fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: אופניים להשכרה בקרית ביאליק ובקרית מוצקין

אופניים שיתופיים. צילום: יעל אמיר
אופניים שיתופיים. צילום: יעל אמיר

חברת CAR2GO מקבוצת שגריר, השיקה את מיזם האופניים השיתופים, מובייק בישראל, שבין השאר יפעל כפיילוט ניסיוני בקרית ביאליק ובקרית מוצקין. לפני כחודש דיווחה שגריר כי חתמה על הסכם, באמצעות צד שלישי, מובייק ישראל, עם ענקית הטכנולוגיה הסינית MOBIKE, להפעלת המיזם במהלך הרבעון הראשון של 2018.

מערך האופנים השיתופיים של MOBIKE, מבוסס על טכנולוגיה חכמה ומתקדמת. האופנים זמינים לרכיבה באמצעות הפעלת אפליקציה ייעודית, הסורקת ברקוד חכם המוטבע על כל זוג אופניים באמצעותו ניתן לאמוד את זמן הנסיעה ואף לנעול אותם בסוף השימוש. כמו כן, האופנים מחוברים למערכת GPS המאפשרת מעקב צמוד אחר תנועת האופנים במטרה לשלוט בצי האופנים ועל מנת למנוע מקרי גניבה.

אופניים שיתופיים. צילום: יעל אמיר
אופניים שיתופיים. צילום: יעל אמיר

השירות יאפשר למשתמשים לנוע בחופשיות במרחב העירוני על אופניים ייעודים ללא צורך בהגעה לתחנת הגינה ייעודית בסיום השימוש (non docking), להבדיל ממערך שיתוף אופניים שקיים היום, המחייב את הרוכב להתחיל ולסיים את הרכיבה במקומות מסוימים שאינם בהכרח תואמים לצרכיו.

חברת CAR2GO הודיעה היום כי בעוד כחודשיים יחל פיילוט ניסיוני בחינם במספר רשויות בינהן, ראשון לציון, רחובות, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה צורך, אזור ים המלח והכנרת. בהדרגה יפעל הפיילוט במספר רשויות נוספות. החברה ייבאה לישראל עד כה 2500 זוגות אופניים (שאושרו על ידי מכון התקנים), עם צפי שתוך שנה, יהיו פזורים במרחב העירוני בפריסה ארצית אלפי זוגות אופנים.

כמו כן, מעבר לפעילות העירונית הקבועה, החברה תפעל באופן אקטיבי לשלב מערכי אופניים מעת לעת בהתאם לצרכים נקודתיים "באזורים חמים" כגון, כנסים, פסטיבלים, אירועים תרבותיים גדולים, פיקים בתקופת תיירות ועוד, כמענה משלים לתחבורה ציבורית ובמקרים שאין תחבורה ציבורית נוחה. התשלום בעבור השירות עדיין לא נקבע באופן סופי, אך כפי הנראה ינוע בין שני שקלים לארבעה שקלים עבור חצי שעה.

מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר, גיל לייזר, ציין כי, "מיזם האופניים השיתופיים הינו נדבך נוסף בדרך להגשמת החזון של החברה, לספק מגוון פתרונות תחבורה שיתופית, עם טכנולוגיה מתקדמת, ידידותיים לסביבה וחסכוניים לכיס".  לדבריו "יישום הפרוייקט בערים אינו כרוך בעלויות כספיות ותקציבים מיוחדים, שכן אין צורך בתשתית ובעמדות עגינה ייעודיות המצריכות הכנה. מדובר בפיתרון ידידותי שכבש את בירות העולם ואני מאמין שיכבוש גם את ישראל".

יצויין כי חברת CAR2GO מפעילה גם את מיזם השכרת הרכב החשמלי שיתופי בחיפה ובקרית חיים. מיזם שנוי במחלוקת בעיקר סביב המחירים שגובה החברה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות