fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הילדה דיממה והוא ברח"

עדיין לא אותר הכלב שנשך בשבת שעברה ילדה בת 8 וחצי בגן סביון בקרית ביאליק. אלי דוקורסקי קרא לתושבים לסייע בחיפוש הכלב ובעליו שנמלטו מהמקום
ביקשה ללטף וננשכה. בעל הכלב נמלט (צילום: עצמי)
ביקשה ללטף וננשכה. בעל הכלב נמלט (צילום: עצמי)

 

בתה בת ה-8 וחצי של ליאורה לייבל רק רצתה לשחק עם חברותיה בגן השעשועים הסמוך לביתה. בשום שלב האם לא תיארה לעצמה שהביקור בגן השעשועים יסתיים בבית החולים בתפרים בפנים, חיסונים והרבה חרדות, ובעיקר בתחושה קשה לאחר שבעל הכלב נמלט מהמקום.

הכל אירע בשבת האחרונה, בסביבות 14:00, כשהילדה שיחקה עם חברות בגן משחקים הסמוך לביתה. "היה שם בעל כלב עם הכלב שלו והיא ביקשה ללטף את הכלב. נאמר לה שאפשר ללטף את הכלב וכשהיא ליטפה, הוא תקף אותה", סיפרה לייבל השבוע. "אחת האמהות שהייתה במקום צלצלה אלי וכשהגעתי בתוך דקות, עודכנתי שבעל הכלב ברח מהמקום, לא נשאר שם אפילו שנייה. הוא לא הותיר אחריו שום פרט מזהה או מישהו שמכיר אותו או את הכלב".

לייבל פינתה את בתה לבית החולים, שם תפרו את פניה והיא קיבלה חיסון נגד כלבת. בהמשך היא שוחררה לביתה להמשך טיפול אנטיביוטי ומעקב רפואי. אחרי שהושלם ההליך הרפואי התפנתה לייבל לטפל בכל השאר.

ביקשה ללטף וננשכה. בעל הכלב נמלט (צילום: עצמי)
ביקשה ללטף וננשכה. בעל הכלב נמלט (צילום: עצמי)

 

"הגשנו תלונה במשטרה, כי אנחנו לא יודעים כלום, מלבד שזה כלב בינוני, גדול וחום, חלק ללא כתמים עם אף ארוך. העליתי פוסט לפייסבוק במטרה לקבל כמה שיותר פרטים על הכלב או על הבעלים", היא אומרת. " אנחנו כבר שלושה ימים בתוך הסיפור וזה בלתי נתפס, יותר ויותר, בכל יום שעובר. הרי אין הבדל בין מה שקרה לבתי לבין תאונת פגע וברח? ממה שהצלחתי להבין, בעל הכלב ממש נבהל. אחד הנוכחים בגן השעשועים רדף אחריו ומצא אותו מתחבא מאחורי משאית. בעל הכלב אמר לו שהוא חייל משוחרר, בן 21 והוא מפחד להסתבך ושוב ברח מהמקום, לא הצליחו לעצור אותו. כרגע מה שחשוב מבחינתי הוא לקבל את רקע הכלב, לדעת מיהו ואם הוא מחוסן. אני רוצה לדעת מה יכול להיות מסוכן לילדה שלי".לדברי האם, הילדה במצב טוב מלבד העובדה שהיא כאובה ונפוחה בפנים. "היא לא מראה כרגע טראומה מכלבים. להפך, היא מאוד אוהבת כלבים, יש לנו כלבה בבית והיא לא נרתעת. את רוב הטראומה היא עברה בבית החולים, היא הייתה בחרדה מהחיסונים והמחטים". אם יש משהו שלייבל הייתה רוצה להגיד לבעל הכלב הוא, שייקח אחריות על מעשיו ויתמודד עם ההשלכות. "גם לי יש כלבה ואני מאוד אוהבת כלבים ובכלל בעלי חיים. קשה לי להיות במקומו, אבל כשקורה דבר כזה, לא מתנערים מאחריות. לא בורחים כשילדה מדממת ומבוהלת, כתוצאה ממשהו שאתה אחראי עליו. בראש ובראשונה צריך לקחת אחריות, מבחינה בריאותית ובטיחותית. אולי עובר על הכלב משהו שצריך לבדוק? הוא צריך לקחת אחריות על המעשים שלו ועל ההשלכות, כי כרגע, לאחר שברח, הן חמורות הרבה יותר".

לאחר שפרסמה את הסטאטוס בפייסבוק, יצרו עימה קשר ראש העירייה אלי דוקורסקי, קב"ט העירייה והווטרינר העירוני. "העירייה נערכת לטפל בזה מכל הכיוונים, הם רואים זאת בחומרה רבה. אני מאוד מעריכה את זה, כי אנו זקוקים לכל העזרה שנוכל לקבל כדי לאתר את האדם והכלב ולסגור את הנושא. הם עושים את כל שניתן ואני יודעת שזה בראש מענייניהם כרגע".

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "מיד עם היוודע המקרה, פנה דוקורסקי דרך דף הפייסבוק שלו לתושבי העיר, וביקש את סיועם באיתור הכלב התוקף ובעליו. 'אם נכחתם במקום בזמן התקיפה וראיתם את הכלב ובעליו והוא מוכר לכם, אבקש להשאיר הודעה במוקד העירייה 108 או לשלוח אלי הודעה'", כתב דוקורסקי.

עוד נמסר מהעירייה: "דוקורסקי הנחה את השירות הווטרינרי ואת הפיקוח העירוני לסייע באיתור הכלב התוקף ובעליו. הוא יצר קשר עם משפחת הילדה ועדכן בדבר הדרכים בהן פועלת העירייה לאיתור בעל הכלב הנמלט. בנוסף, דוקורסקי יזם ישיבה בנושא שוטטות כלבים בעיר, בה סוכם כי העירייה יוצאת  למהלך הגברת אכיפה של שוטטות כלבים. בימים הקרובים ייצא מכתב לכל בעלי הכלבים, עם תזכורת בדבר חוקי עזר וחוקי מדינה בנושא החזקת כלבים. בשלב הראשון יינתנו אזהרות לבעלי כלבים, שכלבם יימצא משוטט ברחובות העיר או ללא רצועה, ולאחר המועד הקובע, יינתנו הקנסות. דוקורסקי אף ביקש מהפיקוח הווטרינרי לקבל דוח שבועי בדבר שוטטות כלבים בקרית ביאליק לצורכי טיפול ובקרה".

דובר משטרת זבולון, רפ"ק חיים פונימונסקי, מסר בתגובה: "ביום ראשון בצהריים הוגשה תלונה, על כך שבמהלך השבת, ילדה בת 8 שניגשה ללטף כלב, באישור בעליו, בגן סביון בקרית ביאליק, הותקפה על ידי הכלב ונפגעה בפניה. הבעלים נמלט עם הכלב. המשטרה פתחה בחקירה, בניסיון לאתר את הבעלים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות