fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט פסל את המועמדת לראשות מועצת שלומי תהילה וקנין

תהילה וקנין (צילום פרטי)
תהילה וקנין (צילום פרטי)

בית המשפט המחוזי בחיפה פסל ביום חמישי האחרון את עתירתה של המועמדת לראשות המועצה המקומית שלומי: תהילה וקנין לאחר שנפסלה על ידי מנהל הבחירות ביישוב. וקנין שוקלת לעתור לבג"ץ.

וקנין, 45 ילידת שלומי אם לשני ילדים שמרה בסודיות מרובה את החלטתה להתמודד. ביום הגשת הרשימות לוועדת הבחירות הכריזה בדף הפייסבוק על מועמדותה, וגרמה להתעוררות גדולה. וקנין הצליחה להשיג 150 חתימות וייפוי כוח, אך מנהל הבחירות בשלומי החליט לפסול את רשימה מאחר ולא מילאה את הפרטים באופן הנכון.

מהעתירה שהגיש עו"ד אליעד שרגא בא כוחה של וקנין עולה כי הייתה תקלה טכנית בהגשת הטפסים. וקנין ציינה את שמות הנבחרים והבוחרים במקומות לא נכונים, לפיכך דרש ממנה תוך שעה וחצי בלבד לתקן את הטפסים. בעתירה נכתב כי  זמן קצוב של  שעה וחצי מעלה טעם לפגם באשר לכוונותיו של מנהל הבחירות לאשר את מועמדותה של וקנין. העותרת הסכימה לתקן את רשימת  המועמדים והתומכים לחוברות חדשות רק שאז נודע לה  כי  לא עמדה בדרישותיו.

תהילה וקנין (צילום פרטי)
תהילה וקנין (צילום פרטי)

וקנין טענה בעתירה כי דבר הידיעה על הליקויים הטכניים  הודלף מחוץ לוועדת הבחירות וקיבלה הודעה מפעיל של מועמד אחר שהציע לה עזרה במילוי הטפסים.  בעתירה טוענת כי  קיים חשד שמנהל הבחירות  או מישהו מטעמו העביר מידע בין מועמדים.  לפיכך היא טוענת כי ליקוי זה נבע כדי לפגוע במועמדותה הדמוקרטית. וקנין ביקשה לצרף אישורים חיצוניים מתומכיה שהם חתמו לה  בהסכמתם כי תתמודד לראשות המועצה אך לדבריה מנהל הבחירות סירב.

"אם ידע מנהל הבחירות על ליקויים בהגשות, היה לו את הזמן להודיע לעותרת לתיקון הליקויים ולא לאפשר את פסילה  ולתת לה לתקן תוך שלושה ימים את החוברות וזאת עד לתאריך 7 לאוקטובר. מריחת הזמן נועדה לפגוע בה אל אף שקיבלה שני אישורים על הגשות הרשימות", נכתב בעתירה

מנהל הבחירות טען כי כל החתימות נכתבו באותו כתב יד ולכן נפסלו,  במקביל בדק עם מספר תומכים והם אינם חתמו , בדיקה נוספת שערך העלתה כי התומכים לא שהו בקרבת ועדת הבחירות בשעה שהתגלו הליקויים הטכניים.  נמצא כי מספר חותמים כבר חתומים אצל מועמד  אחר  וחתימתם אינה זהה.

עו"ד שרגא הדגיש כי כל הליקויים היו ידועים למנהל ועדת הבחירות עוד במועמד הגשת הרשימות."המשיב פעל במכוון להכשיל את העותרת וזאת מתוך רצון להצלחת מקורביו  והסרת המכשול האמיתי שזה  פסילתה של המועמדת. עוד נטען כי בדף הפייסבוק של וקנין נכתב ערב קודם שמועמדותה נפסלה על אף שלא ידעה מזה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות