fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היום: נפתח מחלף איינשטיין

מחלף אינשטיין (צילום: רותי ברמן)
מחלף אינשטיין (צילום: רותי ברמן)

עיריית נתניה, באמצעות החברה הכלכלית השלימה השבוע את עבודות הפיתוח של הכניסה הצפונית לנתניה דרך מחלף איינשטיין. המחלף יפתח היום (שישי) בשעות הבוקר המוקדמות. העבודות בוצעו במשותף על ידי החברה לפיתוח נתניה מרחוב איינשטיין עד לכביש החוף וכן על ידי חברת נתיבי ישראל המטפלת בכבישים בין עירוניים. העבודות הסתכמו בכ- 20 מיליון שקלים.  בשלב זה, המחלף נותן מענה למי שמבקש להיכנס מצפון הארץ לנתניה או לצאת מנתניה דרומה לכיוון תל אביב. מדובר בכ~ 70,000 תושבים ובעתיד, כאשר ייבנה המחלף באמצעות גשר, תתאפשר גם יציאה צפונה וכניסה למי שבא מכיוון תל אביב.

עם התפתחות העיר נתניה בקצב מהיר אחת המשימות החשובות של העיריה היא לשפר את המערך התחבורתי, הן במסגרת הדרכים הפנימיות בעיר ובתוך כך, שיפור התחבורה הציבורית בחיבור לדרכים הארציות.

 

מחלף אינשטיין (צילום: רותי ברמן)
מחלף איינשטיין (צילום: רותי ברמן)

במסגרת זו, קודמה התוכנית לחיבור רחוב איינשטיין לכביש החוף, תוכנית שאישורה חייב את אישורן של שלוש תכניות בניין עיר משולבות, דבר שהיווה תקדים ברמה הארצית, שכן  הדבר שינה את תוכנית המתאר הארצית לדרכים. כמו כן הושגו אישורים ממשרדי האוצר והתחבורה למימון הפרוייקט התחבורתי.

לקראת פתיחת המחלף הביעו תושבי צפון העיר דאגה לתנועה הסואנת שתתנקז לכיכר סוקולוב עמק חפר שבשעות הבוקר מהווה צוואר בקבוק לתנועה לבתי הספר שי עגנון ואביחיל. בעיריה לא מתכוונים ברגע זה לעשות שינויים בהסדרי התנועה אבל יהיה מומלץ להכנס לעיר דרך רחובות צדדים בסמוך לאינשטיין. מאידך אומרים בצפון העיר כי גם היציאה לכיוון צפון תהיה עכשיו קלה יותר כאשר היציאה תהיה לכיוון תל אביב, דרך עליה על מחלף נתניה וחזרה לכיוון חיפה על כביש 2.

עם פתיחת מחלף אינשטיין מקווים תושבי חבצלת השרון שמסת התנועה שכוללת אלפי מכוניות ביום ומעיקה על הישוב הקטן תעבור ממנה לכניסה החדשה לעיר דרך מחלף איינשטיין.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות