fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גנדלמן ובילסקי סיכמו: יתקיים דיון מחודש בנושא שדה התעופה בחדרה

הדיון במטה הלאומי לדיור
הדיון במטה הלאומי לדיור

בעקבות התנגדותו החריפה של ראש העיר צביקה גנדלמן לתוכנית הבנייה של אלפי יחידות דיור במזרח העיר במסגרת הותמ"ל (הוועדה לתכנון תשתיות לאומיות) וכן התנגדותו להקמת שדה תעופה במזרח העיר, התקיימה פגישת עבודה בירושלים, בין גנדלמן ויו"ר מטה הדיור במשרד האוצר זאב בילסקי.

הפגישה התקיימה לאחר שגנדלמן הבהיר לבילסקי לקראת כנס שולחנות עגולים שהתקיים בנושא שדה התעופה ותוכנית הותמ"ל, כי אין בכוונת העירייה לקחת חלק בהליך, בטענה שהעירייה טרם קיבלה פתרונות לכל הדרישות והבעיות שהעלתה בפני הותמ"ל. ראש העיר ציין כי על רקע החשש מפגיעה בכלכלת חדרה ובתוכניות ההתחדשות העירונית שיזמה, הוא והצוות המקצועי של העירייה מחרימים את הכנס.

בתשובה למחאתו של ראש העיר השיב בילסקי: "מהיכרותי רבת השנים עמך ועם פועלך אני סמוך ובטוח שנוכל למצוא פתרונות הולמים לכל הנושאים המועלים במכתבך. אשמח לזמן דיון אצלנו במטה הדיור הלאומי בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים".

השבוע, כאמור, התקיים הדיון במטה הדיור הלאומי, בהשתתפות נציגי העירייה והמטה הלאומי.

את העירייה ייצגו ראש העיר גנדלמן, מ"מ ראש העיר ניר בן חיים, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון ואדריכלית העיר ליטל שלף דורי. הצוות המקצועי של מטה הדיור הלאומי כלל את יו"ר המטה בילסקי, מתכננת הותמ"ל דקלה פרסיקו, חברת צוות ותמ"ל מיכל בוגין, סגנית מתכננת הותמ"ל ליאת דופור-דרור, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה איתמר בן-דוד, ומנכ"לית מינהל התכנון דלית זילבר שהצטרפה לדיון.

גנדלמן והצוות הציגו את ההתנגדויות הן לשדה התעופה, בעיקר בגין סמיכותו לאזורי מגורים, והן לתוכנית הותמ"ל, והדגישו כי לחדרה יש מלאי תכנוני של אלפי יחידות דיור ולכן אין צורך בקידום הותמ"ל.

בסיום הפגישה סוכם כי ייערך דיון מחודש בנושא החלופות להקמת שדה תעופה, זאת כפי שהבטיח גם שר האוצר משה כחלון. כמו כן סוכם שבנושא הותמ"ל יתקיימו דיונים נוספים, כולל עם רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) שלא השתפו בדיון השבוע, על מנת שעיריית חדרה תוכל לעמוד על כל הדרישות שהציגה בעבר, דרישות שאם לא ימומשו תמשיך העירייה בהתנגדותה התקיפה לתוכנית, ותפעל למניעתה בכל הדרכים האפשריות.

לאור הסיכומים אמר גנדלמן: "אני רוצה להודות לשר האוצר על האוזן הקשבת ולידידי זאב בילסקי על ההבנה לדרישות. אני מאמין שבדיאלוג בין שני הצדדים, העיר חדרה ותושביה רק ירוויחו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות