fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכי טובה בעולם

החותרת הפראלימפית מורן סמואל מכרמיאל נבחרה לספורטאית השנה בחתירה פראלימפית
בפסגת העולם. מורן סמואל עם מדליית הזהב   (צילום: דטלב סייב)
בפסגת העולם. מורן סמואל עם מדליית הזהב   (צילום: דטלב סייב)

 

זו השנה של מורן סמואל. החותרת הפראלימפית מכרמיאל, ממשיכה לשבור שיאים ואחרי שזכתה במדליית זהב בתחרות גביע העולם וחודשיים לאחר מכן השלימה דאבל כשזכתה במקום הראשון באליפות העולם, היא התבשרה השבוע שנבחרה על ידי התאחדות החתירה העולמית לחותרת המצטיינת של השנה בחתירה פראלימפית. סיפורה המופלא של סמואל (33), הוא מקור השראה לסיפור הצלחה בכל קנה מידה.

סמואל היתה כדורסלנית מצטיינת בכרמיאל ובנבחרת ישראל, כשבהיותה בת 24, סבלה מהתפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה, והפכה למשותקת בפלג גופה בתחתון. בראיון שהעניקה לצפון_1, אמרה: "מהרגע שזה קרה, ידעתי שלא אוכל לשנות את זה שאהיה נכה, אבל לא נתתי למוגבלות לשלוט בחיי".  כך, במקום להיכנס לדיכאון, המשיכה סמואל בפעילות ספורטיבית ענפה ותחרותית.

"העיסוק בספורט הוא הכוח המניע שלי לעשייה", העידה אז סמואל, "העובדה שהייתי ספורטאית כל חיי, חישלה אותי להתמודד עם קשיים ולהתגבר עליהם. בטבעי, אני אופטימית ומשתדלת תמיד לראות את הטוב בחיים. גם כשהגורל מתעתע, אני מתמקחת איתו ומושכת אותו לצד החיובי".

בפסגת העולם. מורן סמואל עם מדליית הזהב   (צילום: דטלב סייב)
בפסגת העולם. מורן סמואל עם מדליית הזהב   (צילום: דטלב סייב)

בסיום תקופת השיקום השלימה סמואל את לימודיה האקדמיים וסייעה להקמתה מחדש של נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל בכיסאות גלגלים. מפגש עם לימור גולדברג, מנהלת פרויקטים באתנה _ עמותה לקידום ספורט הנשים בישראל, הוביל אותה לענף החתירה. "לימור היא זו ששכנעה אותי לעבור לחתירה. היא היתה זו גם שעודדה אותי ותמכה בי לאורך כל הדרך. כדורסל זה הלב שלי, אבל אני שמחה שבחרתי בענף החתירה ומאושרת מהעובדה שאני מגיעה להישגים".

סמואל, שסיימה בהצטיינות תואר ראשון בפיזיותרפיה משמשת כפיזיותרפיסטית ילדים. הישגיה כבר הבטיחו לה את ההשתתפות במשחקים הפרא אולימפיים שיתקיימו בקיץ הבא בריו, ברזיל.

סמואל: "זו היתה עונה מצוינת עבורי עם שיפור מתמיד. כל ההישגים הושגו בזכות עבודה קשה ותמיכה מהרבה גורמים. אני מרגישה זכות גדולה להיבחר לספורטאית השנה של איגוד החתירה העולמי, מה שממחיש על כמה הספורט הפראלימפי בישראל הוא מקצועני ומכוון למצוינות. כרגע אני מרוכזת כל כולי באימונים לקראת אולימפיאדת ריו".

מנכ"ל הוועד הפראלימפי אבי לרמן: "מורן ממשיכה להראות לכולם שהיא ספורטאית ענקית, שמביאה כבוד גדול למדינת ישראל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות