fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הישראלי הראשון בטור דה פראנס

גיא ניב מהיישוב עצמון שבמשגב, עשה השבוע היסטוריה כאשר ייצג את ישראל במרוץ היוקרתי ביותר בעולם - הטור דה פראנס. 21 ימים, דרך פסגות הפירינאים והאלפים ועד לשאנז אליזה
גיא ניב צילום נועה ארנון
גיא ניב צילום נועה ארנון

גיא ניב מהיישוב עצמון שבמשגב, עשה השבוע היסטוריה כאשר ייצג את ישראל במרוץ היוקרתי ביותר בעולם – הטור דה פראנס. 21 ימים, דרך פסגות הפירינאים והאלפים ועד לשאנז אליזה

גיא ניב צילום בטיני פוטו

בשבת שעברה חגג הספורט הישראלי רגע היסטורי בעיר ניס שבריביירה הצרפתית. גיא ניב, בן 26, מהיישוב עצמון שבמועצה האזורית משגב הפך לרוכב הישראלי הראשון שהשתתף במרוץ האופניים הגדול בעולם – הטור דה פראנס.

יום הפתיחה של הטור היה כמעט מסויט. גשם הפך את המסלול לשדה החלקה וגרם לעצבנות רבה, התרסקויות רבות ותכופות, ורוכבים, שמצאו את עצמם על הכביש ונאלצו לרדוף אחרי הפלוטון (הדבוקה) – עדיין חבולים. התנאים היו כה מסוכנים שהפלוטון ״החליט״ להאט בשלב מסוים מחשש שהקצב הגבוה יגבה קורבנות נוספים ויסיים לרוכבים את הטור כבר בשלב הראשון.

בתום היום הראשון אותו סיים בהצלחה אמר ניב: "האמת שהרגשתי חלוד מאד היום. במונחי אופניים אפילו ״זוועה״ זו הגדרה לא מוגזמת. אני מניח שזו תוצאה של ההחלטה להוריד את קצב האימונים לפני הטור כדי להגיע טרי – והתוצאה היא שהיה לי מאד קשה היום. אבל ציפיתי לזה. ידעתי שההכנה הזו תעלה לי בכך שאסבול יותר בימים הראשונים אבל אני מוכן לזה. התחלה קשה? ישתלם בהמשך. אכנס בהדרגה לקצב.

"הדבר הכי חשוב הוא שאני בריא ושלם ושלא הייתי מעורב בהתרסקויות ובנפילות שהיו מתחילת היום ועד סופו. אני בחתיכה אחת וזה שנשארתי כל היום על האופניים – אני מחשיב את עצמי כבר מזל".

גיא נולד וגדל בעצמון, למד בבית הספר התיכון במשגב במגמת ספורט

והוא רוכב מגיל 10 בחוג לאופניים בספיידר סייקלינג קלאב אצל אופיר גל-און. מהר מאוד זיהה גל-און את הכישרון וגיא התחיל להתחרות באופני הרים. אופיר אימן את גיא עד גיל 20.

ממבט ראשון נדמה כי ניב הוא לאו דווקא אחד מ"המשוגעים לדבר", כזה שמעוניין לרכב בין שלוש לחמש שעות ביום בעליות הקשות ביותר בעולם. אך הוא הפתיע את כולם כאשר סיים את ג'ירו ד'איטליה בשנה שעברה כחלק מקבוצת "סטארט-אפ ניישן".

כשנבחר להשתתף במרוץ האופניים היוקרתי בעולם אמר: "זכות גדולה לייצג את המדינה שאני אוהב על הבמה הגדולה ביותר בעולם".

עד שנת 2017 התחרה באופני הרים ואז עבר להתחרות באופני כביש בקבוצת ישראל סטרט-אפ ניישן. רגע לפני המרוץ אמר ניב: "יש לי פרפרים בבטן. רק מהמחשבה שאני ארכב שם, אבל גם אין לי שום אשליות. מדובר במרוץ הקשה ביותר בעולם וכנראה שאין ספורטאי ישראלי שהתמודד עם רמת קושי כזו. למרות כל המכשולים הצפויים לי במסע בן 21 הימים האלה על פסגות הפרינאים והאלפים ועל פני 3,500 ק"מ, אני מאמין שאצליח לסייע לקבוצה להצליח, וכמובן להגיע לסיום המרוץ בשדרות השאנז אליזה בפריז".

את שירותו הצבאי החל בסיירת מטכ"ל, למרות שכבר קיבל תקן של ספורטאי מצטיין בצה"ל כרוכב שטח, אבל ברגע האחרון ויתר והתגייס ליחידה המובחרת. "איכשהו הרגשתי לא שלם עם זה שאני לא אעשה שירות קרבי. אבל משהו תמיד גירד לי מאחורי הראש. בסיירת אף פעם לא הרגשתי שאני באמת במקום שלי. לקח לי המון זמן להגיד את זה בקול רם. אחרי חצי שנה במסלול העזתי להגיד שאני רוצה לעזוב ושאני רוצה לחזור לנסות להגשים את החלומות שלי באופניים".

גיא ניב צילום נועה ארנון

בתום היום (שישי) הוא היום השביעי לתחרות גיא ניב הולך ומתייצב  במקום אליו הוא שואף, הוא אומר: "זה היה יום מטורף.פתיחה מפלצתית בחסות הרוח מד שריסקה את הפלטון לחתיכות. ולא נרגע עד לפיניש…
באופן אישי ידעתי שאלה ימי המוקש עבורי, ואני שמח שעמדתי ביום כזה, ובלי דרמות מיוחדות. מבחינה מנטלית הייתי די רגוע כי ידעתי שאני בגרופ השני ויש עוד גרופ שלם מאחוריי, ככה שידעתי שאני יכול להיות רגוע בסך הכל. לעבוד קשה, אבל לנשום עמוק ולדעת שהכל בסדר".

גיא ניב מסיים ביום השביעי במקום מצוין פוטו בטיני

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות