fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוגשה תלונה על מעילה בכספי הפועל עכו

הפועל עכו חזרה לידי העירייה
קהל יש, מה עם הקבוצה? אוהדי הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין
קהל יש, מה עם הקבוצה? אוהדי הפועל עכו צילום: אדריאן הרבשטיין

בורר ההתאחדות לכדורגל נעתר ביום חמישי לבקשת היועץ המשפטי של עיריית עכו, עו״ד כנרת הדר לבטל את ההסכם המשולש שנחתם בין עיריית עכו, דניאל סטנצ׳ו וקבוצת הפועל עכו ופסק שסטנצ׳ו הפר את ההסכם.  בעיריית עכו טוענים כי פעלו לסילוקו מהעמותה ולסילוקם של אנשי שלומו. זאת על מנת להבטיח שהכסף הציבורי לא ילך למקומות לא ראויים.

"פסק הבוררות מדבר בעד עצמו וב״ה אכן הבורר הצדיק את טענות העירייה והשיב את הקבוצה לתושביה. הצעד הבא שלנו הוא תביעה אישית שתוגש כנגד סטנצ׳ו ונגד אותם גורמים שפעלו בשמו ובשמם של אחרים במועדון וגרמו לנזקים והביאו את הקבוצה למצב שבו היא נמצאת היום. עיריית עכו השקיעה מאמצים ומשאבים רבים במלחמה בלתי מתפשרת לשמור על קבוצת הפועל עכו עקב חשיבותה הרבה לתושבי העיר עכו. העירייה תסייע ככל שבידה לחברי העמותה לבנות קבוצה טובה וחזקה", נמסר מהעירייה.

קהל יש, מה עם הקבוצה? אוהדי הפועל עכו  צילום: אדריאן הרבשטיין
קהל יש, מה עם הקבוצה? אוהדי הפועל עכו
צילום: אדריאן הרבשטיין

הפועל עכו בסכנת ירידה לליגה א'

ההתאחדות לכדורגל העבירה מכתב התראה לקבוצה ובה דרישה להסדיר את תשלומי השכר לשחקנים ולעובדי המועדון ולרשות המיסים עד יום רביעי האחרון. הבעיה: החוב מסתכם בכ-880 אלף שקלים בעוד בקופת המועדון יש כ-700 אלף שקלים. נציג העמותה: "הפועל עכו בצרות גדולות, ללא קשר להחלטת הבורר".

 

בית המשפט האזרחי בחיפה את כל פעילות המועדון. החלטה זו מונעת למעשה מהפועל עכו לבצע פעולות כגון מינוי מאמן, החתמת שחקנים והתקשרות עם ספונסרים.  נזכיר רק, שכל שאר קבוצות הליגה הלאומית, לא רק שאיישו את עמדת המאמן והשלימו את סגל השחקנים שלהם, אלא כבר פתחו באימונים ובהכנות לעונה הקרובה.

בעיריית עכו מנסים להרגיע את האוהדים ומספרים כי יש להם תוכנית סדורה. איך הפועל עכו תוכל להתארגן בתוך פחות משבועיים לליגה, להכשיר שחקנים מבחינת כושר גופני ולגבש אותם מבחינה מקצועית, את זה אף אחד לא יכול להסביר. דבר אחד בטוח: בפני הפועל עכו ניצב אתגר לא פשוט בכלל לקראת העונה הקרובה בליגה הלאומית.

אגב, כלל לא בטוח שהקבוצה אכן תשחק בעונה הקרובה בליגה הלאומית. זאת, על פי מכתב התראה שהתקבל לאחרונה מטעם ההתאחדות לכדורגל, ובו דרישה חד משמעית להסדרת תשלומי השכר לשחקנים ולעובדי המועדון וכן לרשות המיסים, עד ליום רביעי האחרון. הבעיה היא שבקופת המועדון נותר סכום של 700 אלף שקלים, בעוד החוב עצמו מסתכם ב-880 אלף שקלים.

חבר העמותה רונן זינגר: "את החלק שלנו, הסכמנו להפשיר לטובת הסדרת החוב, אולם החוסר נובע מכך שעיריית עכו לא העבירה לקופת המועדון את התחייבותה בסך 1.3 מיליון שקלים. אם העירייה לא תסכים להעביר את ההפרש, הפועל עכו בהחלט עשויה למצוא את עצמה בליגה א'. כל המצב הזה מאוד כואב לי, כי אם העירייה היתה מוכנה להיפגש עם דניאל ולהגיע עמו לפשרה כלשהיא, כל הסאגה הזאת לא היתה קורית. לדעתי, הפועל עכו נמצאת בצרות גדולות, ללא קשר לפסיקת הבורר".

חבר העמותה מטעם עיריית עכו, חיים פרבוז'ניק: "הגשנו בקשה לדחיית הסדר החוב עד לאחר פסיקת הבורר. טרם קיבלנו מענה".

וגם: הוגשה תלונה על מעילה בכספי הפועל עכו

נציג מטעם עמותת הפועל עכו, הגיש בשבוע שעבר תלונה במשטרת ישראל בדרישת לחקור חשד למעילה בכספי המועדון.  לטענת נציגי העמותה, בנבירה במסמכי המועדון, התגלה להם כי במהלך העונה שעברה הועבר סכום של כ-100 אלף שקלים מקופת המועדון לטובת מכבי עכו.

אשר (ג'וקי) בן חמו, שהיה בזמנו יו"ר מכבי עכו ולאחר מכן יו"ר מחלקת הנוער בהפועל עכו, מסר בתגובה: "אני לא יודע על מה התלונה, אבל אני מגובה במסמכים על כל הוצאה כספית כזאת או אחרת שהיתה בתקופתי. בזמנו, כשנשאלתי על הנושא, הסברתי בדיוק את העניין, אבל לצערי, הם לא מבינים או מסרבים להבין וסתם מכפישים את שמי".

ממשטרת ישראל נמסר: "ככלל, איננו מוסרים פרטים מחקירות מתנהלות ואין בכך כדי לאשר את עצם קיומן".   

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות