fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

געש בעדה: סיעה חדשה מתכננת מהפכה מוניציפאלית

גבעת עדה (צילום: אפרת סטרטינר)
גבעת עדה (צילום: אפרת סטרטינר)

 

מערכת הבחירות בבנימינה מדשדשת, אך דווקא בגבעת עדה מסתמנת התעוררות. בבשבוע שעבר נפתחה תנועה בשם גע"ש ("גבעת עדה שלנו"), המכוונת לנציגות ברורה ואפקטיבית של גבעת עדה– במסגרת המועצה המשותפת.

השקת התנועה מתוכננת למוצאי שבת הקרוב.

מטרת התנועה: מהפכה מוניציפאלית, לא פחות.

תנועת גע"ש איננה זהה לתנועת עצמאות גבעת עדה השואפת להפרדת המושבות, אם כי חלק מחבריה פעילים בשתי התנועות. גע"ש מציעה שיטה חדשנית לבחירת האנשים שייצגו את תושבי גבעת עדה במועצה בשנים הבאות: קול קורא לתושבים לקראת בחירות דמוקרטיות.

כל אדם בגבעת עדה יכול להציע את עצמו לבחירה, ובאוגוסט יתקיימו פריימריס בהן יבחרו תושבי גבעת עדה את המועמדים. הסיעה תתמודד בבחירות לחברות במועצה בלבד, לא לראשות, ותושבי גבעת עדה מוזמנים לבחור בה לצד ראש מועצה שיבחרו לפי שיקול דעתם. כמו כן ייבחר ויוקם גוף שייקרא "ועד המושבה", שחבריו יפעלו בשיתוף פעולה עם חברי המועצה כגוף מסייע ומייעץ. הנציגים במועצה יהיו מחויבים לוועד ויחתמו על אמנה מולו ומול התושבים, בה הם מתחייבים לשרת את גבעת עדה.

בדף התנועה מוסבר: "במשך 15 השנים בהן נכפה עלינו איחוד הרשויות, אנחנו, תושבי גבעת עדה, רואים בעיניים כלות איך מושבה שאמורה לחגוג בקרוב יום הולדת 120 הולכת ונעלמת מהמפה. מרביתנו חשים שקולנו לא נשמע, לא במועצה ולא במשרד הפנים. אם אנחנו רוצים לשמור על קיומה של גבעת עדה כמושבה כפרית שמבטיחה איכות חיים גבוהה לתושביה, אנחנו חייבים למנף את הקהילתיות שהתברכנו בה, להתאחד ולשלוח למועצת בנימינה-גבעת עדה סיעת תושבים אחת, שתייצג את כולנו נאמנה. נחזור ונשפיע על אופי חיינו במושבה באמצעות ייצוג ישיר של תושבי המושבה על כל גוניהם במועצה".
וכמה מנדטים אתם מכוונים?

"אנחנו מתכוונים להשיג בבחירות הקרובות ארבעה מנדטים לתנועה, ומאמינים שזה בהחלט אפשרי".

איתן דווידוביץ', מחברי התנועה, מסביר: "בחוק איחוד הרשויות לקחו מ-4,500 תושבי גבעת עדה את הזכות לבחור את הנציגים שלהם. עכשיו אנחנו בוחרים מתוך אנשי היישוב ועד יישובי, שיבחר נציגים שילכו למועצה בשמו, ולא כמו שהיה עד היום, שראש מועצה היה יוצר מפלגה, סיעה או רשימה, ומחליט למנות אחד, שניים או שלושה תושבי גבעת עדה לרשימה כדי לקבל את קולות בוחרי גבעת עדה, והנציגים בפועל היו מחויבים לראש המועצה ולא ליישוב. בבחירות האחרונות תמכנו באחד המועמדים והבאנו לו 75% מקולות תושבי גבעת עדה. עכשיו יהיו לנו חברי מועצה עם כוח אלקטוראלי להיות לשון מאזניים וחלק מקואליציה, ומי שירצה את הקולות שלנו יצטרך להתיישר עם הקו של הנציגים שלנו. ועד המושבה יהיה 'מועצת החכמים' של גבעת עדה, ועל פיו יקום דבר. את היכולת לבחור את נציגינו אנחנו מחזירים לעצמנו באופן עצמאי, בהתאם לגבעת עדה, שנעשות בה יוזמות קהילתיות עצמאיות יוצאות מהכלל, כמו 'אוהב גבעת עדה'. אנחנו קוראים לכל תושבי גבעת עדה להתאחד לקראת הבחירות הקרובות".

אפרת מזרחי (צילום: דוינה פיינברג)
אפרת מזרחי (צילום: דוינה פיינברג)

מועמדת שמתעתדת להתמודד בפריימריס לסיעה ובוודאות בעלת ניסיון כחברת מועצה היא אפרת מזרחי, המכהנת כיום כחברת סיעת "בשביל המושבות".

"בסיעה יהיו אנשים ששותפים לעשייה רבה בגבעת עדה", היא מספרת. "הסיעה וועד המושבה יפעלו כפורום חשיבה משותפת בסוגיות שעולות בגבעת עדה. האכזבה שהייתה בקדנציה הזאת מכך שנציגי גבעת עדה הפכו למעין 'חותמת גומי' לראש מועצה מכהן עוררה את הצורך להקים סיעה ייעודית לגבעת עדה, וגם היוזמות שיוצאות מגבעת עדה, שצריך לברך אותן ולעגן אותן. אנחנו מקווים שחברי המועצה עם ועד המושבה ייתנו את המענה המיטבי לתושבי גבעת עדה, מבחינת שירות מוניציפאלי וכאלמנט קהילתי משמעותי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות