fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דפנה צורי: "תיאטרון בית ליסין מתעלל בנו"

מלחמת תרבות: מנכ"לית היכל התיאטרון בקרית מוצקין טוענת במכתב לשרי האוצר והתרבות, כי בית ליסין מפלה את ההיכל לעומת תיאטרון הצפון ומוכר לו רק "שאריות" של הצגות. מהשרים היא מבקשת לעצור לו תקציבים
בית ליסין מתעלל בנו. דפנה צורי (צילום: יח"צ)
בית ליסין מתעלל בנו. דפנה צורי (צילום: יח"צ)

 

מנכ"לית היכל התיאטרון בקרית מוצקין דפנה צורי שלחה מכתב לשר האוצר משה כחלון ולשרת התרבות מירי רגב, בו היא מאשימה את תיאטרון בית ליסין בהתנהגות בריונית ובקיפוח ודורשת לעצור את תקציביו.

"היכל התאטרון העירוני של קרית מוצקין עובר זה זמן מסכת התעללות בריונית מצד הנהלת בית ליסין והעומדת בראשו, ציפי פינס", פתחה צורי את מכתבה, "חרף היותו של בית ליסין תיאטרון ציבורי, החליטה כנראה העומדת בראשו להביא לחיסולו של התיאטרון העירוני של קרית מוצקין, תיאטרון המשרת נאמנה עשרות אלפים מתושבי הקריות והצפון".

בית ליסין מתעלל בנו. דפנה צורי (צילום: יח"צ)
"בריונות". צורי (צילום: יח"צ)

צורי ממשיכה: "אם תשאלו את ראשי בית ליסין, הם ודאי יגלגלו עיניים ויאמרו שמוכרים לנו הצגות רבות. אכן מוכרים לנו, אך להבדיל מהבימה והקאמרי, בית ליסין מוכר לנו רק את השאריות… מי שיסכים לפשפש בחומר שאספנו, לא יאמין למראה עיניו. בית ליסין הודיע לתיאטרון שלנו כי יהיה מוכן למכור לנו רק הצגות, אשר תיאטרון הצפון, המתחרה שלנו, לא ירצה. הצגות שאנחנו מבקשים לקנות לא נמכרות לנו, אלא אם בעליו הפרטיים של תיאטרון הצפון נותן לכך אישור. זו לא תרבות, מכובדי השרים, זו בריונות!".

צורי מבקשת מהשר כחלון ומהשרה רגב לעצור את תקציביו של בית ליסין, המהווה תיאטרון ציבורי, כל עוד לא יפסיק לפעול בדרך זו. "משום מה הנהלת בית ליסין ממשיכה לנהוג כלפינו בהתנשאות מקוממת ומסרבת למכור לנו את ההצגות החדשות, אותן ביקשנו ובהן אנחנו חפצים, מתוך אימתו של תיאטרון פרטי מתחרה וכוחני, אשר מאיים עליהם שאם ימכרו גם לנו הצגות מסוימות, הוא לא יקנה מהם אף הצגה, והם נכנעים לגחמותיו… אין מנוס מפתיחת מאבק, עד שבית ליסין ייזכר שהוא תיאטרון ציבורי שניזון בין השאר מכספי מדינת ישראל ועיריית תל אביב ואסור לו להפלות אותנו. אם הנהלת בית ליסין לא תתעשת בעצמה, ננקוט נגדה בצעדים משפטיים. לא נאפשר לאיש לפגוע בקהל שוחרי התרבות של קרית מוצקין ושל כל אזור צפון הארץ".

צורי מבקשת מהשרים: "אבקשכם להפעיל את סמכותכם כדי לעצור את ההתעללות הזו ולהודיע לבית ליסין על עצירה מידית של תקציביו כל עוד לא יפסיק את הביזיון המתואר ויחל למכור גם לנו כל הצגה בה אנו חפצים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה בתגובה: "אני תומכת במאבק של קרית מוצקין ובכוונתי לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בנידון. אני רואה בחומרה כל ניסיון של גופים נתמכים לתת העדפה להיכלי תרבות מסוימים על פני אחרים. כל גוף נתמך, מחויב לאפשר לכל תושבי ישראל, באשר הם, הפוקדים את כל מרכזי התרבות ליהנות מהרפרטואר התרבותי המגוון שמיצרים גופי התרבות. משרד התרבות בראשותי לא יעבור על התנהלות כזו לסדר היום".

מתיאטרון בית ליסין נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים לשמוע שבהיכל התרבות בקרית מוצקין אוהבים ומעריכים את הצגות תיאטרון בית ליסין. נשמח למכור להם כל הצגה כמו: 'האבא', 'המוגבלים', 'בית מרקחת שטרן~בלום', 'חתולה על גג פח לוהט', 'המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה', 'עקר בית', שהופיעו שם בשנה האחרונה. תיאטרון בית ליסין ימשיך למכור הצגות לכל היכלי התרבות בארץ ולהוביל במספר ההצגות הגבוה ביותר בפריפריה".

מתיאטרון הצפון נמסר בתגובה: "תיאטרון הצפון הוא גוף בבעלות פרטית שאינו ממומן, אינו מסובסד ואינו נתמך על ידי שום גוף ציבורי במדינת ישראל או מכספי ציבור בשונה מתיאטראות אחרים באזור. ראוי לציין שגם אותם תיאטראות גירעוניים במיליוני שקלים מדי שנה. אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה משום סוג אלא רק בתרבות גרידא. עובדתית, אנחנו מביאים כבר יותר מ~20 שנה את ההצגות הטובות ביותר בישראל כמו 'סיפור הפרברים', 'אלה גרוסמן', 'אילוף הסוררת', 'עלובי החיים' ועוד ל~30 אלף המנויים שלנו שמצביעים ברגליים מדי שנה ושנה ורוכשים מנויים. אנחנו גאים בהצלחה הגדולה של תיאטרון הצפון ובשיתוף הפעולה ההדוק שיש לנו עם התיאטראות הגדולים בישראל".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות