתי-ספר וגני ילדים, כמעט ולא קיים פיקוח על צהרונים מצד המדינה ומסגרות משלימות בשעות אחה"צ אינן מוסדרות באופן חוקי. לתפיסתנו, מצב זה אינו מתקבל על הדעת. על הצהרונים לשמש מסגרת שהייה חינוכית עבור הילדים. ילדים שוהים בצהרון כחמש-עשרה שעות שבועיות לערך ולכן ראוי כי לילדי הצהרון תובטח שהייה שתספק את צורכיהם הפיזיים והחינוכיים כאחד. הצהרונים מהווים לעמדתנו המשך למסגרות חינוכיות פורמאליות ולכן יש להבטיח את תנאי כשירותם בחוק, בדומה לדרישות ולתנאים שנקבעו למסגרות חינוך פורמאליות".

מעיריית חיפה נמסר כי ראש העירייה, יונה יהב שהה באותו יום בחו"ל אך העירייה שלחה מטעמה את הממונה על הצהרונים במחלקת החינוך. מעיריית קרית אתא נמסר "מרשת המתנ"סים העירונית המנהלת את מערך הצהרונים בקרית אתא  נמסר כי בוועדה נכח נציג מהנהלת החברה למתנ"סים".

ואילו מעיריית קרית ים נמסר: "מי שמפעיל את הצהרונים בעיר היא רשת המתנסי"ם לכן הסמיך ראש העיר את מנכ"ל הרשת מר אפי בר לייצג את העיר בישיבה. במהלך הישיבה התברר לנוכחים כי התעריף שמשלמים ההורים בקריית ים בעד הצהרונים הוא מן הנמוכים ביותר בארץ. בכל הארץ נעים המחירים בין 950-1400 שקל לחודש בעוד שאצלנו המחירים הם בין 910-950 כאשר זה כולל חוגים, עזרה בשיעורי בית , ארוחה חמה ופעילות גם בחופשות".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות