fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הזיהום בחיפה: "במשך שנים מישהו הרדים בשמירה"

הפגנה נגד זיהום האויר במפרץ חיפה והקריות (צילום: דורון גולן)
ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, תקף הבוקר (שני) את השאננות ביחס למפרץ חיפה, בישיבה של ועדת הפנים והגנת הסביבה שהוקדשה לתוצאות המחקר המדעי שפורסם באחרונה. ח"כ חנין עמד בראש ועדת-המשנה לענייני תכנון וסביבה במפרץ חיפה, אשר המלצותיה אושרו לפני כשנה וחצי.
הפגנה נגד זיהום האויר במפרץ חיפה והקריות (צילום: דורון גולן)
הפגנה נגד זיהום האויר במפרץ חיפה והקריות (צילום: דורון גולן)

 

בדיון הבוקר אמר ח"כ חנין: "לא רק מחקר עצמאי, אלא גם נתונים רשמיים של מדינת ישראל מלמדים על עלייה דרמטית בתחלואת סרטן ובמחלות אסתמה באזור מפרץ חיפה. לפי נתונים רשמיים של המשרד להגנת הסביבה, יש מציאות דרמטית של זיהום מתעשייה באזור חיפה: נפלטים שם פי 6 יותר חומרים מסרטנים מאשר במחוז השני שאחרי מחוז חיפה! במשך שנים מישהו נרדם בשמירה, והיה גם מישהו שהרדים בשמירה. אמרו לנו יותר מדי פעמיים ש-'הכל בסדר', אבל הכל לא היה בסדר. מה שנחוץ זה ליישם במציאות את מסקנות ועדת-המשנה לענייני תכנון וסביבה במפרץ חיפה, שאושרו בישיבה של ועדת הפנים של הכנסת ביולי 2014. אל הישיבה הגיעו נציגי הממשלה וראשי רשויות מקומיות, ואמרו שמסקנות ועדת-המשנה מהוות מפת דרכים. אבל בפועל, מהלכים שהמסקנות הציעו להתנגד להם – למשל, הרחבת בתי הזיקוק והתעשיות הפטרוכימיות – ממשיכים להיות מקודמים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות