fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלך לעולמו ראש עיריית קרית מוצקין לשעבר, שמחה מילר

קראו מעתה: ספריית שמחה מילר. הספרייה בקרית מוצקין (צילום: ניר שטיינברג)
קראו מעתה: ספריית שמחה מילר. הספרייה בקרית מוצקין (צילום: ניר שטיינברג)

ראש עיריית קרית מוצקין לשעבר, שמחה מילר, הלך לעולמו בגיל 84. משפחתו של מילר הגיעה לקרית מוצקין ב-1936 והייתה אחת המשפחות הראשונות בשכונה הקטנה. הוא למד בבית הספר הריאלי בחיפה ואת שירותו הצבאי עשה בחיל התותחנים כקצין.

מילר החל את פעילותו הפוליטית כשהיה סטודנט ונבחר לחבר המועצה המקומית דאז בקרית מוצקין מטעם מפלגת העבודה ב-1972. בין היתר כיהן כיו"ר ועדת החינוך, חבר ועדות הנהלה וכספים וכממלא מקום ראש המועצה ללא שכר.

לאחר מותו של ראש העירייה, משה גושן, נבחר מילר ב-1984 להיות ראש העירייה השני בתולדות קרית מוצקין. הוא כיהן בתפקיד במשך תשע שנים, עד לבחירתו של ראש העירייה הנוכחי, חיים צורי, לראשות העירייה. מילר פעל לקידום תחום המנהל ברשות, קביעת היררכיה בתפקידי הניהול וחלוקת תחומי סמכות ואחריות, מינוי מנכ"ל, קביעת יחידות תקציביות סגורות, שיפור הליכי הגביה ושיפור מערך השירותים לרווחת התושבים.

קראו מעתה: ספריית שמחה מילר. הספרייה בקרית מוצקין (צילום: ניר שטיינברג)
קראו מעתה: ספריית שמחה מילר. הספרייה בקרית מוצקין (צילום: ניר שטיינברג)

במהלך כהונתו הוגשה למועצת העיר תוכנית מתאר מקיפה לכיכר העירייה העתידית הכוללת ספריה עירונית, אודיטוריום ובית עירייה. מילר קידם גם את הקמתן ופיתוחן של שכונת נוה גנים ושל שכונת "בנה ביתך", שהייתה הראשונה מסוגה בסביבה. הוקם מרכז מד"א אזורי; בשיתוף עם הסוכנות היהודית הוקם מרכז יום לקשיש. בתחום החינוך, הוקמה חטיבת הביניים הראשונה, נבנו כיתות בית ספר וגן חדשים והוחל בהקמת מערך המחשוב.

במהלך שנות כהונותו שימש גם כחבר בדירקטוריונים של אוניברסיטת חיפה, חברת הנפט לישראל, המכללה למינהל, המפעל להכשרת ילדי ישראל ואגודת לב אל לב ישראל. מילר כיהן גם כחבר הנהלה וסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי. התפקיד הצבורי האחרון אותו מילא עם תום כהונתו כראש עיר, היה יו"ר דירקטוריון בנק אוצר השלטון המקומי, הבנק המרכזי של הרשויות המקומיות בישראל.

לפני שלוש שנים קיבלה מועצת העיר את הצעתו של צורי לקרוא לספרייה העירונית בעיר על שמו. מילר הותיר אחריו רעייה ושלוש בנות. הלוויתו תתקיים ביום ראשון בשעה שתיים בבית העלמין בשכונת צור שלום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות