fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: תאגיד המיחזור עדיין לא קם

העירייה הודיעה כי היא במשא ומתן ושנבדקות מספר חלופות למיחזור שלא כוללות את הפח הכתום של תאגיד תמיר
עיריית נהריה תצטרף או לא? תאגיד תמיר ( צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה‎)
עיריית נהריה תצטרף או לא? תאגיד תמיר ( צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה‎)

העיצום הכספי נגד עיריית נהריה, שטרם הצטרפה לתאגיד המיחזור תמיר בגובה של 400 אלף שקלים, עדיין עומד. למרות שהעירייה הודיעה כי היא במשא ומתן שייפתר בחודשים הקרובים, עדיין לא חל כל שינוי, והעירייה לא מתכוונת בשלב זה להקים את תאגיד המיחזור שיכול לשפר את מצבה הכלכלי. טרם נערך לעירייה שימוע בנושא, וגם אם העירייה תחבור לתאגיד תמיר, לא יהיה ניתן לבטל את העיצום הכספי אלא אם היא תשלם קנס של עד 40 אחוז מגובה העיצום.

כך למשל דיווחה עיריית חיפה השבוע כי הצליחה להגיע לשיא של כל הזמנים ומחזרה 77 אלף טון אשפה בשנת 2015, מדובר ב -42% מהאשפה המפונה מהעיר ובעלייה בשיעור של כ- 13% בכמות הפסולת הממוחזרת בחיפה שעמדה בשנת 2014 על כ-28% מתוך 180 אלף טון אשפה המפונים מדי שנה בעיר.

מהנתונים שמופיעים במשרד להגנת הסביבה עולה כי נהריה היא בין הערים הכי נמוכות בארץ במיחזור. עד שנת 2011 פעל קומפוסט אזורי שנהריה ועוד רשויות היו מטמינות בו אשפה מעורבת. הקומפוסט נשרף, ובמקומו לא הוקם חדש, על אף שהרשויות קבלו את כספי הביטוח. נכון להיום המשרד להגנת הסביבה מקדם סיוע לרשויות מקומיות להקים מפעלי קומפוסט חדשים. הגליל המערבי כן נכלל בתוכנית זו עם הקמת קומפוסט 2000 במתחם נעמן. התוכנית הוגשה בשנת 2012, אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ותקפה עד שנת 2017.

עיריית נהריה תצטרף או לא? תאגיד תמיר ( צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה‎)
עיריית נהריה תצטרף או לא? תאגיד תמיר ( צילום: צבי רוגר, עיריית חיפה‎)

בנוסף לכך, מתקציב העירייה לשנת 2016 שאושר על ידי חברי מועצת העיר, עולה כי העירייה משלמת סכום עתק על היטל הטמנה. בשנת 2013 העירייה שילמה 7.7 מיליון שקלים על פינוי אשפה פלוס הטמנה, ובשנת 2016 אותו סעיף נרשם על 9.1 מיליון שקלים, גידול של  1.4 מיליון שקלים בהיטל ההטמנה. יצוין כי בתקציב אין הפרדה בין היטל הטמנה לפינוי האשפה והם רשומים תחת אותו סעיף.

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "בחודש ינואר השנה פנתה העירייה למשרד להגנת הסביבה בטענה כי הצבתם של הפחים הכתומים בשטח הרשות אינו בר ביצוע מכמה סיבות, ביניהן: היעדר מקומות ראויים להצבת הפחים הכתומים מבלי ליצור סיכון לציבור, חוסר בפתרון קצה ועוד. עוד ציינה העירייה שנבדקות מספר חלופות למיחזור וכמו כן ביקשה מהמשרד לאיכות הסביבה להתאזר בסבלנות ולא להטיל על הרשות סנקציות מיותרות. מפעל הקומפוסט בנעמן בו שותפה עיריית נהריה אמור לחזור לעבודה מלאה כבר בקיץ 2016 לאחר שיקום ושיפוץ המפעל, וסיום הליכי המכרז להפעלתו על ידי גורם מקצועי חיצוני".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "עיריית נהריה התכבדה ושלחה את טיעוניה במסגרת זכות הטיעון שניתנה לה בהודעה על כוונת החיוב. מנהל האריזות במשרד להגנת הסביבה יבחן את טיעוני העיריה ויחליט בדבר המשך הליך האכיפה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות