fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השייט מאור בן הרוש נדרס: "בשניות רצו להרוג לי את הילד"

השייט הנהרייני מאור בן הרוש, בן 16, אלוף ישראל ואלוף אירופה, נדרס בשבת לפנות בוקר ושתי רגליו רוסקו. אביו, אודי בן הרוש: "מאור הוא ההבטחה הכי גדולה של השיט בישראל, מותג שבנינו ב-10 אצבעות, עכשיו הוא עם 24 ס"מ של ברזלים ברגליים. אני מאוד מקווה שהוא יתרומם ויילחם וייצא מזה" מעצרו של הנהג הפוגע הוארך
מאור בן הרוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)
מאור בן הרוש (צילום: אדריאן הרבשטיין)

"גמרו לי את הילד. ניסו להרוג את מאור. הוא ילד טוב, תלמיד מצטיין, שרק משקיע בקריירה ספורטיבית, ועכשיו הוא שוכב בבית חולים אחרי ניתוח שעבר לשחזור שתי הרגליים". כך, בקול רועד, אמר השבוע אודי בן הרוש, אביו של השייט המוכשר, מאור בן הרוש, מי שסומן כתקווה האולימפית של ישראל.

מאור בן הרוש, בן 16 מנהריה, תלמיד כיתה י"א בבית הספר למדעים ואמנויות, אלוף ישראל בשיט בסירות מדגם לייזר, נדרס בשבת לפנות בוקר ונפצע באורח בינוני. הנהג הפוגע הוא תושב נהריה, בן 20.

הפציעה הוגדרה אמנם בינונית, אך בפועל, שתי רגליו של בן הרוש רוסקו. ביום שני השבוע הוא עבר ניתוח להשתלת פלטינות ברגליו במרכז הרפואי לגליל בנהריה. הוא יישאר מאושפז למשך תקופה ארוכה ולפניו עוד שיקום ארוך של יותר משנתיים.

מאור בן הרוש על הפודיום בפורטוגל (צילום: עצמי)

מאור בן הרוש על הפודיום בפורטוגל
(צילום: עצמי)

בלילה שבין שישי לשבת, ישב בן הרוש בביתו של חבר קרוב בנהריה יחד עם חברים נוספים. היה שם גם נער אחד, בן 16, אותו בן הרוש לא הכיר. מעדויות של נוכחים במקום התפתחו ביניהם חילופי דברים, ואותו הנער התקשר לאחיו הגדול. בן הרוש החליט לעזוב את המקום וביקש מחברו להרכיב אותו על אופניו החשמליים. בכיכר ברחוב ז'בוטינסקי הגיחה לעברם לפתע במהירות מופרזת מכונית מאזדה והתנגשה בהם.
image
מאור בן הרוש לאחר הדריסה. צילום: פרטי

לצד מאור וחברו רכב ילד נוסף על אופניו, והוא הספיק להסיט את אופניו למדרכה.  חברו של מאור, שנהג על האופניים, הועף וידו נשברה. את המכה החזקה ביותר ספג בן הרוש. נהג הרכב הפוגע נמלט מהמקום בלא שהושיט יד לעזרה. נערים שהיו עדים לתאונה, הזמינו את המשטרה. בינתיים, הם הרימו את בן הרוש והעבירו אותו לרכב אחר, כשהוא נאנק מכאבים.

אודי בן הרוש, אביו של מאור, מתאר את הרגעים הקשים: "קיבלתי טלפון מאמו של אחד הילדים שאמרה לי שמאור נפל מהאופניים וכואב לו. הגעתי מיד למקום. הייתה שם התקבצות של ילדים. מאור נאנק מכאבים. כולם אמרו לי שהוא נפל מהאופניים, אבל הוא היה כמעט ללא הכרה וכל הזמן אמר לי 'אני לא מרגיש את הרגליים שלי'. עוד לא הבנתי בכלל את עוצמת הפגיעה. לקחתי אותו למוקד 'בטרם', ושם הבנו שהרגליים של מאור במצב קשה והופנינו בדחיפות למיון. רק שעה לאחר מכן התקשר אליי נער וסיפר לי שמאור נדרס. הוא אמר לי שהנער אמר למאור בעודו שרוע על הרצפה: 'זה מה שקורה למי שמתעסק איתי'".

בן הרוש הגיש תלונה בתחנת נהריה ומסר את כל הידוע לו לחוקרים. למחרת האירוע, הסגיר את עצמו נהג הרכב למשטרה. ביום ראשון בבוקר הוארך מעצרו של הנהג בבית המשפט השלום בקריות בחמישה ימים עד היום (חמישי) בשעה 12:00. בבקשה להארכת מעצר נכתב, כי החשוד דרס במזיד את הנערים וגרם להם חבלות בנסיבות מחמירות. בנוסף, חשוד הנהג הדורס בשיבוש הליכי חקירה וגרימת חבלה חמורה.

התובע, עו"ד איאד מורד, מתחנת נהריה, אמר בדיון, כי המשטרה ביצעה פעולות חקירה סודיות. "מדובר בתיק חמור. ניתן להתרשם מעוצמת האירוע", הוא אמר בדיון. בחקירתו, אמר הנהג החשוד, כי פנצ'ר בגלגל גרם לו להסיט את הרכב ולפגוע בנערים. לטענת התובע, גרסת החשוד לא מתיישבת עם נסיבות ועובדות האירוע.

אודי בן הרוש: "כשהגעתי לתחנת המשטרה וראיתי את הרכב אמרו לי 'תגיד תודה שהבן שלך לא מת'. אני לא מבין איך אפשר לעשות דבר כזה. המצב רוח שלו ירוד, כי רגליים יציבות זה החוזק שלו כשהוא מפליג. איגוד השיט תומך בנו וילווה את מאור גם בהיבט הפסיכולוגי. אנחנו לא יודעים איך נצא מזה, זו פגיעה בפרזנטור שהקדיש את חייו לשיט, למדינה שלמה שמאמינה בו ועומדת מאחוריו ומשקיעה בו ים של כסף, ובבת אחת, באלימות, רצחו את הקריירה של הילד שלי -ההבטחה הכי גדולה של השיט בישראל, המותג שבנינו ב-10 אצבעות, במסעות איתו בכל התחרויות בעולם. בשניות רצו להרוג לי את הילד, ועכשיו הוא עם 24 ס"מ של ברזלים ברגליים. אני מקווה שהכושר הספורטיבי של מאור יפעל לטובתו. אמא שלו, שהוא הגאווה שלה, קורסת. כך גם אחיו הקטנים, שגדלים בצל אח שמהווה להם מודל לחיקוי. אני מאוד מקווה שהוא יתרומם ויילחם וייצא מזה".

עו"ד ירון שומרון, המייצג את הנהג החשוד בדריסה: "מדובר בשלב חקירה מאוד ראשוני. החשוד מסר גרסה למשטרה בהקשר של נסיבות האירוע".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בסכסוך בין נערים שככל הנראה התפתח לידי מעורבות של צעיר בן 19 שהגיע לסייע לאחיו. על פי החשד, הוא דרס שני קטינים בשעה שרכבו על אופניים. הם נפצעו קל עד בינוני, החשוד נעצר ומעצרו הוארך. החקירה נמשכת".

התקווה האולימפית

מאור בן הרוש נחשב לאחד השייטים הצעירים המבטיחים של ישראל. הוא זכה פעמיים בתואר אלוף ישראל ופעמיים זכה באליפות אירופה בשיט לנוער.

בתחרות גביע העולם, שנערכה באגם גרדה שבאיטליה, באפריל בשנה שעברה זכה בן הרוש במדליית זהב. שלושה חודשים לאחר מכן, ביולי, זכה במקום השלישי ובמדליית ארד בקטגוריית הקדטים (עד גיל 17) במפרשית לייזר רדיאל באליפות אירופה לנוער שהתקיימה בפורטוגל. בן הרוש, שהתמודד באליפות עם תנאי ים קשים ורוחות חזקות, סיים במקום ה-20 בדירוג הכללי בין 180 שייטים בקטגוריה עד גיל 19.

את הקריירה הספורטיבית של בן הרוש מלווים ספונסרים כמו רעיה שטראוס בן דרור, דני זוגלובק, חברת אלדן, טבע נאות ועוד. בן הרוש הוא שייט של מועדון  הימייה בנהריה. חלומו הגדול של בן הרוש הוא להשתתף באולימפיאדה ביפן ב-2020.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות