fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלו, ג'ק-לין

"כשחשבנו על השם למקום, רצינו משהו שמצד אחד יהיה מאוד גבוה ומצד שני בגובה העיניים, שידבר ללקוח, שיגיד לו: 'אנחנו משלכם', לא פלצנים" * בציר אח"י אילת נפתחה לפני כחודשיים מסעדה חדשה, שהיא הרבה יותר מעוד מסעדה: מנות ייחודיות, מטבח פתוח לרווחה, מלצרים אדיבים שלוגמים צ'ייסרים (על חשבון הבית) עם הלקוחות ואווירה שמחה במיוחד. הקיצר, בג'קלין כבר הייתם? כי אם לא, אתם ממש מפסידים
"לא יוצאת מנה מהמטבח לפני שטועמים אותה בכפית". במטבח של ג'ק-לין
"לא יוצאת מנה מהמטבח לפני שטועמים אותה בכפית". במטבח של ג'ק-לין צילום: ישראל אלפס

רחוב אח"י אילת כבר הפך מזמן למעוז הבילויים של הקריות, וחדשות לבקרים נפתח בו בית בילוי חדש שהופך לדבר הגדול הבא. לפני כחודשיים נפתח על הציר הבר-מסעדה, ג'ק-לין, שהקרייתים שמחו לאמץ כמקום החדש של הקיץ. המקום מציע מנות שף יוקרתיות לצד אווירה מחשמלת. בחודשיים מאז נפתח הצליחו הבעלים להפוך אותו ליעד מבוקש.

הג'ק-לין הוקם במקום בו הייתה מסעדת בשרל'ה. הבעלים הם אלירן אלקיים, כפיר גטר, עומר גבאי וניצן תורג'מן. "כשחשבנו על השם חיפשנו משהו שמצד אחד יהיה מאוד גבוה ומצד שני בגובה העיניים, שידבר ללקוח, שיגיד לו: 'אנחנו משלכם', לא פלצנים", הסביר השבוע גטר, שהוא גם השף התפעולי וגם המנהל של המקום.

את התפריט בנה השף והיועץ הקולינרי דניאל רחמים, שיש מי שיזכור אותו מתוכנית הריאליטי "משחקי השף". רחמים התווה את הקו הקולינרי, אך גטר מקפיד לשנות אותו כל הזמן, כדי שללקוחות לא יהיה משעמם בפה.

מים בכוסות מרוקאיות

"כל הצוות שלנו לבוש בג'ינס כי רצינו לשדר קז'ואל", מסביר גטר, "כשאת נכנסת למקום, המלצר ניגש ומציג את שמו ומגיש לשולחן מים בכוסות מרוקאיות. מצד אחד, רמת העיצוב מאוד גבוהה, השירות והמלצרים מאוד מקצועיים, ומצד שני, המלצרים מדברים עם הלקוחות ועושים איתם צ'ייסרים. זה מה שנקרא גם ברמה גבוהה וגם בגובה העיניים".

גטר עצמו מבשל במטבחים ומנהל מסעדות זה 12 שנים. "בבית תמיד בישלתי. גם היום אני זה שמבשל בבית. בחגים אני עושה את כל ההכנות לארוחה. בג'ק-לין יש לי צוות מדהים שעובד במטבח, כמובן שבסרוויסים, כשיש לחץ, אני גם נכנס אל המטבח".

התפריט של הג'קלין לכאורה פשוט. הוא מורכב ממאכלים הכוללים ירקות טריים שגדלים בשמש הים תיכונית. התפריט מודפס על דף סטנדרטי מהסיבה הפשוטה שכל חודש הוא מתחלף.

"האוכל הוא בסגנון ישראלי", מסביר גטר, "יש בו גם מעט צרפתי, בסגנון ובהגשה. רוב המרכיבים ישראליים, החל מהחציל בטחינה ועד למנה המופלאה של הפילה במייפל. הפילה מגיע מרמת הגולן והמייפל הוא ישראלי. אנחנו קונים את הבשר, הירקות והדגים בישראל. להגיד שחומרי הגלם שלנו טריים זו קלישאה, אבל אצלנו באמת הכל טרי. כשאני שם דג טרי על הפלנצ'ה זה עושה את ההבדל, וביחד עם הטאצ' האישי שלנו, המנה יוצאת מדהים.. התפריט כולל 25 מנות, אבל כל מנה היא 'וואו', כמו הרביולי שמכינים במקום והמנה הראשונה הקלאסית של חציל בטחינה, שפה היא טעימה כמו שלא אכלת בשום מקום אחר. אנחנו מקפידים לגוון את התפריט, כדי שגם ללקוחות הקבועים יהיה מעניין. יש אנשים שאוהבים קולינריה והם לא באים לג'ק-לין כדי לבלות. הם באים ליהנות מאוכל, וכשהם מגיעים פעמיים בשבוע, הם שואלים את המלצר מה חדש. אם הספק של הדגים מתקשר ואומר לי שיש דג חדש, אני מיד מזמין. אנחנו חיים יום יום את הספקים, את האוכל, את המקום".

"לא יוצאת מנה מהמטבח לפני שטועמים אותה בכפית". במטבח של ג'ק-לין
"לא יוצאת מנה מהמטבח לפני שטועמים אותה בכפית". במטבח של ג'ק-לין

בלי רעש וצלצולים

המסעדה עצמה מעוצבת בסגנון נקי – חלל ענק ורחב ידיים. במרכז ניצב הבר  ומאחוריו מתגלה המטבח הפתוח לרווחה, שבו עובדים הטבחים, כך שכל סועד יכול לראות את המנה שלו מתבשלת. "יש קטע במטבח שלנו. בהרבה מסעדות יש את צוות המלצרים, צוות הבר והמנהלים שכולם רואים, אבל את הטבחים אף אחד לא שומע ולא רואה. הרעיון היה פה לחבר הכל ביחד. כך, אם אני שומע הערה על מנה מסוימת, אני מיד יוצא החוצה ללקוח. אם תבחרי לשבת על הבר, תשבי ממש ליד הטבח. שולחן כזה, למשל, אנחנו מפנקים כל הערב בצ'ייסרים, ואם הוצאתי מנה מיוחדת ונשארה ממנה כמות, אוציא להם צלחת קטנה ומפנקת, וזה כיף.

"אנחנו עובדים קשה מאז שפתחנו כדי להגיע לרמה מקצועית. עשינו פתיחה שקטה, לא עשינו השקה. אנחנו סבלניים, לא ממהרים שיהיה פה אטרף, למרות שיש פה ערבים שהמקום מפורק מאנשים. עד היום, כל מי שהגיע אלינו נהנה ברמות והפידבקים שאנחנו מקבלים מהסועדים גורמים לי לישון טוב בלילה. זה מה שרצינו מלכתחילה – ליצור באזז אמיתי של אנשים שנהנים".

ומה הקרייתים אוהבים לאכול? גטר: "הקרייתים אוהבים הכל, אוהבים דברים טובים. מחצית מהלקוחות שלנו מגיעים מחיפה, ויש אפילו מחדרה וכרמיאל, עכו ונהריה. כל האזור הוא מעגל מאוד קטן, האחד סיפר לשני שהעביר לבא בתור. באזז טבעי שיכול להיווצר רק אם אתה מבלה פה ואומר 'וואו' על האוכל. פתחנו, כי חשבנו שצריך מקומות בילוי איכותיים בצפון, אין כל כך מבחר. אני באופן אישי, כבר לא ילד ומחפש מקומות בילוי משובחים. אני אוהב לאכול ולשתות טוב וליהנות מאווירה, ובקריות, אין כל כך לאן ללכת. לפני שפתחנו הייתי נוסע הרבה לתל אביב או ירושלים".

גטר מזכיר את מסעדת "מחניודה" בירושלים של השף אסף גרניט ואומר שכשאוכלים שם, רואים שהשף מחזיק את המטבח ביד רמה, כי האוכל מאוד מדויק. "גם פה אנחנו מדויקים. לא יוצאת מנה מהמטבח לפני שטועמים אותה בכפית, לא משנה כמה לחץ יש במסעדה. אם הטבח לא יטעם, המנה לא תצא מהמטבח".

"יצרנו באזז אמיתי של אנשים שנהנים". השף התפעולי, כפיר גטר צילום: דורון גולן
"יצרנו באזז אמיתי של אנשים שנהנים". השף התפעולי, כפיר גטר צילום: דורון גולן

1100 קוקטיילים בחודש

אז מה בתפריט? מסבחה של טחינה כרובית פריכה ועשבים טריים, סלט שורשים, קרפצ'יו בשר עגל, טרטר ישראלי, ארטישוק על פחמים, חומוס כבדים, דג ים צלוי, פילה במייפל, וזו רק רשימה חלקית. והתגובות על האוכל? היסטריות.

"אחד המקומות הטובים בהם ביליתי בזמן האחרון", סחה לי חברה ששמעה שאני כותבת על המקום, "אני לא חושבת שיש מקום כל כך מיוחד באוכל שלו פה באזור, אבל זה לא רק האוכל, זה הכל. זו האווירה, המקום, האנשים והקוקטיילים, תשאלי אותו על הקוקטיילים".

האמת? כשמוגשת לי הלימונדה שלכאורה אמורה להיות פשוטה, אני מתפעלת. על השולחן מונחים בקבוק מעוצב מלא בנוזל לימוני ולידו כוס המלאה עד אפס מקום בקוביות קרח, לימון ונענע. כשאני מוזגת את תכולת הבקבוק אל הכוס, אני מגלה שמיץ הלימונים סחוט טרי.

גטר: "כשחשבנו על ג'ק-לין, רצינו ליצור את החוויה והבילוי אבל גם את הקולינריה. אנשים לא באים לכאן סתם כדי לשתות בירה ולאכול מנה של בר. רצינו שאנשים יבואו לבלות עם האוכל, שהמנות פה יהיו מדהימות וגם האלכוהול. יש פה קוקטיילים מדהימים, שאנשים עפים עליהם. מכרנו בחודש שעבר 1100 קוקטיילים, יש לנו קוקטייל שאת חייבת לטעום".

קרפצ'יו עגל טרי, איולי, קונפי שום ובשר טרי
קרפצ'יו עגל טרי, איולי, קונפי שום ובשר טרי

הוא מבקש מהברמנית להכין לי קוקטייל שנקרא "חלומות על תאילנד" ולשולחן מוגשת כוס מתכת ועליה חצי פרוסת אננס ומאחוריה עלה ארוך. אני טועמת ומקבלת טעם טרי של אננס. רק כשאמשיך לשתות, יורגש האלכוהול. "אני לא מכיר מכירות כאלה של קוקטיילים בארץ", אומר גטר, "יש מכירות כאלה לוויסקי ולוודקה, אבל לא בקוקטיילים. אנחנו מוכרים קוקטיילים יותר מבירה, כי קוקטייל זה קטע. בירה תמיד שותים, אבל מתי שותים קוקטיילים? בחופשה. יש פה 130 סוגי אלכוהול אבל הם לא מופיעים בתפריט, כי אני רוצה שאנשים ירגישו פה בחופשה. אנחנו עושים פה השריות של עראק ויש פה דרינקים כמו חלבה עם עראק או עראק עם מסטיקים, והכל יוצא בחינם – לפנק את כולם".

הברמנית מביאה לי שוט של עראק, אחרי שהושרתה עם חלבה ואני טועמת. בשנייה הראשונה האניס החזק של העראק אינו מורגש. מרגישים טעם מתקתק של חלבה, אבל מיד לאחר מכן מרגישים אפטר שוק ומגיע בוסט של אניס, שיחד עם החלבה עושה את העבודה. "לא מזמן ישב מישהו על הבר ושאל אותי מה הקונספט של המסעדה. אמרתי לו שהקונספט הוא מסעדה שמחה עם לקוחות שמחים והוצאתי לו צ'ייסרים".

אם תהיתם, אין לבעלי המקום כוונה לשכפל את הג'ק-לין ולהפוך אותה לרשת ממוסחרת. הג'ק-לין בקרית חיים תהיה פנינה ייחודית. "זו תהיה מסעדה אחת מיוחדת ומושקעת, לא רשת", אומר גטר. "זה הקונספט. אין לנו כוונה למסחר אותה. מכרמיאל או מחדרה לקריות זו בסך הכל נסיעה של חצי שעה, אז שאנשים ייצאו מהבית ויבלו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות