fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דמי חנוכה: אב ישלם לגרושתו מזונות מיוחדים בחג

על פי החלטת בית המשפט על האב לפצות כספית את האם בגין סירובו לבלות בחופשת חנוכה עם הילדים
חנוכה (צילום: פוטוליה)
חנוכה (צילום: פוטוליה)

בית המשפט לענייני משפחה בקריות, נעתר לבקשה יוצאת דופן שהגישה תושבת הצפון באמצעות ב"כ עו"ד אופיר, מתמחה לדיני משפחה וירושה וחייב את בעלה לשעבר ואבי ילדיה לפצות אותה ולשלם אף סך מזונות חד-פעמי עבור ימי חופשת חנוכה בגין  הפסד ימי עבודה של האם וזאת לאחר שהאב סרב לקחת ימי חופשה ממקום עבודתו.

עו"ד גיא אופיר(צילום: גיא יאסנקוב)
עו"ד גיא אופיר (צילום: גיא יאסנקוב)

לאחר שקצה נפשה של אישה תושבת הצפון מכך שבעלה לשעבר מסרב לחלוקת זמני השהות עם ילדיהם הקטינים בימי שגרה וכל שכן במהלך חופשת חנוכה, היא החליטה להגיש באמצעות ב"כ עו"ד גיא אופיר, בקשה לבית המשפט לענייני משפחה בקריות לחלוקת הסדרי הראייה בחופשת חנוכה.

ב"כ האישה, עו"ד אופיר, טען בבקשה יוצאת הדופן שהוגשה לביהמ"ש, כי  ככל שהאב לא יסכים לחלוקת זמני השהות במהלך החופשה, הרי שיש לחייבו במזונות חד פעמיים בגין חופשת חנוכה, לרבות הפסד ימי עבודה של האם.  בתגובתו לבית המשפט, סירב האב להיעדר מהעבודה במהלך חופשת החג, ואף טען כי אין לו את התנאים המתאימים לשהות עם בנו במשך 3 ימים רצופים, הכוללים לינה.

שופט בית המשפט לענייני משפחה בקריות אריה נאמן פסק, כי אין כל סיבה שהאב לא יישא בנטל בחופשת החג. אין כל הצדקה שהאם תיאלץ ליטול חופשה מעבודתה למשך שמונה ימים תמימים, בעוד האב ימשיך בעבודתו באין מפריע.

עוד קבע בית המשפט, כי אם אכן אין לאב יכולת לשהות עם הקטין במהלך מחצית חופשת חנוכה, מן הדין שישפה את האם על הפסד ימי העבודה שלה. לפיכך, הבקשה נתקבלה ונפסק כי מעבר למזונות אשר משלם האב מידי חודש, ישלם אף סך מזונות חד-פעמי עבור חופשת חנוכה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות