fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היסטוריה בכרמיאל: לראשונה מונה סגן ראש עירייה חרדי

מועצת העיר החדשה  בראשות ראש העירייה משה קונינסקי יוצאת לדרך. לראשונה בעיר ישמש סגן ראש העירייה חרדי . סגן ראש העירייה החדש מהרשימה החרדית יחד, פנחס סירוקה: "סוכם כי הסטטוס קוו בנושאי שבת ונושאי דת יישמר כמו שהיה עד היום"
פנחס סירוקה ומשה קונינסקי צילום אלכס הובר
פנחס סירוקה ומשה קונינסקי צילום אלכס הובר

אחרי משא ומתן מתיש נחתם אמש (שלישי) הסכם קואליציוני בין ראש העירייה משה קונינסקי ליו"ר סיעת יחד פנחס סירוקה. לראשונה בכרמיאל ישמש סגן בשכר מסיעה חרדית. מספר שתיים ברשימת "רק", טניה מזרסקי, תמונה לממלאת מקום ראש העירייה, לסגן בתואר ימונה גיורא שצקין.

בעוד כשבועיים תתקיים ישיבת מועצה ראשונה וקונינסקי יציג את הקואליציה שתלווה אותו בחמש השנים הקרובות. מסתמנת קואליציה של עשרה חברים, מול שבעה חברי אופוזיציה: 5 חברי מועצה מרשימתו של קונינסקי, 2 חברי מועצה מרשימת יחד השנייה בגודלה. גיורא צ'שקין, לנה (לאה) מירוסט, וקורן נוימרק כל אחד מהם מחזיק במנדט. חברי האופוזיציה הם: רינה גרינברג; 3 מנדטים, רותם ינאי; 3 מנדטים ורותם בז'רנו; 1.

פנחס סירוקה ומשה קונינסקי צילום אלכס הובר
פנחס סירוקה ומשה קונינסקי צילום אלכס הובר

סירוקה הסביר: "אני מברך את ראש העירייה החדש, אני מאמין שהוא ראוי ויצעיד קדימה את העיר. אני מודה לו על האמון שנתן בי, להיות הסגן שלו. אני בא לעבוד לשרת את כל התושבים ולא במגזר כזה או אחר. לא יהיה שום שינוי בעניין החיים בעיר, על זה התחייבו כל מרכיבי הקואליציה . אנחנו הראשונים  שחתמנו על התחייבות מצדנו לשמר את הסטטוס קוו הקיים בנושאי שבת ונושאי דת , זה יישמר כמו שהיה עד היום, לא הולכים לשנות שום דבר. סוכם כי הסטטוס קוו בנושאי שבת ונושאי דת יישמר כמו שהיה עד היום".

 מה הנושאים החשובים לכם?

"שמירת שבת יש מרחב ציבורי ויש במרחב הפרטי  ולכן אני לא מתערב . במרחב הציבורי החנויות בתוך העיר סגורות בשבת, אין שום בעיה. במרכזים המסחריים מחוץ לעיר כמו ביג, לא דרשנו לסגור כלום בעבר, מעולם, אין לי שום  בעיה המסחר ימשיך".

מה היא השקפת העולם שאתה מביא אתך?

"השקפת עולמי  לפני הכל, חיה  ותן לחיות. אני יודע מה גבולות הגזרה שלי . לא מתעסק עם זה. האג'נדה שלי היא לקדם את העיר בכל נושא שאני אוכל לקדם אותו, וזה כולל גם את מרכזי הקניות והבילויים, ביג רק דוגמה אחת.

יתרה מכך אני רוצה לתת דוגמה , כאשר ח"כ גפני קידם והביא לידי ביצוע את הטבות המס הוא לא חשב שזה פונה לציבור שלו שכן רובו כלל אינו נהנה מהטבות הללו כי אינו מגיע לסף מס. אנחנו לא באים עם משהו סקטוריאלי על הגב שלנו למרות שנהנים לתייג אותנו שם. כל מי שבא לכרמיאל גם אם הוא חרדי יודע לאן הגיע ומה הצביון של כרמיאל".

מה בקשר להיכל התרבות הפועל בלילות שישי ובשבתות בבקרים, ונמצא בתוך העיר?

"במסגרת שמירה על הסטטוס קוו, היכל התרבות ימשיך לפעול באותה מתכונת בה הוא פועל היום. לא יהיה שום שינוי".

ראש העירייה הנבחר משה קונינסקי הגיב על על הקמת הקואליציה: "אני שמח לומר שהצלחנו להקים קואליציה יציבה ואיכותית שתפעל יחד למען תושבי כרמיאל. בהמשך אפעל ליצירת קואליציה רחבה ככל שאפשר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות