fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההבטחה של אולימפיאדת טוקיו 2020

ניקול וורונקוב, מתעלמת אומנותית, מועמדת לאולימיאדת 2020 (צילום: דורון גולן)
ניקול וורונקוב, מתעלמת אומנותית, מועמדת לאולימיאדת 2020 (צילום: דורון גולן)

כשהייתה בת שלוש ותשעה חודשים  הוריה של ניקול וורונקוב רשמו אותה לחוג התעמלות אומנותית בקרית ביאליק. כיום, כשהיא בת 15 וחצי מועמדת ניקול וורונקוב לייצג את ישראל בהתעמלות אומנותית באולימפיאדת 2020 שתתקיים בטוקיו, בירת יפן.

"אחרי כמה שנים שהיא הייתה בחוג התעמלות ראינו שהיא רצינית ומאז היא מתאמנת כל יום במשך ארבע שעות לפחות, כולל סופי שבוע" מספרת האמא, יוליה "אנחנו חיים לפי לוח הזמנים שלה וזה אומר הרבה נסיעות למרכז הארץ לאימונים ותחרויות, להכין לה אוכל שמתאים לחיים הספורטיביים שלה וכל דבר לתכנן על פי לוח הזמנים שלה, גם אירועים משפחתיים". אביה של ניקול היה חבר בנבחרת רוסיה בקפיצות למים, אולם כשעלתה המשפחה לארץ הוא הבין עד מהרה שבישראל לא מכירים את הענף הזה ופרש. "הוא העביר לניקול את החינוך הספורטיבי ואת החלום להגיע לאולימפיאדה" מספרת יוליה.

ניקול וורונקוב, מתעלמת אומנותית, מועמדת לאולימפיאדת 2020 (צילום: דורון גולן)
ניקול וורונקוב, מתעלמת אומנותית, מועמדת לאולימפיאדת 2020 (צילום: דורון גולן)

"אני חושבת שבגיל שש או שבע הבנתי שזה הולך להיות רציני" מספרת וורונקוב, שכיום היא חברה בנבחרת ההתעמלות האומנותית של אגודת מכבי ג'ים קרית ביאליק "בגיל 13 הגעתי לנבחרת ישראל והתחלה לא הבנתי איפה אני נמצאת עד שהתרגלתי למעמד". המנהלת הראשית של הקבוצה, אנג'לה פלדמן, הייתה זו שהגישה את מועמדותה של וורונקוב לסגל הישראלי לאולימפיאדת 2020. "מעכשיו כל רגע זה רגע של הכנה לאולימפיאדה" אומרת וורונקוב תמיד צריך להתמיד בעבודה קשה וגם לדעת להקריב דברים אחרים כמו חיי חברה ובילויים ולפעמים גם בילויים עם המשפחה".

פלדמן, שעוסקת באימון התעמלות אומנותית בישראל כבר 26 שנה ועוד עשר שנים באוקראינה, אומרת כי בהתחלת הדרך קשה לזהות מיד את המתעמלות עם היכולת להגיע לאולימפיאדה. "צריך לעקוב אחרי המתעמלת, לראות איך היא מתפתחת ומתקדמת וזה קשור גם לרצון של ההורים לשתף פעולה עם האימונים. כדי להגיע להישגים גבוהים צריך כשרון טבעי עם התמדה ורצון ולנו כפריפריה קשה מאוד להגיע לרמה גבוה לעומת מרכז הארץ שם יש מתקנים ברמה גבוהה יותר שפתוחים כל השבוע".

את שנת הלימודים הבאה תעשה וורונקוב במגמת ביולוגיה-מחול בתיכון אורט ביאליק והיא מספרת כי בכל זמן הלימודים בא בית הספר לקראתה והיא קיבלה שיעורים פרטניים בשעת אפס מהמורים כדי להשלים את חומר הלימודים. "אני לומדת גם בנסיעות לתחרויות, בין האימונים ובעיקר בלילות, כי זה הזמן הפנוי" היא אומרת.

על התחושה של מועמדות לאולימפיאדה הבאה אומרת וורונקוב "זה הכל ביחד, מפחיד ומרגש. לחשוב על המדינה והחברות לקבוצה ורק אז לחשוב על עצמי. החלום הוא להגיע לאולימפיאדה והתקווה היא לחזור עם מדליה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות